Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Hattar dom fram och tillbaka varannan dag?

Min son klarade inte av det iallafall och jag tror inte att han är den enda och vi hade ändå varannan vecka tills jag sa stopp.

Min bror har två söner. Den ena är numer 7 år men när han var 3 år hade de växelvis boende som familjerätten i den kommunen kommit med förslag på.... mån, tis=pappa ons, tor, fre= mamma, fre kväll, lör, sön=pappa, mån, tis=mamma, ons, tor, fre=pappa, fre kväll, lör sön=mamma........ Och då var han 3 år gammal och det funkade väldigt bra för det var så korta perioder så han hann inte sakna den andra föräldern. Tyvärr såg min bror till att detta tog slut för han orkade inte....

Jag har även hört andra berätta om växelvis boende som inte är varannan vecka.

Men varför ska DU OCH BARNEN byta hem varannan dag? Det är väl lättare för honom att komma till dig så länge Elin är såpass liten? Han är en person ni är 4 st.

Jag hoppas att allt löser sig för er och det är inte mig du ska göra nöjd men jag förstår ärligt talat inte hur fasiken du tänker ibland.

Lycka till.

För att han itne alltid ska behöva komma hit. Han har ju ett hem han med och trivs ju inte hos mig och har aldrig gjort.

Men jag skiter i det. Han har gjort mig väldigt irriterad så jag tänker inte gå med på ett skit just nu. Inget.

För att han itne alltid ska behöva komma hit. Han har ju ett hem han med och trivs ju inte hos mig och har aldrig gjort.

Men jag skiter i det. Han har gjort mig väldigt irriterad så jag tänker inte gå med på ett skit just nu. Inget.

Jamen han får väl offra sig lite? Som sagt, du har 3 barn att släpa runt på. Han har sig själv och är vuxen. Vem har lättast för att anpassa sig?

Spinner vidare på detta.... Du säger hela tiden att ni är tillsammans och att ni bestämt er för att försöka mer och att ni inte ska göra slut. Men det känns inte som om ni verkligen är tillsammans!! För kärlek och förhållanden bygger ju på ömsesidiga känslor, eller hur? Ni ska båda känna att det verkligen är ni och att det är meningen.

Men vad man känner när man läser vad du skriver är att du kämpar för att det ska kännas så!! Och han verkar inte bry sig alls. Varken om dig eller förhållandet.

Så min lite filosofiska fråga är alltså: Kan man bestämma att nu är vi tillsammmans och vara det vare sig känslorna finns där eller inte? Eller är man tillsammans för att känslorna är såna och det bara är så?

Nu Enya, så förringar jag absolut inte dina känslor för honom!! Däremot vad han känner för dig och om det stämmer in med dina känslor!!

Lite luddigt, men jag hoppas det framgår vad jag ville ha fram...

Vet du, jag känner mig inte älskad. Han säger att han älskar mig men har ett jävligt konstigt sätt att visa det på!
I förrgår tror jag det var, bestämde vi att vi skulle ha det här två dagars boendet. Det var på förmiddagen och han var då hos mig i tre timmar lite drygt när vi pratade. Kom inte på kvällen för han skulle hålla sin brors flickvän sällskap på kvällen när hon skulel göra nåt ärende och när de gjort det här ärendet så stannade de några timmar extra hos hennes bror och spelade monopol. Halv 4 på natten kliver han innanför dörren hos mig. Morgonen efter, alltså i går, åkte han halv 11 med Elin för han skulle iväg med sin brors pappa och hämta en sak till en bil, han skulle väl återigen vara sällskap, och jag själv skulle på åka och handla och gå på nåt möte innan jobbet sen kl 16:30. Kl 14 öppnar han sin butik, men i går öppnade han den vid 15 -tiden. Senare på kvällen vid 20 kom han hem hit med Elin och stannade i en timme. Sa redan när han kom att han var tvungen att åka igen för han trodde att han glömt stänga av kaffekokaren. Men han stannade ändå en timme här:eek: Han skulle komma igen men påstår att han somnade i soffan. Kl 3 ringde jag honom och frågade om glömt mig igen. Nejdå han hade ju somnat. Kl 10 i morse ringde jag honom och då var han i affären med sin brors pappa och berättade att pappan ringt honom kl 2 i natt för att hans bror inte kunde sova. Hans bror har råkat ut för en allvarlig olycka, har skadat ryggen och mår förståeligt nog inte speciellt bra psykiskt. Så han åkte dit och satt bredvid honom hela natten. På frågan om när han kommer hit så sa han att han har ju lite att göra hemma också, skulle diska och städa. När jag sa att han ju kunde göra det på eftermiddagen så snäste han lite att han ska ju packa med ( ska flytta om någon månad).

Så jävla mycket försöker han att få vårt förhållande att funka och så jävla mycket bryr han sig om att jag är trött och faktiskt skulle behöva ha hans hjälp. Han sa att hans bror behövde lite trygghet av honom just nu. Men jag då?? Men det är klart, jag överreagerar, jag tänker bara på mig själv och vill ha honom för mig själv och är SÅ svartsjuk på att han umgås med sin bror. JA, helt ärligt, jag ÄR svartsjuk!!! Jag vill vara viktig nån jävla gång!!! Jag är inte viktig för nån utan det kan gå dagar innan nån ringer mig och då ringer de för att de vill nåt, inte för att fråga hur det är eller för att de bryr sig..... Tror fan att jag vill vara viktigast för min pojkvän. Men det ÄR jag inte utan det är hans bror. Som vanligt.

Visst, han har umgåtts mycket med mig INNAN Elin föddes och då träffades hans bror och han bara några få gånger i månaden under några månader, så jag kan förstå att han har behov att träffa sin bror, men allt annat då, som går före MIG?

Han har åsikter om allt. Jag kom på att Elins jobbiga nätter berodde mycket på att jag lyfte henne ur vagnen och bar upp henne till min säng och där kunde det ta upp till två timmar att somna och därefter åt hon ibland en gång i timmen och biland två timmar emellan och ibland tre. Men sömn är oerhört viktigt för mig, jag orkade inte utan kände mer och mer att jag ville slippa Elin. Jag har ingen möjlighet att vila på dagen, ingen som kan passa mina andra barn och ingen som kan hjälpa mig så att jag får vila lite i soffan ens..... Då tog jag min babyvakt och satte alldeles intill barnvagnen som jag parkerade mellan en byrå och skrivbordet, så att hundarna inte direkt kom åt den och hade med mig andra delen upp till min säng. Ställde den intill mitt öra och skruvade upp volymen. Visste att den funkade men vågade inte sova så jag sov väldigt lätt och vaknade ofta de timmarna fram till att Elin vaknade första gången. Men det kändes skönt att veta att det funkade!!!
Men lyckan var kortvarig, för pojkvännen tycker inte det är ok, hundarna kan ju hoppa på vagnen. Ja, men hundarna var instängda och bara en av dem hoppar över grinden och hon bryr sig inte om vagnen. Men då sa han att alla tagit sig över grinden när han kom ner på morgonen. Sedan sa han att hundarna kan bita henne, men ingen av mina hundar biter bebisar. Då sa han att det vet man aldrig..... Så i natt sov jag i soffan och hon i vagnen.... det var inte bekvämt men hellre de3t än att inte få sova alls på nätterna...

Jamen han får väl offra sig lite? Som sagt, du har 3 barn att släpa runt på. Han har sig själv och är vuxen. Vem har lättast för att anpassa sig?

Jag vet. Det enda jag vill är att få nåt som funkar!

Det kommer sluta med att du går totalt in i väggen Enya, tro mig !
( och om du inte tror mig så tro dom som skrivit i tråden för att dom gått igenom exakt samma sak )

Min bror har två söner. Den ena är numer 7 år men när han var 3 år hade de växelvis boende som familjerätten i den kommunen kommit med förslag på.... mån, tis=pappa ons, tor, fre= mamma, fre kväll, lör, sön=pappa, mån, tis=mamma, ons, tor, fre=pappa, fre kväll, lör sön=mamma........ Och då var han 3 år gammal och det funkade väldigt bra för det var så korta perioder så han hann inte sakna den andra föräldern. Tyvärr såg min bror till att detta tog slut för han orkade inte....

Jag har även hört andra berätta om växelvis boende som inte är varannan vecka.

Skillnaden är att bägge hemmen är DERAS HEM, din pojkväns hem är hans hem, dina pojkar har inte sina egna rum och sina egna leksaker hos honom.

JO att vara föräldraledig som timanställd är att sluta jobba!!! Jag har INTE jobbet kvar om jag är ledig!!!

Isaac är född så som han är nu. Att han inte kan och inte vill, det är sån han är och har alltid varit. Han är född bekväm och kan andra göra saker till honom så är han glad att slippa. Nu krockar det dock lite mer med Elin och jag ställer lite högre krav på honom. Att ta på sig en pyjamas är inget som han inte kan om han försöker.... men det är ju lättare att pipa lite och få hjälp med det. Som sagt, han är född sån, det har varit så i hela hans liv och det var bl a det som jorde att jag gick till läkare för att kolla hur han egentligen utvecklas.... men han är normal fast något sent utvecklad.

Men du skriver ju att du är timanställd. Jag har timanställd personal, fast anställd, utan fasta arbetstider men ett årstimantal. Har man arbetat mer än sex månader tv (ej tidsbegränsade vikariat) så är man fast anställd. Har du inget papper från arbetsgivaren?

Det som jag är rädd för ska hända med dig är att du helt enkelt "klappar ihop". Då är du inte till någon nytta vare sig för en arbetsgivare, dina barn eller dig själv. Jag talar av egen erfarenhet och önskar att någon hade rått mig, som jag gör med dig nu. Flera år har jag "slösat" bort på att låta det gå på, just som du gör.

När jag fick fyran och jobbade på torsdagen, fick honom på fredagen och jobbade på lördagen igen, kände jag mig duktig och var stolt över mig själv. Nu skäms jag över att jag prioriterade bort min familj och min kropp.

Vad gäller Isac så fattade jag det som att det hade blivit så nu, det är ju en annan sak.

Det låter som om du fått FYRA barn:crazy:. Alltså, allt han gör låter ju som trots som du beskriver det!

Dröja kvar för att spela Monopol, somna och ojdå, vaknade visst inte, hjälpa brorsan hit och brorsans flickvän dit... Medan du och hans dotter kommer SIST på hans göra-lista:mad:

Mig påminner han om en slö tonårskille som jävlas med morsan. Och när han tar Elin med sig låter det mest som att han gör det för att visa makt gentemot dig, inte för att han vill vara med sin dotter.

Vakna, Enya! För din egen och ungarnas skull.

Oj, vilken jobbig sits du har hamnat i tjejen. Jag har aldrig varit i din sits, så jag tänker inte råda dig i hur du ska göra, men jag tänkte dela med mig av en metod som jag tycker fungerar på mig själv när allt kaosar ihop sig:
Se till att få en lugn stund ensam o ta fram papper o penna. Skriv ner alla fördelar med att ha det som du har det nu. Skriv ner alla nackdelar. Skriv ner precis hur du mår just nu. Skriv också ner hur du skulle vilja att ditt liv såg ut om tre månader. Gör sedan en rimlig bedömning om ditt nuvarande liv går åt rätt håll eller om du kommer längre ifrån ditt "önskeliv". Se till att verkligen skriva ner alla tankar, både de bra och de dåliga. Är du beredd att kämpa vidare med din pojkvän? Konkret - vad behöver förändras? Vad får det för konsekvenser för dina barn? Vilket mår du själv bäst av?

Något som rent allmänt kan vara intressant är att göra en lista med de 15 saker du HELST GÖR i livet. Gör sedan en lista med de 15 saker du faktiskt GÖR och jämför. Många gånger inser man då att man lägger sin tid på oviktiga saker, och man glömmer bort att man bara har ett liv - och det är man själv som ska se till att fylla det med vettigt innehåll. Att sitta o vänta på att framtiden ska bli bättre är bara att sitta av tiden. Bättre att gilla läget här o nu.

Oj, vad flummigt det blev. Hoppas att det löser sig oavsett vad du/ni väljer att göra!!!!

Vet du, jag känner mig inte älskad. Han säger att han älskar mig men har ett jävligt konstigt sätt att visa det på!

ÄNTLIGEN!!! Det är precis detta vi har försökt säga hela tiden!!!Han behandlar inte dig på det sätt man behandlar en kvinna man älskar och som dessutom precis fött ens barn!

Räta på ryggen och sluta gå med på hans dumheter annars kommer du att kollapsa, och hur går det då?

Han sa att hans bror behövde lite trygghet av honom just nu. Men jag då?? Men det är klart, jag överreagerar, jag tänker bara på mig själv och vill ha honom för mig själv och är SÅ svartsjuk på att han umgås med sin bror. JA, helt ärligt, jag ÄR svartsjuk!!! Jag vill vara viktig nån jävla gång!!! Jag är inte viktig för nån utan det kan gå dagar innan nån ringer mig och då ringer de för att de vill nåt, inte för att fråga hur det är eller för att de bryr sig..... Tror fan att jag vill vara viktigast för min pojkvän. Men det ÄR jag inte utan det är hans bror. Som vanligt.
:bump: Heja :bump: heja :bump: heja :bump: heja :bump:
Det är den där aggressionen vi alla vill ha ut ur dej! Den där känslan av att du inte får vad du vill i ditt liv. Det är den känslan som till slut kommer att vara grunden för att du gör som du vill! Det är den känslan som får dej att inse att DU ÄR VÄRD allting du önskar dej!!
Det är den känslan som är frisk!! Det är varningssignalerna....försök inte tysta ner dem, utan lyssna på dem och handla efter dem!

Men lyckan var kortvarig, för pojkvännen tycker inte det är ok,

..... Så i natt sov jag i soffan och hon i vagnen.... det var inte bekvämt men hellre det än att inte få sova alls på nätterna...
Det här har vi redan pratat om och du vet vad jag tycker. Ditt liv måste fungera för dej! Om han har åsikter om hur du ska leva ditt liv, hur Elin ska ha det hemma hos dej mm, så får han fan i mej se till att vara där för dej då! Så länge han inte lyfter ett finger för dej ska du inte lyfta ett finger för honom heller.

Du är ingen dörrmatta! Du är en stark individ som har gått igenom mycket mer än de flesta personerna någonsin kommer att få gå igenom i sina liv - och du står fortfarande upp. Du lever!
Nu när du har liten bebis igen kommer tröttheten som ett brev på posten. Det är därför ännu viktigare nu att du tar hand om dej själv först och främst, annars kommer du att bli utbränd!!
Du måste få sova, du måste få avlastning med pojkarna ibland, och du måste få känna att ditt liv är bra.
Visst är du trött och visst känns livet tungt, men du har fortfarande energi att ge barnen mat, ge hundarna mat, släppa ut hundarna mm. Detta måste du fortsätta med för din och barnens skull. Den dagen du inte orkar med livet längre, den dagen du inte ens orkar gå upp ur sängen är någonting du inte vill vara med om.

Kräv en partner eller gör slut med F, Enya!! Förstår han inte att du behöver hjälp och stöd nu så kommer han inte vara till någon nytta för dej eller barnen i framtiden heller.

bara en praktiskt reflexion, har du ingen spjälsäng eller vagga du kan ha bredvid sängen? Det finns "vaggafötter" att köpa till spjälsängen om du har behov av att vagga henne till sömns. Det är lätt att sticka in en arm och lyfta över eller smeka barnet om det blir oroligt utan att man själv behöver stiga upp.

Om ni tror att jag mår bra av att höra hur dålig jag är av er så visst fortsätt för allt i världen! Men jag personligen undrar lite grann, varför förstår ni inte mig? Jag har ju den där egenskapen att kunna förstå andra, så ensam om den kan jag väl inte vara.....

Jag kan inte se att en enda som svarat i denna tråd skriver att du är dålig. Om vi inte gillar dig och tycker att du är en bra person skulle vi nog inte svara (och se så många som svarat dig). Då skulle vi inte bry oss!! Men vi bryr oss om dig, vi förstår hur jobbigt du haft och har det. Det enda vi vill med våra "råd" är att du ska få det bra och leva ett liv som gör dig lycklig (kanske inte alltid men oftast). Du verkar ha det så jobbigt hela tiden och hur länge ska du orka??

Jobba gärna för att lilla Elin ska ha en bra relation till sin pappa men jag tror inte att du och pappan ska ha något förhållande. Han är inte god nog åt dig!!! Det finns någon för dig, någon som kommer att behandla dig med den kärlek och respekt du förtjänar!

Stor *kram* till dig från mig!!

Om vi inte gillar dig och tycker att du är en bra person skulle vi nog inte svara (och se så många som svarat dig). Då skulle vi inte bry oss!! Men vi bryr oss om dig, vi förstår hur jobbigt du haft och har det. Det enda vi vill med våra "råd" är att du ska få det bra och leva ett liv som gör dig lycklig (kanske inte alltid men oftast). Du verkar ha det så jobbigt hela tiden och hur länge ska du orka??
:bow: :bow: :bow: :bow:
Tråden hade inte blivit så lång som den faktiskt är om ingen hade tyckt om dej, Enya! Här vill alla hjälpa dej att få ett så bra liv som möjligt. Ett liv där du och barnen mår så bra ni bara kan.
Just nu mår du inte bra, och det vill ALLA ändra på. Men ibland känns det som att du motarbetar dej själv för att göra vad andra tycker är rätt. Du måste lita på din egen initiutation och följa vad du tycker är rätt!!
Det är du som lever ditt liv - det är du som måste tycka att saker och ting är som de ska!!

Min 5-åring bor hos mig varje onsdag, torsdag och varannan fredag lördag söndag, och hos sin pappa varje måndag, tisdag och varannan fredag, lördag och söndag.

Det har han gjort i 2-3 år nu och det funkar jättebra.

Han fick även bo hos sin farbror med sin pappa ett par månader några dagar i veckan. Inte heller det var några problem fast det inte var hans eget hem.

Men du skriver ju att du är timanställd. Jag har timanställd personal, fast anställd, utan fasta arbetstider men ett årstimantal. Har man arbetat mer än sex månader tv (ej tidsbegränsade vikariat) så är man fast anställd. Har du inget papper från arbetsgivaren?
*flikar in*
Timanställd används oftast som begrepp för personer som kommer in och vikarierar "per timme". Det vill säga: rings ut för ett, två eller möjligen några flera arbetspass i taget. Till skillnad från tex längre vikariat där du kanske vikarierar för en person i x antal veckor/månader. Det är alltså ett nytt anställningsförhållande varje gång man rings ut. Ett vikariat på kort tid. Därför riskerar Enya att om hon tackar nej till att jobba för många gånger så kommer arbetsgivaren sluta ringa henne för kortare inhopp.

Det låter mer som att du har tillsvidareanställda ("fast anställda") som är timavlönade på din beskrivning. 6-månadersgränsen låter som något som gäller just hos er - ett lokalt avtal?

Jag är timanställd, vikarierar dessutom för någon som inte finns.....

Jag anställs en gång i månaden för en månad fram. Ska skriva på anställningsbeviset och skicka in varje månad.

Tjänsten jag har är delad på två personer trots att den bara är på 2,5 timmar varje dag. Tidigare jobbade jag varannan dag och 3,5 timmar varje gång men i slutet av grav. började jag jobba onsdag och torsdagar och 3,5 timmar. Ganska snart började mamma hjälpa mig så då blev det bara 2 timmar varje gång lite drygt.

På mitt anställningsbevis står att jag vikariera för en person, men så är det INTE egentligen utan jag har den tjänsten trots att jag bara är timanställd. Tydligen var det lättare att skriva så eller nåt. Jag har jobbat där sedan den 28 november 2005 och är fortfarande timanställd. Det är anställningsstopp i kommunen...... Enligt min chef jobbar jag för få timmar för att få lov att vara mammaledig med mitt jobb kvar när jag kommer tillbaka. Hur det funkar vet jag faktiskt inte.... Men det är vad HAN har sagt till mig, och han har även sagt att hur mycket han än gärna vill att jag får mitt jobb tillbaka så kommer det inte att bli så.....

Jag jobbade onsdag och torsdag veckan innan Elin föddes på tisdagen och samma vecka jobbade mamma onsdag och torsdag och veckan därpå jobbade jag.

Mamma jobbar på skolan som städerska och jag jobbar på dagis och fritids som städerska och därför kan hon hjälpa mig. Hon får halva min lön... antar att det är svart även om JAG har betalat skatt på de pengarna? Så här kommer det dock inte att vara hela tiden. Chefen vet om det och tycker det är ok, han har ju ingen som kan ersätta mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 128
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 432
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 025
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare