Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

*kl*

Efter mycket om och men, dock sams hela tiden, så bestämde vi att vi ska vara hos honom två dagar och hos mig två dagar så att vi faktiskt umgås men samtidigt så är vi itne bara hos mig och itne bara hos honom. Tyvärr känns det jobbigt att ha det så men det kan nog bli nåt bra av det till slut.

Vad säger dina pojkar om att ha det på det sättet?

Konstigt att du uppfattar mig starkare nu. Jag känner mig bara sååå mycket tröttare..... Men samtidigt är jag hjärtligt trött på hur han är just nu, att alltid försöka men inte få något igen tar en hel del krafter och att sätta en gräns har varit nära länge nu.

Konstigt att du uppfattar mig starkare nu. Jag känner mig bara sååå mycket tröttare..... Men samtidigt är jag hjärtligt trött på hur han är just nu, att alltid försöka men inte få något igen tar en hel del krafter och att sätta en gräns har varit nära länge nu.

Jag tror att det är just att du är så trött på honom nu som gör att jag tycker att du är starkare för det syns i texten nämligen.

Vad säger dina pojkar om att ha det på det sättet?

De säger inte så mycket om det. Vi har varit mycket i hans hem förut och de trivs med hans barnkanaler på tvn och lekplatserna som finns i den staden. Och som inte finns här. De brukar inte ha några åsikter innan vi har testat saker. Men eftersom vi inte har testat det ännu så vet jag itne vad de säger när vi har försökt det en vecka. I övrigt så gäller det inte så länge då han börjar jobba heltid om en månad ungefär.

Vi får helt enkelt testa och se hur det går och funkar det inte får vi faktiskt komma på annat, och tack gode gud att vi har familjerätten som kan hjälpa oss med det!!!

Att vara föräldraledig är inte att sluta jobba!

Det är stor skillnad att fixa och passa tider, vilket du måste när du jobbar oavsett hur korta pass, än att ha få tider att passa. Din mellankille som nu "inte kan" visar på sitt sätt att han vill ha mer tid med sin mamma, han vill att du ska vara med honom.

JO att vara föräldraledig som timanställd är att sluta jobba!!! Jag har INTE jobbet kvar om jag är ledig!!!

Isaac är född så som han är nu. Att han inte kan och inte vill, det är sån han är och har alltid varit. Han är född bekväm och kan andra göra saker till honom så är han glad att slippa. Nu krockar det dock lite mer med Elin och jag ställer lite högre krav på honom. Att ta på sig en pyjamas är inget som han inte kan om han försöker.... men det är ju lättare att pipa lite och få hjälp med det. Som sagt, han är född sån, det har varit så i hela hans liv och det var bl a det som jorde att jag gick till läkare för att kolla hur han egentligen utvecklas.... men han är normal fast något sent utvecklad.

De säger inte så mycket om det. Vi har varit mycket i hans hem förut och de trivs med hans barnkanaler på tvn och lekplatserna som finns i den staden. Och som inte finns här. De brukar inte ha några åsikter innan vi har testat saker. Men eftersom vi inte har testat det ännu så vet jag itne vad de säger när vi har försökt det en vecka. I övrigt så gäller det inte så länge då han börjar jobba heltid om

Jag hade inte hattat fram och tillbaka sådär, barnen behöver trygghet och det har dom i sitt hem, det blir inte automatiskt tryggt för att du är med. Om du får pojkar som sover oroligt och kissar på sig om nätterna så kommer det inte att förvåna mig, tyvärr.

Jag hade inte hattat fram och tillbaka sådär, barnen behöver trygghet och det har dom i sitt hem, det blir inte automatiskt tryggt för att du är med. Om du får pojkar som sover oroligt och kissar på sig om nätterna så kommer det inte att förvåna mig, tyvärr.

Jag ger upp! Det kvittar vad jag säger och gör så är det någon här som inte är nöjda.... De är tre och fem år gamla och alltså gamla nog att klara ett hattande med varannan veckas boende föräldrar emellan. Till och med ett växelvis boende på några dagar med mamma och några dagar med pappa.....

JAG komemr att vara med och det är ju inte "den andra" föräldern när det gäller barn och växelvis boende...... Därför tror inte jag att det här hattande skulle störa dem.

I övrigt läste jag nyligen att sängvätning inte beror på psykologiska orsaker utan det var fysiskt..... ska leta upp vart så att jag inte ljuger.

Martyrvarning..
Du ber om råd i allt, och gör sen tvärtom.

Det är inte vi på Buke som ska bli nöjda, det är väl Du som skall se till att Dina barn har en lugn och harmonisk miljö att vistas i:confused:

Martyrvarning..
Du ber om råd i allt, och gör sen tvärtom.

Det är inte vi på Buke som ska bli nöjda, det är väl Du som skall se till att Dina barn har en lugn och harmonisk miljö att vistas i:confused:

Jag gjorde EN sak tvärtom och det pga att jag inte bara lyssnar på er utan på familjerätten med.

Detta är en lösning på ett av våra problem, en lösning som innebär att Elin inte tvingas hatta mellan sina föräldrar utan vi är båda där. De två äldre barnen får väl ingen oharmonisk miljö att vistas i bara för att vi inte är hos mig varje dag?

ÄR det oharmoniskt för barn att ha växelvis boende?? Skillnaden här är att jag ju är med hela tiden... Då kanske det är oharmoniskt att umgås hos honom överhuvudtaget för de känner sig väl bara trygga i mitt hem...... Vi har varit hos honom så mycket att hans hem inte är ett främmande hem längre. Vi har sovit hos honom innan Elin föddes och ibland har vi sovit hemma och träffats hos honom under dagen, flera dagar i sträck.

Är det samma sak när det gäller mormor? Att de inte kan känna sig trygga hos henne utan enbart i mitt hem? Jag tycker personligen att mina barn verkar känna sig trygga på många ställen, och allra bäst när jag är med dem.

Men det är klart, jag kan sitta här i mitt hem och vägra lyfta en fot härifrån och kräva att han komemr hit för ett umgänge med sitt eget barn......som om jag vore en ägare till henne och inte någon som ska ta hand om henne... som om pappan inte vore lika delaktig i henne som jag och inte lika viktig som jag. Men varför inte testa och försöka sig fram till saker som funkar oss emellan? Och då menar jag att det ÄVEN ska funka för pojkarna och inte bara oss vuxna.

Jag tror personligen inte att det skulle vara några problem för pojkarna, tvärtom skulel de nog tycka det vore intressant och kul.

Den som får betala hösgst är jag. För jag vill inte lämna mitt hem alls.....

Men då menar du alltså att alla skilsmässobarn automatiskt är otrygga för att de får som du kallar det "hatta" mellan olika hem..

Men då menar du alltså att alla skilsmässobarn automatiskt är otrygga för att de får som du kallar det "hatta" mellan olika hem..

Hattar dom fram och tillbaka varannan dag?

Min son klarade inte av det iallafall och jag tror inte att han är den enda och vi hade ändå varannan vecka tills jag sa stopp.

Men varför ska DU OCH BARNEN byta hem varannan dag? Det är väl lättare för honom att komma till dig så länge Elin är såpass liten? Han är en person ni är 4 st.

Jag hoppas att allt löser sig för er och det är inte mig du ska göra nöjd men jag förstår ärligt talat inte hur fasiken du tänker ibland.

Lycka till.

Ber lite om ursäkt, läste lite för fort och tolkade själv lite för mycket av vad du skrev.

Jag håller faktiskt med Ainasoja i den biten att det är orimligt att du och barnen ska flytta på er så ofta.
Det är ju F som har friheten att komma och gå som han vill, varför är det inte han som kommer ut till er.

Jag vet att han inte trivs så bra ute hos dej på landet, men nu får han faktiskt bita ihop och göra vad som är rätt och inte vara en bortskämd unge. Du ska verkligen inte behöva flytta på dej, 3 barn och 4 hundar!! Speciellt inte nu när du är så trött i alla fall.

Nu får du ju skärpa dej faktiskt!!

I vilket fall som helst så vet han att om inte vi får det bättre ihop i vårt förhållande så gör jag slut. Jag orkar inte mer. Han vet det. Men tror att jag överdriver. Självklart överdriver jag, jag är ju kvinna och det betyder att jag är övermänsklig. Han är ju man och har RÄTT att må skit och när han mår skit så har han RÄTT att vara taskig och dra sig undan och vara gnällig osv. Ni vet.... han har RÄTT att vara sån, men det har inte jag, jag bara ljuger om hur jag mår.....
varning.gif

Jag skickar med en varningskylt för totalt enkelriktat beteende och ett totalt enkelriktat förhållande. När ska du kräva att DU får omtanke och kärlek? När ska DU kräva till dej lite service som inte bara innefattar Elin?
Du och F är inte tillsammans för att ni har Elin, ni har lyckats få Elin för att ni är tillsammans!! Kräv en partner!!

Det är dags att ta ut öronpropparna så att du hör varningsklockorna och alarmen som tjuter!!
alarm.jpg

Du och F är inte tillsammans för att ni har Elin, ni har lyckats få Elin för att ni är tillsammans!! Kräv en partner!!

Spinner vidare på detta.... Du säger hela tiden att ni är tillsammans och att ni bestämt er för att försöka mer och att ni inte ska göra slut. Men det känns inte som om ni verkligen är tillsammans!! För kärlek och förhållanden bygger ju på ömsesidiga känslor, eller hur? Ni ska båda känna att det verkligen är ni och att det är meningen.

Men vad man känner när man läser vad du skriver är att du kämpar för att det ska kännas så!! Och han verkar inte bry sig alls. Varken om dig eller förhållandet.

Så min lite filosofiska fråga är alltså: Kan man bestämma att nu är vi tillsammmans och vara det vare sig känslorna finns där eller inte? Eller är man tillsammans för att känslorna är såna och det bara är så?

Nu Enya, så förringar jag absolut inte dina känslor för honom!! Däremot vad han känner för dig och om det stämmer in med dina känslor!!

Lite luddigt, men jag hoppas det framgår vad jag ville ha fram...

De säger inte så mycket om det. Vi har varit mycket i hans hem förut och de trivs med hans barnkanaler på tvn och lekplatserna som finns i den staden.

Men det är inte deras hem. Det är som att du ska bo på hotell två dagar, hemma två dagar, hotell två dagar osv. Det må vara bra på tv på hotellet, men det är inte hemma.

Och kom inte med argumentet skilsmässobarn, för de byter inte hem så här ofta. Dessutom flyttar ett skilsmässobarn mellan sina två hem.

Jag har hela tiden en känsla av att du försöker fixa så att din pojkvän (eller vad man nu ska kalla honom) är tyst och nöjd. Sen kommer Elin i andra hand. Pojkarna hänger mest med och är i tredje hand. Och längst ner på listan kommer du. Hoppas att jag har fel, men i dina inlägg låter det så.

Enya, du verkar vara en underbar partner att ha!! Verkligen!! Du ställer verkligen upp på din man!! Men... vad får DU och barnen ut av det? Jag får också känslan av (efter att bara ha läst de rader du skrivit) att det är du och enbart du som håller ihop förhållandet och familjen.

Om du orkar flytta mellan är det ju jättebra för mannen! Men ack ack så jobbigt för dig!! Det är inte litet lass du skall dra. Bara att packa ned barnens kläder och grejjer skulle göra mig matt. Och då är jag inte ens nyförlöst.

Min son är skilsmässobarn och flyttar mellan oss vecka-vecka. Skillnaden som jag ser det är att han har sitt HEM på båda ställena. Han har sin egen säng, sina egna kläder och sina egna grejer på båda ställena. Endast ytterkläderna på så är han klar att fara mellan. Inget funderande "är allt med nu?" och inget som glömts kvar. Och han har sin egen plats och sitt eget rum osv på båda ställena. När jag är barnledig hattar jag fram och tillbaka mellan mitt och pojkvännens hus också. Och fastän det då bara är jag så är det jobbigt! För hans hus är ju inte mitt hem och jag har inte mina grejjer där. Han och jag har då samma situation varannan vecka, bara oss själva att tänka på. Att fara fram och åter med barn och husdjur med... Det är verkligen inte lite han begär av dig!!! Och just därför tycker jag också att det är HAN som oftast skall flytta på sig och komma ut till er!! Att han ens kommer på tanken att kräva annat av dig gör mig ledsen.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 131
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 438
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 027
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka