Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Har inte timvik rätt att vara föräldralediga enligt lag?
f.ö. håller jag med IU
Jo visst har de det, men inte att behålla jobbet.
För övrigt.
Jag blev gravid när vi inte alls varit ihop så länge, detta trots kondom och vi märkte inget förrän jag gjorde testet att jag var gravid, valde efter mycket om och men att behålla barnet och har valt att inte flytta ihop pga en strulig relation. Antagligen det som gjort att barnets pappa faktiskt verkligen har förändrats och kanske mognat en del under vår tid ihop. Jag har många gånger sagt åt honom att jag uppskattar att han tar hand om sin dotter och att han är bra. Relationen mellan oss har blivit betydligt bättre efter ett år tillsammans ochdagarna på bb var underbara med honom, han fanns där och stöttade och tog inte alls den här rollen han gör nu. Men så kom vi hem.... Jag tror, obs tror nu igen, att han har nån som driver honom lite och jag vet vem det är. HAN måste hävda sig mot mig för han måste vara den som har makten, för vad händer om jag gör just så att inte skriva under om gemensam vårdnad??
Jag pratade med honom i natt om att jag känner mig åsidosatt och som om jag måste låna Elin och att han gör så som han är rädd att jag ska göra. Jag förklarade utan att han blev sur, dock tror jag att han blev sårad och ledsen men visade inte det. I morse åkte han när jag sov, men jag vaknade genast och ringde och frågade varför han stuckit nu igen och det hade han inte, men han ville inte väcka mig då jag ju sov. Inte sur eller nåt utan mer att han hade saker att göra och kommer senare.
Det är inte alltid så jhimla lätt att göra rätt val i alal lägen, men jag valde att försöka ha ett barn med honom trots att jag visste hur det kunde bli. Jag vill fortfarande ha ett liv med honom men inte med hans odrägliga beteende, men däremot tror jag att det kanske lägger sig snart när bebisen blir mer rutin för oss. Flytta ihop gör jag itne på et tag, ska mer till för att jag ska göra det.
Nej, jag vet inte om han överhuvudtaget älskar mig, han säger det och visar det verkligen ibland, men jag tror sällan på det.
Jag berättade också för honom att jag mår väldigt dåligt pga allt det här, och att jag inte vet hur länge jag orkar. Och att jag inte vill jobba utan bara vara hemma med Elin. Han sa inte så mycket, det gör han sällan nu för tiden, men jag vet att det betyder att han i alla fall lyssnar. Men jag hoppas att det ger resultat också.