Farmen 2015

Jag hörde också hotet från Rose-Marie. Hon måste ju skämmas när hon ser sig själv!
Nu hejjar jag nästan på Amanda för att dom var så jävliga med henne, till och med Björn fattade ju inte vad hon gjort för ont.

Hoppas bara inte Björn vinner..!!

Hon reagerar nog tyvärr inte.... Hon tycker nog att hon är den stora sanningssägaren och att hon alltid är rak och ärlig...
Varför gillar hon Jocke så mycket?:eek:

För Jocke har fjäskat för henne, och Alex för att han vart snäll mot henne och flörtat med henne (som han gjort med alla tjejerna)

Jag hörde också hotet från Rose-Marie. Hon måste ju skämmas när hon ser sig själv!
Nu hejjar jag nästan på Amanda för att dom var så jävliga med henne, till och med Björn fattade ju inte vad hon gjort för ont.

Du menar väl Jocke?

Jocke menar du va? :)

Jag hatar sånna (läs typ Rose-Marie) som skyller på adhd när dom är egoistiska idioter, det har som inget med adhd att göra..

Och vad börja Alex till Amanda om att hon kommer få det tufft utanför farmen om hon väljer Jocke?? Jag gillar egentligen Alex men där sjönk han i mina ögon.

Kan det vara så att Alex "varnade" Amanda för att om hon väljer Jocke så kommer R-M ge henne stryk, men utan att säga det direkt till henne (mer bara mala på om att de kommer tycka att det är "fel" att välja Jocke)? Fruktansvärt obehagligt beteende av R-M, man kan ju inte bara slå till någon för att den personen väljer en lättare motståndare i en tävling?! Så vadå, om Amanda hamnar mot Jocke i final, ska hon bara lägga sig då? För att Jocke enligt R-M är en värdigare vinnare?

Vad är en värdig vinnare? Den som är minst värdig i mina ögon är definitivt Jocke! Han förstörde hela förra veckan, han har aldrig varit i en tvekamp, han är sur och gnällig så fort det inte går som han vill, och han har klarat sig så här långt för att han har haft tur och blivit storbonde flera gånger. Och Sylvias tjat om att Örjan glidit på en räkmacka? Det har väl Jocke och Alex i så fall också gjort, mer än Örjan? Alex kan jag mer köpa eftersom han ändå alltid varit trevlig mot alla, men det har banne i mig inte Jocke varit. Örjan har ju ändå varit med i två tvekamper, varför skulle han ha räkmackat sig fram?

Hoppas, hoppas, hoppas att Alex blir direktröstad till finalen. Då spelar det faktiskt ingen roll om det blir Amanda eller Örjan som blir förstekämpe, för vem det än blir tar den personen Jocke, och så åker han förhoppningsvis ut. Sämsta tänkbara scenario är ju att R-M får igenom att Jocke ska direkt till final. :eek: :wtf:

Kan det vara så att Alex "varnade" Amanda för att om hon väljer Jocke så kommer R-M ge henne stryk, men utan att säga det direkt till henne (mer bara mala på om att de kommer tycka att det är "fel" att välja Jocke)? Fruktansvärt obehagligt beteende av R-M, man kan ju inte bara slå till någon för att den personen väljer en lättare motståndare i en tävling?! Så vadå, om Amanda hamnar mot Jocke i final, ska hon bara lägga sig då? För att Jocke enligt R-M är en värdigare vinnare?

Vad är en värdig vinnare? Den som är minst värdig i mina ögon är definitivt Jocke! Han förstörde hela förra veckan, han har aldrig varit i en tvekamp, han är sur och gnällig så fort det inte går som han vill, och han har klarat sig så här långt för att han har haft tur och blivit storbonde flera gånger. Och Sylvias tjat om att Örjan glidit på en räkmacka? Det har väl Jocke och Alex i så fall också gjort, mer än Örjan? Alex kan jag mer köpa eftersom han ändå alltid varit trevlig mot alla, men det har banne i mig inte Jocke varit. Örjan har ju ändå varit med i två tvekamper, varför skulle han ha räkmackat sig fram?

Hoppas, hoppas, hoppas att Alex blir direktröstad till finalen. Då spelar det faktiskt ingen roll om det blir Amanda eller Örjan som blir förstekämpe, för vem det än blir tar den personen Jocke, och så åker han förhoppningsvis ut. Sämsta tänkbara scenario är ju att R-M får igenom att Jocke ska direkt till final. :eek: :wtf:
Det är ju klart att hon får igenom det, annars lär ju alla andra åka på däng?

Usch vad jag mår illa av att se mobbning.. Är inget fan av Amanda, men herregud vad illa behandlad hon blev av både dom gamla farmarna och finalisterna! :( Ingen vågade ju ställa sig på hennes sida! Till och med Alex försöker manipulera hennes val. Nej fy, det här var hon verkligen inte värd. Troligen blir hon ju förstekämpe, hoppas verkligen hon väljer Jocke och slår ut honom! Står inte ut om det blir han som står i final... Men det känns ju som en överhängande risk att det blir han som blir utvald finalist också. :(

Och R-M bara gapar om respekt, som att hon själv besitter ens ett uns respektfullhet..! :rage: Nej, rent av obehagligt att de visar en så ostabil människa i tv och låter henne hota och gapa obehindrat. De farmare som hon "gillar" är ju bara såna som aldrig vågat säga emot henne och/eller smörar och fjäskar för henne. Dom relationerna är ju inte äkta nånstans..

Ren mobbning mot Amanda. Min syn på henne har åkt upp och ner, men igår blev hon väldigt dåligt behandlad och att ingen går in för att avbryta det och stötta henne är extremt dåligt av hela gruppen. Alex sjönk till botten i mina ögon när han sa till Amanda att hon inte bör välja Jocke för "att tänka på vad som händer efter Farmen". Äcklas av hans sätt att vilja vara kompis med alla oavsett hur de beter sig.

Vet inte vem jag vill ska vinna Farmen, men vet iaf att jag INTE vill se varken Alex eller Jocke som vinnare.

Ja de var verkligen taskiga mot Amanda i går, men varför var Paulo så elak och spädde på det hela. R-M borde inte få vistas i samma område som en enda levande människa. Hon verkar ju riktigt farlig.

Jag hejjar på Örjan, han verkar vara en fantastisk människa och har verkligen förtjänat att vinna. Jobbar bra, kommer bra överens med de flesta. Tar hand om djuren.

Jag missade igår, farmarna skulle välja vem till vad och varför?

Diskuterades ju tidigare i tråden att Amanda inte verkade vän med övriga efter Farmens avslut, kanske finns en anledning vad det verkar nu?

Jag missade igår, farmarna skulle välja vem till vad och varför?

Diskuterades ju tidigare i tråden att Amanda inte verkade vän med övriga efter Farmens avslut, kanske finns en anledning vad det verkar nu?

De gamla farmarna ska få rösta om en person som ska gå direkt till final, och en som ska utses till förstekämpe, och som då i sin tur får välja någon av de resterande två att tävla mot för sin plats i finalen. Frågan är ju då vad som händer med den fjärde personen, ska det vara tre i finalen? R-M har bestämt att alla måste rösta fram antingen Jocke eller Alex till direktplatsen, och att det ska bli Amanda eller Örjan som förstekämpe. Men om de väljer Alex direkt till final, och Amanda som förstekämpe och hon inte väljer Örjan, tänker R-M ge henne stryk. :crazy: Och som vanligt vågar ingen protestera mot något R-M säger. På sätt och vis förstår jag dem, för jag hade säkerligen inte vågat själv, hon är ju skitläskig. Men det jag inte förstår är varför inte Paolo/tv4 tar tag i den här kvinnan? Nu hotar hon ju Amanda i det här fallet när farmen är avslutad och alla kommer ut, där kan ju inte tv garantera hennes säkerhet? Och vad sänder det här ut för signaler till andra med adhd som kollar på farmen, du får bete dig hur du vill mot andra människor, för att du har adhd?

Jag hoppas i alla fall att alla får rösta genom att typ skriva på en lapp eller något, för ingen kommer ju våga säga någonting annat än Jocke om hon ska sitta och bestämma och vara förbannad?

Tack!
Jösses!

Antar att ingen säger nåt för det är ingen idé, men om en person(R-M) får säga sin åsikt så bör det ju rimligen vara fritt fram även för alla andra.....:cautious: Har svårt för folk som måste få kläcka ur sej vad som helst utan att tåla att andra har den rätten lika mycket isf.

Det var ju ett tag sen hon åkte ut också, saker kan ju liksom ha ändrats på Farmen sen dess.......

"Jag har faktiskt ADHD!!!!!" förmodligen

Mm
De gamla farmarna ska få rösta om en person som ska gå direkt till final, och en som ska utses till förstekämpe, och som då i sin tur får välja någon av de resterande två att tävla mot för sin plats i finalen. Frågan är ju då vad som händer med den fjärde personen, ska det vara tre i finalen? R-M har bestämt att alla måste rösta fram antingen Jocke eller Alex till direktplatsen, och att det ska bli Amanda eller Örjan som förstekämpe. Men om de väljer Alex direkt till final, och Amanda som förstekämpe och hon inte väljer Örjan, tänker R-M ge henne stryk. :crazy: Och som vanligt vågar ingen protestera mot något R-M säger. På sätt och vis förstår jag dem, för jag hade säkerligen inte vågat själv, hon är ju skitläskig. Men det jag inte förstår är varför inte Paolo/tv4 tar tag i den här kvinnan? Nu hotar hon ju Amanda i det här fallet när farmen är avslutad och alla kommer ut, där kan ju inte tv garantera hennes säkerhet? Och vad sänder det här ut för signaler till andra med adhd som kollar på farmen, du får bete dig hur du vill mot andra människor, för att du har adhd?

Jag hoppas i alla fall att alla får rösta genom att typ skriva på en lapp eller något, för ingen kommer ju våga säga någonting annat än Jocke om hon ska sitta och bestämma och vara förbannad?
Det här med ADHD, jag tycker det är synd att R-M kör på det här med ADHD, vad jag vet så beter sig folk med ADHD inte som R-M. Så tråkigt att ADHD kommer fram i sådant dåligt ljus. Nej hon är rätt och slätt en elak gapig översittare som hotar folk med stryk om hon inte får som hon vill...

Ok jag kan förstå att folk drar sig för att ha diskussioner med R-M. Men lite civilkurage hade jag väntat mig av några iaf, jag hoppas och tror att jag själv inte varit tyst och stått upp för Amanda. Det var obehagligt att se och som landet skriver, varför spädde Paolo på det...

Ska dock bli spännande att se vad som händer ikväll

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar