karamelldrottningen
Trådstartare
Ja vilken färg/kulör är egentligen bäst i vardagsrummet?
Inte vitt utan en annan färg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hade jag inte bott i hyresrätt hade jag haft senapsgula väggar. Jag tror att jag hade blivit lycklig av en gul lägenhet.
Ah! Det tror kanske inte att det skulle passa här eller med min personlighet med gula väggarHade jag inte bott i hyresrätt hade jag haft senapsgula väggar. Jag tror att jag hade blivit lycklig av en gul lägenhet.
Du vet om att du får måla även i en hyresrätt?Hade jag inte bott i hyresrätt hade jag haft senapsgula väggar. Jag tror att jag hade blivit lycklig av en gul lägenhet.
Ja vilken färg/kulör är egentligen bäst i vardagsrummet?
Med tanke på mörka möbler så hade jag iaf valt någon ljus färg för att det inte ska bli för mörkt totalt. Har själv gjort misstaget att välja lite väl mörk väggfärg en gång och kunde sedan inte ha mycket annat än vita möbler för att det inte skulle bli hur mörkt som helst där inne... Sedan är det väl mest upp till vad du gillar. Naturfärger brukar ge lugnare intryck och gult/rött osv kan pigga upp. Själv föredrar jag naturfärger, just för att jag vill ha ett så lugnt hem som möjligt.Glömde skriva att det inte ska vara en grå kulör. Vill ha mer färg i hemmet och då går vitt och grått bort
info om rummet:
2 stora fönster.
Söderläge. Ganska högt i tak. Nu går rummet i vita väggar och vitt tak och vita lister. Mycket vitt alltså
Stor grå soffa och röda tyger på väggarna för att liva upp. Mörka möbler.
Fondvägg och måla taket kanske? För flera år sedan läste jag en bok om målning av tak, riktigt snygga bilder även på enfärgade tak. Taken blev som mer av en del av rummen än "bara ett tak".Glömde skriva att det inte ska vara en grå kulör. Vill ha mer färg i hemmet och då går vitt och grått bort
info om rummet:
2 stora fönster.
Söderläge. Ganska högt i tak. Nu går rummet i vita väggar och vitt tak och vita lister. Mycket vitt alltså
Stor grå soffa och röda tyger på väggarna för att liva upp. Mörka möbler.
Helt fantastiskt fint Snodde bilden för inspiration och komma ihåg den där tapetenNästa. Det är svårt att göra den underbara mörkt grågröna tapeten rättvisa.
Tapeten är från Rusta och jag tror att den fortfarande finns kvar!Fondvägg och måla taket kanske? För flera år sedan läste jag en bok om målning av tak, riktigt snygga bilder även på enfärgade tak. Taken blev som mer av en del av rummen än "bara ett tak".
Helt fantastiskt fint Snodde bilden för inspiration och komma ihåg den där tapeten