Farmen 2015

Jag blir också riktigt arg på Jocke nu. Så totalt utan självinsikt och helt upplåst. Snacka om att hans storbonde gånger har gått honom åt huvudet, han tror verkligen att han är kung av farmen. :yuck:

Hejja hejja fina Örjan, en som har varit god och fin genom hela tiden och som verkligen har kämpat och arbetat utan att knota.

Det trodde jag verkligen inte om Alex, trodde först bara det var nåt Cornelia hade hittat på för att få de andra att rösta på t.ex. Amanda.
Väldigt osmart av honom och jag blev väldigt förvånad. Där tappade han en röst....

Amandas och Cornelias snack,... Jag var tvungen att titta bort, jag tyckte det blev lite pinsamt..

Postade det citerade inlägget ovan den 16 februari och håller fortfarande fast vid det. Tycker verkligen Jocke är för självgod, tror att han är "störst, bäst och vackrast". Höll på att trilla baklänges i dag när han hade mage att klaga på Örjans fina ugn som han jobbade dag och natt med "han höll på att sinka hela uppdraget pga. den där jävla ugnen" eh... jaha, uppdragen som Jocke själv ville skita i helt då alltså. Dessutom det uppdraget som fick mest beröm av Gutta. Sen att sitta och snacka om att han vet hur man leder människor, att han är bäst osv. Nä, det verkar som att Jocke inte riktigt tål när nån annan än han själv lyckas och det är då ingen fin egenskap, enligt mig iaf.

Tycker btw att Jocke fått otroligt mycket tv-tid, emellanåt tycker jag det har känts som att sitta och se en tv-serie där Jocke är huvudpersonen. Är han verkligen så intressant?
Håller med i allt du skriver. Och nej, det är han inte, bara jobbig, numera (kanske elakt) tål jag inte höra hans röst ens....:crazy:

Blev lite förbannad när Jocke plötsligt klagade på 'det där slottet' till ugn som Örjan byggt. Att det nästan sinkade hela uppdraget (?!)
Örjan jobbade ju dag och natt och BLEV klar? Och fick kolossalt med beröm!

Som ni andra skrev här, det var väl för tusan Jocke SJÄLV som inte ens ville lyfta ett finger för uppdragen hela den veckan, men praktiskt taget blev nerröstad av de andra (s samvete?)? Var det för att sätta Ida i skiten kanske?

För nu plötsligt var det ju så himla viktigt att folk började jobba? Och plötsligt var det dålig arbetsmoral igen..På de andra.. Suck!!

tycker hela grejen när Ida åkte ut var knepig. Svara fel på en fråga sedan gissa vikt. En grej om de hade svarat på 5 frågor sedan gissat vikt. Men en fråga tycker jag var elakt.

Oavsett vad Alex sagt till Cornelia (som för övrigt spelade spelet illa och falskt) så gillar jag honom. Hanns kommentar när Paulo gav dem Selma på tinget, - Hej älskling. Säger mycket vilken djurvän han är.

Blev lite förbannad när Jocke plötsligt klagade på 'det där slottet' till ugn som Örjan byggt. Att det nästan sinkade hela uppdraget (?!)
Örjan jobbade ju dag och natt och BLEV klar? Och fick kolossalt med beröm!

Som ni andra skrev här, det var väl för tusan Jocke SJÄLV som inte ens ville lyfta ett finger för uppdragen hela den veckan, men praktiskt taget blev nerröstad av de andra (s samvete?)? Var det för att sätta Ida i skiten kanske?

För nu plötsligt var det ju så himla viktigt att folk började jobba? Och plötsligt var det dålig arbetsmoral igen..På de andra.. Suck!!

Precis, men det stack väl i ögonen att Örjan fick massa beröm medan uppdraget som han och Björn tog sig an misslyckades för att de b.la. använt den där dörren till jordkällaren... Jocke är ingen bra förlorare, det har han sagt själv "jag gillar inte att förlora", och han har väl insett att Örjan är en väldigt stor konkurrent och klankar då ner på honom.

Tyvärr, tyvärr tror jag att de andra farmarna kommer rösta Jocke till en finalplats :(

Jag skyller nog faktiskt det mesta av "bråket" mellan Alex och Cornelia på Cornelia. Hon vill till varje pris skapa bråk och intriger, och kan mycket väl ha misstolkat allt Alex sa för att få de andra att rösta på Amanda, som hon av någon anledning helt plötsligt blivit så bundis och bästis med? Jag kan mycket väl tänka mig att Alex typ ville ge Cornelia en andra chans att visa vem hon egentligen är (han kan ju ha pratat med Amanda innan, som kan ha sagt att Cornelia sagt till henne att hennes enda uppdrag på farmen var att jävlas?), men att Cornelia bara missuppfattade allt han sa eller vände på det. Känns som att Cornelia kan vara en sån person som röstar så barnsligt att hon lägger sin röst på Amanda bara för att hon är den sista tjejen, såna finns i alla program där deltagare får rösta. Och Alex är en stark kandidat för att få många röster, så varför inte försöka tvåla dit honom och sätta honom i ett sämre ljus?

Har en tusen gånger mer positiv bild av Alex från den gångna säsongen än av Cornelia, så det är möjligt att jag blundar och håller "fel person om ryggen", men Cornelia känns falsk.

Ja jag tror absolut Cornelia och Alex missförstått varandra. Eller uttryckt sej på så sätt att det blev som det blev.

Sen verkar ju C tända på alla cylindrar. Minns mest hur hon var mot den stackars tjejen som vann förra året, när hon kom in som utmanare. Nu tog de ju sitt förnuft tillfånga sen, men jag tyckte nog det gick rätt långt innan gränsen var nådd...

Jag tycker det är jobbigt att se Rose-Marie i farmen igen, usch vad hotfull hon är:banghead:

Jocke har alltså mage att sitta och säga att Amanda har gjort sitt, om någon gjort sitt är det han, kan man bli mer uppblåst?

Tycker det blev väldigt aggro mot Amanda. Varför? Har inte upplevt att hon är så opoppis. Nä idag tyckte jag synd om henne även om jag blev irriterad att hon brister i gråt hela tiden, men förstår att hon är trött och väldigt känslig.

Tycker de var lite väl hårda mot Amanda...! Även om hon sagt konstiga grejer så har hon ändå jobbat hårt och varit med i tinget ett par gånger. Hon har kämpat sig till sin plats.

Jag fick rysningar av hur Jocke beter sig, så jekla falsk! Jag hoppas att Amanda eller Örjan blir förstekämpe och väljer Jocke så han åker ut på arslet!!!

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar