Får man...

lagottoromagnolo

Trådstartare
hoppa och tävla (klubbtävling) med pelhambett och tidemanstyglar? :confused: vore jätte bra om jag fick svar! Även om ponnyn min är 20 bast:love: så är hon pigg och het på hinder och uteritter. Då hittde jag tidemanstyglar:idea: fungerar jätte bra!:bow:

Sv: Får man...

Jag är ganska övertygad om att man fortfarande får ha pelham, men thiedemannen kan du nog glömma, den är jag ganska säker på är förbjuden. Ska se vad jag hittar i TR för säkerhetsskull så jag inte lurar dig.

Endast vanlig martingal med löpande ringar.

glöm ej delta och kindkedja till pelhamen.

KillerQueen har helt rätt.

Mom 371: ... Alla slags hjälptyglar är förbjudna med undantag för martingal med löpande ringar.

Står också vid de godkända betten att man måste ha delta på pelham, men det stod det ju att du hade.

Senast ändrad av en moderator:

har bara tänkt att starta CR 60 cm klubbhoppning och sedan kanske gå upp i höjderna. blev lite hopprädd när jag ramlade av under en lokal tävling.

Hör med klubben du ska tävla på. På klubbtävlingar måste man följa TR i allt som gäller säkerheten men i övrigt är det upp till arrangören.
/Lady_S

tack för alla svar! :) jag använder tidemanstygeln för att hon blir väldigt pigg och ''hoppig'' på vintern;) och jag använder pelham pga att hon var tidigare en turridnings ponny så hon är väldigt stark och lite stum i munnen. men tack igen för alla svar:)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 112
Senast: zarmino
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 951
Senast: Sesca
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 121
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar