Farmen 2015

Ok jag kan förstå att folk drar sig för att ha diskussioner med R-M. Men lite civilkurage hade jag väntat mig av några iaf, jag hoppas och tror att jag själv inte varit tyst och stått upp för Amanda. Det var obehagligt att se och som landet skriver, varför spädde Paolo på det...

Ska dock bli spännande att se vad som händer ikväll

Exakt, Paolo och de som bestämmer kring programmet skulle sätta ner foten och markera att det här beteendet inte är okej, om nu ingen av de andra deltagarna vågar göra det. Det värsta är att det nästan känns som att några, typ Jocke, tycker att det är roligt att Amanda får skit av R-M? Jag förstår inte ens varför Amanda blev syndabocken helt plötsligt, är det fortfarande det där med att hon enligt R-M inte hade mockat efter hästen? Snacka om långsint människa i så fall. Precis så som R-M beter sig mot Amanda nu, betedde hon sig ju mot Ida när hon var med i programmet. Och det var inte okej någonstans där heller, men då var det åtminstone några som protesterade. Om R-M inte kan sköta sig utan springer runt och hotar folk borde hon inte få vara med.

Och precis som @Magnum skriver så är det ju ett bra tag sen hon åkte ut. Mycket kan ha förändrats mellan de deltagare som är kvar, och det tycker jag även att det har gjort. Framför allt Jocke har ju visat upp mindre charmerande sidor sista tiden, vilket han inte gjorde på den tiden hon var kvar. Och pakten Amanda-Alex-Jocke verkar ju ha funkat skitbra eftersom alla tre är i finalveckan, men nu måste de väl ändå få börja tävla individuellt? Varför bryr hon sig ens, hon är ju inte med i den pakten? Förr eller senare kan ju Amanda bli tvungen att välja mellan Jocke och Alex (som R-M gillar båda två), hur ställer hon sig till det?

Exakt, Paolo och de som bestämmer kring programmet skulle sätta ner foten och markera att det här beteendet inte är okej, om nu ingen av de andra deltagarna vågar göra det.

+ på den!!
Ansvariga i produktionen borde ställas till svars! Speciellt att Rosmarin får härja som hon gör, det är straffbart!
Är detta något som öht ska visas under bästa sändningstid, ska de yngre få veta att vuxna tycker det är helt ok att bete sig så här?

Oj oj, har ni sett Farmens fb sida?
Snacka om att det finns fler som reagerat, många har dessutom anmält programmet till Radio/Tvnämnden, och jag hoppas att anmälan också gått till polisen för Rosmarin, och Alex olaga hot!!
Tyvärr kommer man nog inte åt Jockes härskarteknik, det är ännu inte olagligt.

Jag var nu inne och läste på farmens fb sida. Ja R-M kommer nog inte få det lätt. Jag hoppas att tv4 lär sig något av det hela. Jag tycker att alla som tar sig till finalveckan ska vara med i en omröstning av oss tittare, och utses i ett speciellt program efter allt sänds. Känns orättvist att gamla bittra farmare ska bestämma.

Men Amanda lär må bra idag när hon läser hur många som står på hennes sida,

Jag kan inte gå in i play??
Kan någon gå in i tv4 play, och se om ni kan se farmen där?
Kanske problemet ligger hos mig?
Citera gärna mig om ni provar, vågar ju inte se alla inlägg här innan jag sett programmet...

Det är ett helt sjukt beteende ! Och det är galet att ALLA verkar göra som RM säger? varför vågar inte folk gå emot? vad är problemet?

En annan sak, visst missade de reklampausen ikväll? haha

Citera gärna mig om ni provar, vågar ju inte se alla inlägg här innan jag sett programmet...
Jag kommer in, men det går inte att se Farmen. Står att de har problem med inloggning och jobbar på det.

Testade och kan inte se det. Står att de har problem med inloggningen mot tjänsten, men jobbar med att lösa problemet.

Tack @gul_zebra och @millan10 !
Nu fungerar play igen och fy sjutton för detta program och dess medverkande :devil:
Om det är meningen att bli fly förbenad och kräkas på svinen som är kvar, förutom Örjan, så har Tv4 lyckas.
Jocke höll på att förlora diskussionen med Amanda, och vad gör han då???
Jo, går där i från, vuxet Jocke!
Vinner Jocke så ska jag aldrig se farmen igen, ja eller om nu produktionen ändrar reglerna så kanske, kanske....

Gaah vad frustrerad jag blir! :mad: Så dödligt trött på hela Jocke, varför varför gick han direkt till final... Man kan ju åtminstone inte påstå nåt annat än att han spelat spelet väl, smörat in sig och lyckats övertyga majoriteten av de andra deltagarna vilken fantastiskt äkta och ärlig människa han är, och framförallt en väldigt värdig vinnare. :yuck: :wtf: :turd:

Tror inte han kan slå Örjan i kunskap i finalen, men möjligen Alex.. Så det hänger nog mycket på hur semifinalen går! Har ändå en känsla av att det är Jocke som vinner. Blörk. :meh:

Missade gårdagens och dagens avsnitt men nu har jag sett ikapp på TV4 Play och jag håller med om allt ni skrivit här i tråden. De andra farmarna betedde sig verkligen jätte illa mot Amanda.

... Och de gamla farmarnas motivering om Jocke: en rak, ärlig och omtänksam farmare. Huh? :confused:
Jag tål han verkligen inte :wtf: han snackar så mycket :turd:, tar han det inte med berörd person (vilket jag nog aldrig sett han göra...) så snackar han bakom ryggen eller vräker ur sig det när det bara är han och kamerateamet. När han pratade om Amanda att hon bara gläds åt egna framgångar och inte kan glädjas åt nån annan och att det bevisar vilken jävla egoist hon är samt att hon jämt ska stå i centrum tänkte jag att det där var ju självaste Sten Glashus som talade.

Nä jag hoppas på Örjan som vinnare. Visst, han slapp vara med i början och "bygga upp" farmen (som de kallade det...) men som han sa så är det inte lätt att komma in sent i en grupp och ändå ta sig såpass långt. Dessutom har han varit trevlig mot alla (vad jag sett i alla fall) och arbetat flitigt med uppdragen.

Alex är väl bra med djuren men nu på slutet har han inte varit så jäkla smidig med människorna.
Jocke, ja jag behöver väl inte ens säga nåt? han har varit storbonde flera gånger och hans insats med uppdragen har inte varit så jätte bra, oavsett om han varit storbonde eller inte. Han framställer sig själv som att han inte har några fel och brister och klankar ner på andra. Enligt mig absolut ingen värdig vinnare av Farmen.

När motiveringen om finalisten kom hann jag tänka skönt, då måste det vara Alex och sen kommer kallduschen. Jocke. Okej, han kanske jobbade på bra i början, men han har definitivt inte varit schysst och rak mot alla. Behandlingen av Ylva? Fjäskandet för R-M? Att han i hemlighet paktade med Amanda och Alex och sen sprang och fjantade sig för Björn? För att då inte tala om hur han betedde sig mot Ida hennes sista storbondevecka och hur han har betett sig mot Amanda sista veckan. Jocke = :turd:.

Är tyvärr inte det minsta förvånad om Alex slår ut Örjan i semifinalen, och sen vinner Jocke över Alex. Tror annars Örjan har en större chans att slå ut Jocke, men bara för att karlfan inte är värdig att vinna kommer säkert precis allting som kan gå emot göra det. Jag håller på Örjan av hela mitt hjärta, och Alex är annars en helt okej vinnare (jag tar nog ändå Alex lite i försvar, han har det säkert skittufft psykiskt just nu efter det där med hans morfar, och det är inte konstigt om han inte är riktigt sig själv. R-M kan dessutom skrämma skiten ur vem som helst, och att protestera mot henne innebär nog direkt att man själv hamnar på svarta listan).

Stör mig något så extremt på att gamla deltagare får ha avgörande om så här stora saker. Inte bara i årets upplaga av farmen, utan i alla liknande program. Men det blir extra tydligt just här eftersom R-M får husera som hon vill och hota folk. Okej, de hade kunnat få utse en förstekämpe. Men de skulle inte få utse en som får gå direkt till final. Hade Amanda fått möjlighet att välja Jocke, så hade Amanda varit kvar i tävlingen. Vad händer om det blir Örjan mot Jocke i final nu? Tänker R-M rusa ner från läktaren och slå ner Örjan om han slår ut Jocke?

Tack @gul_zebra och @millan10 !
Nu fungerar play igen och fy sjutton för detta program och dess medverkande :devil:
Om det är meningen att bli fly förbenad och kräkas på svinen som är kvar, förutom Örjan, så har Tv4 lyckas.
Jocke höll på att förlora diskussionen med Amanda, och vad gör han då???
Jo, går där i från, vuxet Jocke!
Vinner Jocke så ska jag aldrig se farmen igen, ja eller om nu produktionen ändrar reglerna så kanske, kanske....

Jag höll på riktigt på att spy när Jocke säger på fullaste allvar helt utan ödmjukhet eller ett uns självinsikt när han gick direkt till final: Ja mitt sätt vinner eller något liknande. Ja han tycker han varit riktigt reko jag tycker han varit en pain in the ass ärligt talat. Jag avskyr numera karln av en hetta av tusen solar. På riktigt. Måtte Örjan vinna!!!!

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka