Farmen 2015

Jag har hittat något...

Ett svar på om Örjan är frimurare pga hans ring, och hans skills när det gäller att mura,
"Jo på sätt är hm kanske en frimurare. Örjan är annars medlem och aktiv inom Rotary där han ofta med och driver insamlingar och annat välgörenhetsprojekt. Tror inte han har levlat till frimurare ännu."

Sen är väl det som vanligt, sanningshalten kan vara diskutabel :angel:

Jag blev jätteglad när Björn åkte ut, hade skyhöga förhoppningar om att slippa även Jocke när det blev husförhör, och humöret sjönk som en sten när Ida åkte ut. :mad:

Nu håller jag på Örjan, eller i annat fall Alex. Amanda gillade jag förut, men tycker hon har visat väldigt mycket dåliga sidor sista tiden, så slipper gärna henne som segrare. Jocke tål jag inte alls längre, usch. Bara det inte blir att det ska komma gamla deltagare och "rösta fram" en som ska gå direkt till final, som det varit tidigare år. Då lär Jocke vara i final, såvida det inte är så att Alex kan knipa lite röster för att han aldrig bråkat och gjort sig osams med folk.

Eftersom deras Instagram-konton inte är privata antar jag att det är okej att dela, så om nån är nyfiken är deras användarnamn: jocke1962, idastahlspets, alxalan, amandaforlife och orjan_selien. Här kan man besöka Instagram även utan att vara medlem/inloggad, söker man på användare måste man dock skriva @ före.

Eftersom deras Instagram-konton inte är privata antar jag att det är okej att dela, så om nån är nyfiken är deras användarnamn: jocke1962, idastahlspets, alxalan, amandaforlife och orjan_selien. Här kan man besöka Instagram även utan att vara medlem/inloggad, söker man på användare måste man dock skriva @ före.

Tack, nu har jag sysselsättning hela jobbnatten. :angel:

Jag ville ju verkligen att Ida skulle vinna.. Nu hoppas jag Örjan vinner, om inte han gör det så vill jag att Alex gör det. Amanda tycker jag är dryg och lite smått otrevlig, Jocke också även om jag gillade honom i början.

Är det på söndag finalen är?

Jag ville ju verkligen att Ida skulle vinna.. Nu hoppas jag Örjan vinner, om inte han gör det så vill jag att Alex gör det. Amanda tycker jag är dryg och lite smått otrevlig, Jocke också även om jag gillade honom i början.

Är det på söndag finalen är?

Det borde det vara iaf :)

I går började jag tänka på Jocke som kommentatorsröst. Säger en del om hur mycket fått dominera. Har ingen av de andra nått att säga som är värt att visa.

Jag hoppas faktiskt att om de gamla deltagarna ska rösta fram en som går direkt till final, att de röstar fram Alex. Känns som att Örjan har lättare att slå sig fram till en finalplats mot Jocke och Amanda. Örjan mot Alex i final skulle kännas helt okej med tanke på vad alternativet är. Tyvärr, tyvärr, tyvärr tror jag inte Örjan får en lätt väg mot att bli framröstad, det är ju en del av de gamla som aldrig träffat honom, en del som har taskig inställning mot "torparna" (R-M... :meh:) och dessutom tror jag de flesta av de gamla har höjt Jocke till skyarna (tja, han var ju bra i början, och de kan ju inte veta att han spårat ut totalt). I absolut värsta fall får väl Amanda vara okej i final, men jag kräks om Jocke vinner. :wtf:

I går började jag tänka på Jocke som kommentatorsröst. Säger en del om hur mycket fått dominera. Har ingen av de andra nått att säga som är värt att visa.
Jag är ledsen att säga det men jag blir numera irriterad bara jag ser minsta lilla av Jocke, karln är så inbilsk och jobbig, vinner han så kommer jag som sagt gråta på riktig. Jag undrar också varför han får så mycket tid? De andra måste ha mer vettiga saker att säga!

Jag hoppas faktiskt att om de gamla deltagarna ska rösta fram en som går direkt till final, att de röstar fram Alex. Känns som att Örjan har lättare att slå sig fram till en finalplats mot Jocke och Amanda. Örjan mot Alex i final skulle kännas helt okej med tanke på vad alternativet är. Tyvärr, tyvärr, tyvärr tror jag inte Örjan får en lätt väg mot att bli framröstad, det är ju en del av de gamla som aldrig träffat honom, en del som har taskig inställning mot "torparna" (R-M... :meh:) och dessutom tror jag de flesta av de gamla har höjt Jocke till skyarna (tja, han var ju bra i början, och de kan ju inte veta att han spårat ut totalt). I absolut värsta fall får väl Amanda vara okej i final, men jag kräks om Jocke vinner. :wtf:
Är Jocke verkligen så poppis?? Varför?? :banghead::mad:

Är Jocke verkligen så poppis?? Varför?? :banghead::mad:

Ja, jag kan då inte förstå varför, men i början var det ju många som gillade honom och det är ju många av de som åkt ut som valt honom till storbonde (och det är ju dessa människor som kommer tillbaka nu), i början kändes han ju rätt bra jämfört med första kaosveckan. Man kan ju alltid hoppas att de som åkt ut på slutet har fått en chans att berätta för de andra hur Jocke förändrats, och att de kommer se att han inte direkt gör så mycket i nuläget.

Alltså fy fan för Alex, att säga till någon att man tycker personen är falsk och därtill tycka att man är schysst och gör personen en tjänst genom att säga det, vidrigt.

Det trodde jag verkligen inte om Alex, trodde först bara det var nåt Cornelia hade hittat på för att få de andra att rösta på t.ex. Amanda.

Jag börjar ha lite svårt för Jocke, visst är han händig men han känns så självgod. Jag jag jag jag hela tiden. Ge han en egen farm så får vi väl se om han lyckas driva den så bra som han säger.

Postade det citerade inlägget ovan den 16 februari och håller fortfarande fast vid det. Tycker verkligen Jocke är för självgod, tror att han är "störst, bäst och vackrast". Höll på att trilla baklänges i dag när han hade mage att klaga på Örjans fina ugn som han jobbade dag och natt med "han höll på att sinka hela uppdraget pga. den där jävla ugnen" eh... jaha, uppdragen som Jocke själv ville skita i helt då alltså. Dessutom det uppdraget som fick mest beröm av Gutta. Sen att sitta och snacka om att han vet hur man leder människor, att han är bäst osv. Nä, det verkar som att Jocke inte riktigt tål när nån annan än han själv lyckas och det är då ingen fin egenskap, enligt mig iaf.

Tycker btw att Jocke fått otroligt mycket tv-tid, emellanåt tycker jag det har känts som att sitta och se en tv-serie där Jocke är huvudpersonen. Är han verkligen så intressant?

Liknande trådar

Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: snorp
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
867

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka