Får man ha hundar lösa så här års?

Sv: Får man ha hundar lösa så här års?

4 §
Hund får året runt under vårdarens uppsikt löpa lös inom område som är upplåtet som
hundrastplats samt inom inhägnad hundrastgård.
Definition av begreppen:
Hundrastplats: friare rastområde för motion, upptagningstvång.
Hundrastgård: inhägnat rastområde med grind, upptagningstvång.

Hm, håller fullständigt med dig, så´na idioter finns det tyvärr gott om. Jag bor i lägenhet och i mitt hus bor det en gubbe som brukar stå i fönstret och övervaka gräsmattan utanför... En gång så råkade en av mina hundar göra en liten trevlig extrahög, vilket innebar att bajspåsen redan var full!! Jag fick helt enkelt springa upp o hämta en ny. När jag kom ut hade han öppnat fönstret o stod o gorma om att jag borde lära mig att plocka upp efter min hund... :devil: Jag fann mig snabbt o svarade att det var precis det jag tänkte göra när jag nu hade påse nr 2:banana: Kan tillägga att han inte hade ngt fyndigt svar denna gång så fönstret åkte igen med en smäll!

Ps tyckte dina svar var suveräna, såna stollar ska bara ha!!!

Nej var ni tvugna att öppna min störda tråd igen? Jag hade hoppats att den skulle få vila i frid :angel: Men när den ändå är öppen så... Så satt min hund och kissade och en tant började: Vad gör den där hunden? Bajsar den? *gnäll gnäll* Nej det är en tik sa jag. De sitter ned och kissar. (Hon har hund själv, en hane)

blir så irriterad på såna människor som bara klagar...

när jag var ute med hunden och faktiskt stod och plockade upp hennes bajs kom det en sur-gubbe fram till mig och började gnälla om att hundägare aldrig plockar upp efter sina hundar. (det var juh precis d jag höll på med.)
och specielt ungdomar som inte ens har koll på varken sig själv eller hundarna.
hur jobbigt det var när ungdomar hade sina hundar lös.
(min hund var kopplad) att de fick springa runt och göra som de ville.
och det var säkert min hund som hade bajsat precis utanför hans uteplats...

han stod säkert och "tillrättavisa" mig i 10 min... så d var ingen snabb komentar heller. och han avslutade nästan varenda mening med "eller hur då?"

själv står man där med bajspåsen i handen och hade ingen vettig komentar tillbaka. det jag hade mest lust med var att slänga bajspåsen på honom... det enda jag faktiskt sa var att jag inte ens bodde på den sidan stan och bara var här på besök.

specielt tuff är man juh inte.

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 484
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Jag har en vän/kompis som har 100 % pli på sin hund vad det gäller vilt. Jag har sett det själv när ett rådjur hoppar upp en meter från...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 227
Övr. Hund Tiken har fyllt 6 och är en korsning mellan bc/collie/setter/schäfer. Ska försöka få ihop bakgrundsinfo kortfattat. Bodde på landet...
Svar
3
· Visningar
1 443
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 900
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30