Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mysaan skrev:Ja om de bär nazistsymboler eller andra symboler som kan tolkas som hetsmot folkgrupp. Annars har inte lärarna någon talan.
"Ingen keps inomhus" tycker jag, faktiskt, är en riktigt tramsig regel. Har många gånger efterfrågat grunden till den, utan att få något svar.Buttercup skrev:Sedan borde det väl vara lika möjligt eller omöjligt att förbjuda blå tröjor eller kortbyxor som att "förbjuda" keps inomhus...
Men högre upp i utbildningen, från gymnasiet och uppåt, försvinner ofta regeln. På vuxenutbildningar existerar regeln, i de flesta fall, inte alls. Vad är skillnaden? Och varför görs det skillnad på huvudbonad och huvudbonad?pigleton skrev:Sen har det en ren praktisk aspekt. När du som lärare står upp och eleven har keps på sig försvårar det ögonkontakt och man ser inte om eleven lyssnar och är med eller inte.
jag brukar förklara min synvinkel för eleverna. jag är äldre än dem och uppfostrad så att det är oartigt att ha keps, mössa ock liknande inomhus så för mig känns det fel att de har det. det brukar accepteras. dessutom tycker jag att det är trevligare att kunna se ögonen på den jag pratar med och det kan man inte alltid med keps. sen tycker jag att det är lite sunkigt att ha ytterkläder på sig inomhus och keps är för mig ytterkläder.Kimz0r skrev:"Ingen keps inomhus" tycker jag, faktiskt, är en riktigt tramsig regel. Har många gånger efterfrågat grunden till den, utan att få något svar.
Kimz0r skrev:På vuxenutbildningar existerar regeln, i de flesta fall, inte alls. Vad är skillnaden?