Färre än tre starter avd b.

FadeAway

Trådstartare
Blir det automatiskt bedömning clear round? Av gästboken att döma så delade skittävlingen jag var på inte ut nått pris i en avd b trots att en av de två startande gick nolla.
Jag hittar tyvärr inget i TR. Har för mig att det var så när jag red unghäst 02.

Sv: Färre än tre starter avd b.

I avd B ska man väl bara få en clearroundrosett om man är felfri eller enda startande med minst antal fel. Jag fick iaf en rosett för 4 fel en gång när jag var enda startande..?

Jag vet att jag inte varit placerad som 4-felare när vi var två starter (den andra hade åtta fel)
På denna tävlingen står detta ekipaget inte som placerad trots sin nolla.
Kan ju knappast vara lönsamt att spara in på en rosett som kostar en tjuga. :crazy:

På de tävlingar jag har varit på har man fått rosett vid minst antal fel om det har varit tre starter eller fler. Fast jag tycker ridklubbarna kör med sina egna regler ibland, om det är många 4-felare och några 8-felare tex så delar de inte ut rosetter till 4-felarna ändå för att de är så många.. :p

Fast de ska de göra enligt TR (25% ska placeras). Man får lägga in en protest annars. De är ju skyldiga att följa TR.
Men i detta fallet hittar jag inte vad som ska ske. Därav frågan. :p

Om det är bedömning A så delas priser ut om det är minst 3 startande precis som vid en bedömning A för avd A. Antal placerade baseras på antal starter precis som vanligt och det är den/de med minst antal fel som blir bäst placerad.
Om det är clearround så ska du har rosett om du är felfri oavsett antal ekipage.
Kolla vad som står i proppen ang bedömningen.

På de tävlingar jag har varit på har man fått rosett vid minst antal fel om det har varit tre starter eller fler.

Det är för att det måste vara minst tre startande för att det ska få räknas som tävlings och medföra prisutdelning. Gäller både avd A och B.

Det var bedömning A. Jag har ingen unghäst så mig drabbar det liksom inte. Vet bara att när jag tävlat och det varit färre starter så har de ändrat till CR. Lite trist att starta och inte ens ha möjlighet till pris.
Jag kommer oavsett inte åka på den tävlingen då de försökte slippa dela ut plaketter (som utlovades i proppen) till plac 6-9. Får se om de tänker dyka upp med posten som utlovats efter klagomål. :cool:

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 978
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 319
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Måste man börja om med alla nya hästar man köper? Jag har haft två treåringar och två fyraåringar. Fyraåringarna var travare så där...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
12 389
Senast: MiniLi
·
Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 476
Senast: Ewelina02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka