Farligt att?

Golden_Heart

Trådstartare
Är det under graviditeten farligt att träna på gym?
Är det farligt att tex träna på gym och sedan simma efteråt?
:confused::confused:
Anledningen till att jag frågar är att min sambo via sitt jobb kan få ett mycket förmånligt pris på gymkort på vår stads badhus. Jag tänkte i så fall använda ett typ 4 månaders som blir typ till i sommar. Är detta en bra idé? Kan det vara farligt för fostret?
Jag tror ju att det kan ju vara bra, men min sambo är osäker.
Tack för era kloka svar! :bow::bow:
Välkommen in i tråden! :p
 
Sv: Farligt att?

Om du helt otränad går dit och börjar pumpa 170 kg så kan jag tänka mig att det kan gå åt skogen, men det tror jag inte du planerar att göra?

Jag tror ju mer man håller igång (självklart lyssnar till kroppen) och tränar (simning är jätte bra) ju enklare har man efter förlossningen att återhämta sig.
 
Sv: Farligt att?

Snarare är det nyttigt att hålla igång det man kan även när man är gravid, kroppen säger ifrån när det är för mycket, Sedan kanske man inte som Pernilla skriver skall gå dit otränad och pumpa 170 kg men det förstod du nog redan. :)
 
Sv: Farligt att?

Nej, det är inte farligt, men undvik att träna magen, tex sit-ups osv och maskiner som är tunga för magen. Det var rådet jag fick. Har inte varit några problem att fortsätta. Simma är bara bra!
 
Sv: Farligt att?

Jag tränade på gym första halvan av graviditeten, jag körde iof mest pass som body step och core och det var inga problem förutom att det var omöjligt att ligga på mage i slutet.
Instruktörerena visste att jag var gravid så vid dom gav mig alternativa övningar vid dom tillfällen dom skulle göra något "olämpligt", tex mycket hopp i sidled över brädan.
Jag slutade när det började kännas obehagligt för mig själv i 6e månaden, det kändes dessutom inte som att jag kunde ta i så att det gjorde någon nytta längre men simning borde väl vara utmärkt att hålla på med under hela graviditeten?
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 828
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 897
Senast: kma
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 037
Senast: paradiset
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 209
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • E-coli hund
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp