Färsk jäst i skafferiet

Amha

Trådstartare
Maken har varit lite virrig när han plockade in matvarorna i tisdags. Han stoppade färskjäst i skafferiet. De har alltså legat i 2 dygn ganska precis. Går de att använda? Vad kan jag vänta mig för effekt på jäsningen?

Jäsningen funkar nog alldeles som vanligt. Det är ju hållbarheten som i att inte mögla som försämras i rumstemp och att det om det blir för varmt jästsvamparna börjar jobba. Och så fort blir det inte dåligt. Baka på du.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 658
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
58
· Visningar
1 360
Senast: doppler
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 648
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 152
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5