Sv: Får jag skicka farmor till månen???
Jag förstår att Elin ska ha det lugnt och tryggt, men betyder det att hon ska vara hos mig? Och varför ska jag ha enskild vårdnad, vad är det som gör att jag är mer lämplig som mamma än han är som pappa, är det bara för att hon är liten?
Jag förstår att pappan är rädd för att förlora sin dotter men han lyssnar ju inte på mig mer, han gör som han vill och hotar när jag säger emot varför inte bara lyssna på mig när jag säger at jag är ointresserad av att ta henne ifrån honom?
Jag gör allt för att det ska funka, medan han bara tar och tar... känns det som. Kanske överreagerar jag, men må så vara jag mår skit av allt detta. Och det är HANS fel.
Rent principiellt så kan likväl mamman som pappan vara ensam vårdnadshavare.
Anledningen till att jag skrev att du ska ha enskild vårdnad är det Görel skrev i sitt senaste inlägg.
Mitt råd är du läser igenom det noga.
Skriv inte på några papper, du vet inte alls i detta läge hur eran situation skulle dömas, eller vad hans advokat skulle säga!
Så, ta inte ut det i förväg.
Hans agerande tror jag inte handlar om att han är rädd att förlora sin dotter!!!
Han känner dig, du skulle aldrig neka honom umgänge!!
Nej, hans agerande handlar om andra saker, han vet att du gör allt för att det ska fungera, trots det så agerar han så omoget och helt emot vad ett spädbarn behöver.
På detta sätt berövar han sin dotter att få sin första veckor i en trygg symbiotisk miljö, som hon så väl behöver.
Enya, du skriver att du älskar honom. Det känns hårt och sorgligt att skriva, men tror du han älskar dig?