Färg på min undulat?

T

Tuckmill_Silver

Skaffade för ett år sedan ett nytt sällskap till min undulat som mist sin livskamrat. Då var hon ganska så vit men lite svagt gul på huvudet och lite på andra ställen.

såg ut såhär:
10664087.jpg

Nu ett år senare är den mycket gulare:
10664088.jpg

Nu till frågan: Vad kallas färgen som min undulat har? :confused: :love:

Sv: Färg på min undulat?

Min gissning är gulmaskad himmelsblå danskbrokig.

När du skaffade henne (? svårt att säga könet när vaxhuden syns så dåligt, men den ser mer blå än beige/brun ut på dina foton och i så fall är det en hane) så var h*n troligtvis inte färdigvuxen och ungfåglar har oftast svagare och mattare färg än de vuxna. Jag tycker inte att skillnaden är så jättestor och fågeln har verkligen inte skiftat färg. Snarare har färgen djupnat med åldern.

Söta fåglar! :)

Min gissning är gulmaskad himmelsblå danskbrokig.

När du skaffade henne (? svårt att säga könet när vaxhuden syns så dåligt, men den ser mer blå än beige/brun ut på dina foton och i så fall är det en hane) så var h*n troligtvis inte färdigvuxen och ungfåglar har oftast svagare och mattare färg än de vuxna. Jag tycker inte att skillnaden är så jättestor och fågeln har verkligen inte skiftat färg. Snarare har färgen djupnat med åldern.

Söta fåglar! :)

tack :love:

Du har rätt i att vaxhuden ser något blåaktig ut på bilden men den är mer beige/brun i verkligheten.. fast d kanske kan va en hane? *inte så duktig på att bedöma men jag tycker den ser ganska så beige ut iaf*

jo så kan det nog vara, att färgen djupnat med åldern. Blev så chockad bara när jag kom hem (bor inte hemma just nu då jag pluggar på annan ort) och såg att fågeln "blivit" gulare :)
Gillar dock färgen :love:

Tack så jättemycket för svaret :)

Varsågod! Kul att kunna hjälpa till. Undulater kan ju ha vilken färg och teckning och kombination därav som helst, så varianterna är många. Du får gärna försöka ta ett par skarpa foto rakt bakifrån och även närbild framifrån. Honor kan ha vaxhud som skiftar i blått, då brukar de vara svåra att få intresserade av att häcka. :)

Liknande trådar

Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
Svar
17
· Visningar
1 436
Senast: Troll
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 676
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 484

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka