Fasadsiffror

Sorbe

Trådstartare
Hur ser era fasadsiffror ut?

Vi har tänkt beställa en Swedoor Character Digits men vi måste ha 15E som nummer på huset för att folk ska hitta rätt men det går inte att göra med siffror. Har hittat en annan tillverkare som gör liknande dörrar, men även där går det bara att få siffror.

Så åter till jakten på fasadsiffror. Vi vill ha några som är mellan 10-15 cm höga, gärna svarta men färg spelar egentligen ingen roll för det är bara att måla om dem.
Typsnittet m å s t e vara rakt, inte kursivt och absolut inga seriffer.
Clas Ohlsson har ett gäng superfina siffror och bokstäver som vi vill ha, men de har inte E!

Vart kan man hitta dessa? Måste man be någon göra dem åt en helt enkelt? :meh:
Gärna inte mer än 200 kr/per siffra.

Sv: Fasadsiffror

332-3-68184.jpg
336-3-68188.jpg

329-3-68198.jpg

Är dessa bokstäver passande? Kostar ifs 259:- st

Googlade lite snabbt och hittade en som kostade 245:- styck som har RAKA och både siffror och bokstäver - hillhouse
kanske kan vara något?

De var faktiskt riktigt bra, synd att bokstaven bara finns som liten, hade gärna haft ett stort E men de där ligger nog högst upp på listan än så länge! :)

Jag har suttit och Googlat i timmar flera gånger. Fastnar inte för något men de där har jag kikat på någon gång och de är också tilltänkta.

Jag är ju utbildad grafisk designer så för mig är sånt här jätteviktigt att jag faller för dem, för annars kommer jag för alltid störa mig på det.
Förmodligen får det bli specialbeställda från någon som har en maskin som skär ut egna siffror. Om nu inte Clas Ohlsson kan få fram ett E... Bäst att maila och fråga!

Liknande trådar

Kultur Jag läser mycket ofta och jämt. Tyvärr uteblir mina biblioteksbesök då jag inte vill mecka mig in till staden och mitt lokala bibliotek...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 615
Senast: escodobe
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 196
Senast: super
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 786
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 062
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar