Fautras STORA transporter

Affa

Trådstartare
Jag funderar på att skaffa en tranport för minst tre hästar och fick tips om Fautras Oblic 3 och Oblic 4. Nån som har provat dem?
Finns det ingen skötardörr? :confused:
Och hur funkar de ur säkerhetssynpunkt? Om nåt skulle hända, hur får man ut hästen som står längst in?
Nån som har tips på andra transporter för minst tre hästar?

Är det för 3 storhästar du är ute efter eller?

I så fall har Boj någon stor 3-hästarsmodell. Sen är det många andra som har 3-hästars för ponny/Islänningar bla Ifor Williams.

En jag känner har en Faturas. Dock bara 2-hästar. Mycket bra transport.

Håller med.

Underbar transport!

Hästarna bara kliver rakt in, den går stadigt, lätt att hålla ren etc.

Brukar låna en enhästars Fautras och den är toppen! Gott om plats för hästen och så är den inte bredare än bilen så man vet precis var man har den. Fast 70 000 kr har jag inte :smirk:

Gällande Fautras så är det en (den bästa?) av de absolut bästa transporterna som finns på Svenska marknaden. Den har ett högt andrahandsvärde - OM du hittar någon begagnad så att säga eftersom de i regel inte säljs och OM de utannonseras så är de bokade efter en dag. Har själv ringt på två...(de enda två jag tror varit utannonserade) och båda vart sålda samma dag.

Jag har ingen erfarenhet av de stora släpen men däremot släpet i sig och för mig finns det bara ett släp den dagen manna regnar från himlen.

Ring och prata med dem angående säkerheten. Det är ju överhuvudtaget knivigt att få ut en häst när de krisar så man undrar om tre är möjligt?

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet några transporter, förutom Fautras som jag redan har koll på, som har bakbommar man kan stänga från där man står...
Svar
11
· Visningar
1 287
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 892
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 600
Senast: Ceta
·
Utrustning Efter mycket om och men så har jag köpt en Fautras Oblic. Jag har bara en häst, kommer med väldigt lite sannolikhet köra två. Jag har...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka