Jag tror allmänt att man ju kan fundera igenom saker och ting om man trillar av ofta. Utvärdera varför man trillar av, vad i situationen som orsakat det och vad man kan göra för att förhindra att man trillar av från första början. Att ha "säkra" stigbyglar (och säkerhetsväst) är, enligt mig, det sista försvarsledet för att förhindra skada. Enligt mig, så kommer utvärdering av ens risktagande långt före säkerhetsstigbyglar. Sen kan man ju komma fram till att man är bekväm med en hög nivå av risktaganden. Det är helt ok! Men jag tror att det kan vara bra att iaf vara medveten om det och fundera igenom om man verkligen tycker att det är värt risken.
När jag red så hade jag alltid säkerhetsväst men det viktigaste jag gjorde för min säkerhet var att välja häst och situation med omsorg. Sen kan alla hästar bli skrämda osv men en del individer innebär en högre grundläggande risk än andra. Men som sagt, man kan ju absolut tycka att det är värt risken men det är bra att vara medveten om att det faktiskt är en risk man tar och vara medveten om varför.