Ok jag kan förstå att folk drar sig för att ha diskussioner med R-M. Men lite civilkurage hade jag väntat mig av några iaf, jag hoppas och tror att jag själv inte varit tyst och stått upp för Amanda. Det var obehagligt att se och som landet skriver, varför spädde Paolo på det...
Ska dock bli spännande att se vad som händer ikväll
Exakt, Paolo och de som bestämmer kring programmet skulle sätta ner foten och markera att det här beteendet inte är okej, om nu ingen av de andra deltagarna vågar göra det. Det värsta är att det nästan känns som att några, typ Jocke, tycker att det är roligt att Amanda får skit av R-M? Jag förstår inte ens varför Amanda blev syndabocken helt plötsligt, är det fortfarande det där med att hon enligt R-M inte hade mockat efter hästen? Snacka om långsint människa i så fall. Precis så som R-M beter sig mot Amanda nu, betedde hon sig ju mot Ida när hon var med i programmet. Och det var inte okej någonstans där heller, men då var det åtminstone några som protesterade. Om R-M inte kan sköta sig utan springer runt och hotar folk borde hon inte få vara med.
Och precis som @Magnum skriver så är det ju ett bra tag sen hon åkte ut. Mycket kan ha förändrats mellan de deltagare som är kvar, och det tycker jag även att det har gjort. Framför allt Jocke har ju visat upp mindre charmerande sidor sista tiden, vilket han inte gjorde på den tiden hon var kvar. Och pakten Amanda-Alex-Jocke verkar ju ha funkat skitbra eftersom alla tre är i finalveckan, men nu måste de väl ändå få börja tävla individuellt? Varför bryr hon sig ens, hon är ju inte med i den pakten? Förr eller senare kan ju Amanda bli tvungen att välja mellan Jocke och Alex (som R-M gillar båda två), hur ställer hon sig till det?