Fastnat för fel ras. Otroligt!

I

Isis

Jag var helt säker på att allt var klart. Hade bestämt mig för ras (vit herdehund), bokat uppfödare och snart valp. Men sen så stormar det in en Farao valp i mitt liv som bara har allt! :love: Vad gör man?!

Han är så fin, inte alls hur jag trodde att en faraohund skulle vara efter att ha läst rasstandarden, dessutom var han väldigt lik min gamla hund. Han hade små egenheter som att nagga mig på näsan, gosa i all evighet, lekfull och så himla vänlig. Precis som min gamla hund. :)

Jag blev så kär så nu ska vi ha honom på prov ett tag för att se om jag fortfarande tycker att han är underbar. Det känns så underligt efter att ha varit så nära att köpa en vit herdehund och sedan bli med faraohund. Men jag tror att det här är precis helt rätt. :bow:

Nån mer som har en ras som ni absolut inte kunde tänka er att ha från början?
Eller om ni bara har något att skriva om faraohunden så blir jag glad!
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Tja...tax..sa innan vi skulle skaffa en till hund att "vadsomhelst men f*n ALDRIG en tax"....vad skaffade vi? en strävhårig dvärgtax...:crazy:
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Det är ju så typiskt. :D Vad var det som gjorde att det blev tax ändå trots allt?
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Jag ville ha en grand danois men det blev en dvärgpinscher. :rofl:
Men det var för att mammas krav på hund om jag skulle få ha den i huset var att jag skaffade en dvärghund. och dvärgpinscher var det enda jag kunde tänka mig då. :D
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Ja, vad säger man :D ..... :rofl:

Dom kommer till en dom man ska ha...

Jag skulle INTE ha min Pepsi då jag kollade valparna...12 st och EN var den som tuggade skor....
Jag pekade ut en valp ...det var "toffeltjuven"..Nej sa jag och valparna sprang omkring medans vi drack kaffe....DEN då sa jag sen....- Men det är ju "Toffeltjuven" sa hon....Nänä.....ytterligare 10 minuter gick och jag såg ut en av valparna....DEN vill jag ha...Haha...det var "toffeltjuven"...:rofl:
Ja, vad gör man....neturligtvis tog jag "toffeltjuven" :love:
Och underbarare o klokare hund har jag inte haft...Han har aldrig tuggat i sig nånting och idag är han 7 år min fina vovve...
http://www.mypix.se/usrimg/JMMOLOCMDQG/lrg/JMRRCOHNGQDMH0.jpg
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

På vinthund.com finns det jättemycke att läsa om faraohunden.

Jag hade ändå sedan jag var liten velat ha en border collie tills jag insåg att en whippet skule passa mig perfekt!
Nu har jag en whippet och är så nöjd man kan bli!
Lycka till!
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Hahaha Ja,jag ville aldirg ha en schäfer..vet inte varför,gillade inte dom hundarna helt enkelt..men vad blev det tror du? haha en schäfer,och nu har jag Äntligen funnit Min ras:love:

Har du ingen bild på din lilla Farao,tycker dom är så Otroligt vackra!:love:
Och du ska veta att jag LÄNGE ville skaffa mig en sådan,hade uppfödare och allt klart-men som sagt,då kom schäfern in i mitt liv:angel: ;)
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Nikkis skrev:
Hahaha Ja,jag ville aldirg ha en schäfer..vet inte varför,gillade inte dom hundarna helt enkelt..men vad blev det tror du? haha en schäfer,och nu har jag Äntligen funnit Min ras:love:

Har du ingen bild på din lilla Farao,tycker dom är så Otroligt vackra!:love:
Och du ska veta att jag LÄNGE ville skaffa mig en sådan,hade uppfödare och allt klart-men som sagt,då kom schäfern in i mitt liv:angel: ;)

Haha så det kan bli. Jag går från vit herdehund (nästan vit schäfer) till faraohund och du går från faraohund till schäfer. :D

Här finns en bild på grynet:love: http://vovve.net/Faouziahs/hund.asp?id=1470
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Den sidan har jag sett. Nu under dagen har jag läst igenom alla internetsidor jag kunde hitta om rasen och blir mer och mer övertygad. Det finns ju faktiskt folk som tävlar i både lydnad, agility och spår med sina faraos, vilket jag inte trodde att vinthundar kunde. Fy skäms vilka fördomar jag har haft. :o
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Hahaha jaa men det var ju verkligen så!!:) :idea:
alltså det dära med hur vi övergick från ras till ras-extremt lika (för vithederhund är ju ursprungligen schäfer)

och ang bilden...................OHH fick en sådan underbar rysning i kroppen!! GUD så Underbar Liten Farao!!!:love: :love: GE miiiig:love:

// Nikkis-som nu har fått valpsjuka...:angel:
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Ja han är ju för söt. Jag kan knappt vänta till i morgon när han kommer. Har varit iväg idag och köpt valpleksaker och hundgodis :)

Här finns fler bilder. Det är först på hans mamma och sedan kommer några kort på honom. Knuten heter han! :D http://vovve.net/Faouziahs/galleri.asp?p=1
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Jaaa! :bow: det bara spritter i kroppen, kan inte bärga mig tills i morgon då jag ska få krama den lille!
Just nu känns vit herdehund väldigt avlägset.
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Samma här..va inbiten på att skaffa schäfer eller beuceron..Men det blev en långhårig dvärgtax :love: :love:
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Vilken liten alien!! Urgullig!!
Visst är det lite kul när man fastnar för en ras som man tidigare aldrig kunnat tänka sig!? Själv skulle jag ALDRIG ha en pudel, det fanns liksom inte i min värld. Och vad har jag hemma nu tror du?? En pudel så klart! Och när jag ringde en gammal bekant jag inte träffat på år och dag för att berätta, så hade även hon skaffat pudel! När vi för ca 20 år sedan var aktiva på brukshundklubben rackade vi ofta ner på pudel, ödets ironi eller hur!!
Av detta bör man alltså lära sig att aldrig någonsin se ner på någon hundras. Det finns en ras (eller fler kanske...)för alla.
 
Sv: Fastnat för fel ras. Otroligt!

Ja det är väldigt skoj att man får upp ögonen för en ny ras! Har varit så inbiten på dobermann i flera år men nu när det kom till att köpa ny hund så ville jag ha en lättare hund som inte kräver lika mycket jobb och den fick absolut inte ha någon större jaktinstinkt! Vit herdehund passar ju in väldigt bra. Faraohunden är ju nästintill en jakthund på hare och gasell och ändå ser det ut att bli en sådan nu. :crazy: :bow:
Men en pudel skulle jag nog aldrig kunna ha, haha..:D :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 785
Senast: geting
·
Övr. Hund Det var inte alls planerat att min framtida hund skulle dyka upp nu. Hundgården skulle först byggas ut till minst 95 kvm, jag skulle...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 168
Hundavel & Ras Skulle någon vänlig själ kunna förklara för mig vad skillnaden mellan en vit schäfer och en vit herdehund är? Jag har försökt att googla...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
18 600
Senast: mandalaki
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 175
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp