Får stötar av katten!

Widerberg

Trådstartare
Min katt är statisk :D Det kvittar vad jag har på mig, eller var hon ligger när jag klappar henne - tre långa strykningar sen smäller det. Som tur är reagerar inte hon på det men jag tycker det känns lagom obehagligt.

Det gäller bara den ena katten, den andra är det inga problem med. Hur kan det komma sig? Och hur fasen ska jag slippa få stötar av henne? Jag vill ju gosa med kisen :p

Sv: Får stötar av katten!

PCL spraybalsam/antistat är oslagbart! Fungar bra i sprakande människohår också...

Jag har också fått stötar av katten nån gång, men mest från nosen tror jag. ingen aning vad det egentligen beror på..

Det har jag märkt av nu när det har varit så kallt! Kan det bero på att luften är torrare, kanske?

Jag och mina katter har oxå problem med statiskhet nu när innomhusluften är så torr. Hade mindre än 18 %RH här för nån dag sen och det slog nästan gnistor om katterna när jag rörde dem men jag skaffade en elektrisk luftfuktare och den har gjort susen och det sprakar inte om oss längre.

Jo visst kan det vara så, men att det bara är den ena katten som är statisk? Är det möjligt? :D

Min ena katt är också extrastatisk.
För några nätter sen satt jag och klappade henne (när jag hade släckt) och det blixtrade till lite varje gång :D
Det känns inte direkt och hon reagerar inte heller..

De andra katterna är inte alls likadana. Den lilla kan jag få stötar av ibland, och den andra stora har jag väl fått ett par av men hon är mkt finare i pälsen så det kanske är därför. Stötkatten har alltid varit lite strävare i pälsen.

den här tråden ska jag följa noga :D
jag får också stötar av katterna nu.
visste inte att det kan bli så av torr luft-

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 702
Katthälsa Min katt verkar vara otursförföljd. Ingen verkar veta exakt vad som hänt, men jag skall försöka beskriva så gott jag kan. I går vid två...
Svar
14
· Visningar
5 420
Senast: Hoarfrost
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 331
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 632

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hästfolk med psykisk ohälsa