Sv: Får och häststall
Min erfarehet är att det går bra.
Vi har ett *host* ganska luftigt stall för tillfället. (Inte riktigt färdigbyggt.) Men där inne har vi både får och hästar.
Visst kan jag hålla med om att det kan bli lite jobbigt om fåren vill ha mat när man kommer. Men våra får är ute hela dagarna och får mat samtidigt som hästarna inne så de brukar vara tysta.
I vårt förra stall, som var betydligt trängre och mindre hade vi de också tillsammans. Tyckte inte att det var några problem där heller. Och hästarna luktar absolut inte får. De har ju ingen nära kontakt med varandra och om man bara har tillräckligt med ventilation så tror inte jag att det skulle vara några problem.
Hästarna och fåren har gått i samma hage från och till också. Fåren är neutrala mot hästarna och hästarna är ganska neutrala mot fåren. Det är bara min häst som har varit lite för nyfiken ibland och velat leka med fåren.
Vår ena bagge blev kär i vårt russ och de blev bästa kompisar. Tyvärr är fåret slaktat och hästen blev sjuk och avlivades nyligen.
Lagt upp den tidigare men ändå:
Men det är bara mina erfarenheter. Det beror ju såklart på hur många får man har med. Vi har ca 20 stycken för tillfället.