Enligt sitt FEI-pass är han brun https://data.fei.org/Horse/Performance.aspx?p=26795FBFD8FC29E00E38CC5EFA264BF1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då är jag rätt så säker på att du har fått din önskan uppfylld
Det vita kan dröja, men just de kolsvarta benen tyder med all sannolikhet på skimmel. Dessutom så har jag noterat att de som skimlar har lite grövre och blankare päls.
Har ett fuxföl i år. Är inte hemma på fuxar- alla mina hästar är/har varit skimlar eller bruna i olika nyanser (araber). Nu undrar jag: har ett fuxföl ofta mörk päls under fölpälsen? Den här lille knatten har nämligen det, betydligt mörkare än den färg han föddes med, nästan mörkbrun.
@urkella jag skulle nog säga att han är svart.
Vad har föräldrarna för färg? Är gulsvart en möjlighet skulle jag tippa på det.Vad skulle ni säga att min nya häst har för färg. Vet i tusan om jag tror på vad som står i passet Han skiftar en del.
Föl:
Åring:
Vinterpäls:
Nu som 2 åring:
Gulsvart kan jag tänka mig att han kan vara med. Hans mamma är brun och pappan har nog samma färg som honom. Både han och pappan är reggade som gulbrun vilket han känns för mörk för att vara. Pappan har lämnat gula föl så han bär på anlaget iaf. Ligger inte solen på så ser han nästan helt svart utVad har föräldrarna för färg? Är gulsvart en möjlighet skulle jag tippa på det.
Vad skulle ni säga att min nya häst har för färg. Vet i tusan om jag tror på vad som står i passet Han skiftar en del.
Föl:
Åring:
Vinterpäls:
Nu som 2 åring:
Min första tanke var gulbrun för både fölet och pappan. Mörkt, mörkt gulbrun.Gulsvart kan jag tänka mig att han kan vara med. Hans mamma är brun och pappan har nog samma färg som honom. Både han och pappan är reggade som gulbrun vilket han känns för mörk för att vara. Pappan har lämnat gula föl så han bär på anlaget iaf. Ligger inte solen på så ser han nästan helt svart ut
Så här ser hans pappa ut
@Dressyrtjejen_97
Det finns nån fånig myt om att svarta hästar inte finns eller åtminstone är enormt ovanligt, jag tror helt enkelt att det är vad som hänt med din barndoms favorithäst.