När motiveringen om finalisten kom hann jag tänka
skönt, då måste det vara Alex och sen kommer kallduschen. Jocke. Okej, han kanske jobbade på bra i början, men han har definitivt inte varit schysst och rak mot alla. Behandlingen av Ylva? Fjäskandet för R-M? Att han i hemlighet paktade med Amanda och Alex och sen sprang och fjantade sig för Björn? För att då inte tala om hur han betedde sig mot Ida hennes sista storbondevecka och hur han har betett sig mot Amanda sista veckan. Jocke =
.
Är tyvärr inte det minsta förvånad om Alex slår ut Örjan i semifinalen, och sen vinner Jocke över Alex. Tror annars Örjan har en större chans att slå ut Jocke, men bara för att karlfan inte är värdig att vinna kommer säkert precis allting som kan gå emot göra det. Jag håller på Örjan av hela mitt hjärta, och Alex är annars en helt okej vinnare (jag tar nog ändå Alex lite i försvar, han har det säkert skittufft psykiskt just nu efter det där med hans morfar, och det är inte konstigt om han inte är riktigt sig själv. R-M kan dessutom skrämma skiten ur vem som helst, och att protestera mot henne innebär nog direkt att man själv hamnar på svarta listan).
Stör mig något så extremt på att gamla deltagare får ha avgörande om så här stora saker. Inte bara i årets upplaga av farmen, utan i alla liknande program. Men det blir extra tydligt just här eftersom R-M får husera som hon vill och hota folk. Okej, de hade kunnat få utse en förstekämpe. Men de skulle inte få utse en som får gå direkt till final. Hade Amanda fått möjlighet att välja Jocke, så hade Amanda varit kvar i tävlingen. Vad händer om det blir Örjan mot Jocke i final nu? Tänker R-M rusa ner från läktaren och slå ner Örjan om han slår ut Jocke?