Får man para papillon och Phelené

pippilotta

Trådstartare
En gammal väninna till mig har en urmysig Phalené hane som hon skall låta paras med en papillontik, men får man regga dom valparna i SKK eller går dom som blandras????

Vet att jag hört någonstans eller läst att man inte får regga dom, men hur är det, ni som vet.

Sv: Får man para papillon och Phelené

Eftersom det är samma ras, förutom att phalené har hängande öron och Papillon stående.

Därför räknas dom som två olika raser, fast det kan bli Phalenévalpar från en Papillon tik o vice versa.

ja vill inte bli strypt nu men:angel: är det inte lika dant som me kineser då? alltså typ puffar får paras me nakna osv? dom räknas ju som renrasiga så om dom nu e samma ras så borde det väl vara så.. eller?:crazy:

Det är tillåtet att para de 2 varianterna med varandra. Det kan vara svårt att se vilken variant de ska registreras i , men man får registrara om dom. Nackdelen med att korsa, är att öronen kan bli "mittemellan" dvs varken upprättstående som papillon eller hängande som phalene. Tänk på att båda hundarna ska vara ögonlysta.Intyget får vara max 12 månader gammalt vid parning.

ja vill inte bli strypt nu men:angel: är det inte lika dant som me kineser då? alltså typ puffar får paras me nakna osv? dom räknas ju som renrasiga så om dom nu e samma ras så borde det väl vara så.. eller?:crazy:

får paras??? dom ÄR samma ras och skall paras med varann!!

får paras??? dom ÄR samma ras och skall paras med varann!!

lugn o fin, man kan inte vara bra på alla raser, speciellt inte någon som man inte har jätte stort intresse för:angel: . Att dom e samma ras visste ja ju, och att dom får paras. men ja tänkte att det kanske borde vara samma sak för ts då.

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 113
Senast: Badger
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar