Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Skillnaden är att bägge hemmen är DERAS HEM, din pojkväns hem är hans hem, dina pojkar har inte sina egna rum och sina egna leksaker hos honom.

De delar en säng ( sover skavfötters) och har leksaker ( spel, färgpennor, kritor, bilar, lego, tågbana i trä plastverktyg.....) och kläder hos honom. Det har Elin med men inte jag. DE har sina egna bestick och egna tallrikar. Eget schampo och tvål..... Till och med sandlåde leksaker och bollar at ha ute.

Barn är ganska lustiga... apropå boende...

Mina döttrar var 3.5 när jag träffade min sambo. Först så bodde han hos oss hela tiden ,men succesivt flyttade vi över till hans hus. Vi tog med oss det vi behövde, så småningom så sålde vi min lägenhet, ytterligare senare bestämde vi oss för att sälja hans hus och köpa något gemensamt. Ungarna var ibland med och tittade, ibland inte (då var de 5 år). I vilkdet fall som helst så var vissa hur helt ointressanta om man fråga dem, medan andra ville de flytta in i på en gång. Det tog oss lång tid att klura ut att de hus de ville bo i var de som hade en "färdig" barnkammare, för de hade inte förstått att man tog med sina saker !!! Vi insåg att "första" flytten till hans hus var alltför spartansk, hemma för dem var fortfarande i lägenheten. Detta kan vara värt att tänka på, barn HAR andra referenser än vad vuxna har.

Å andra sidan så bodde de varannan helg med sin biologiska pappa - och det var (eller rättare sagt BLEV så småningom) också hemma...

Jag kan inte se att en enda som svarat i denna tråd skriver att du är dålig. Om vi inte gillar dig och tycker att du är en bra person skulle vi nog inte svara (och se så många som svarat dig). Då skulle vi inte bry oss!! Men vi bryr oss om dig, vi förstår hur jobbigt du haft och har det. Det enda vi vill med våra "råd" är att du ska få det bra och leva ett liv som gör dig lycklig (kanske inte alltid men oftast). Du verkar ha det så jobbigt hela tiden och hur länge ska du orka??

Jobba gärna för att lilla Elin ska ha en bra relation till sin pappa men jag tror inte att du och pappan ska ha något förhållande. Han är inte god nog åt dig!!! Det finns någon för dig, någon som kommer att behandla dig med den kärlek och respekt du förtjänar!

Stor *kram* till dig från mig!!

Jag förstår att ni bryr er. Kände mig bara väldigt påhoppad för att folk började prata om hur illa jag gör mina barn för att jag är i hop med min pojkvän. JAG är den som ser mina barn varje dag och därför tycker jag att jag är den som kan säga hur barnen påverkas. Jag skulle aldrig offra dem. Men visst är det självklart att de påverkas av mitt mående, men det skulel de gjort även om jag mått dåligt pga annat. Dessutom kan jag faktiskt säga att de mår bättre och bättre sedan deras pappa dog. Det tycker jag är viktigt att se!

VEM finns för mig? Jag hittar tydligen bara folk som behöver en dörrmatta....

bara en praktiskt reflexion, har du ingen spjälsäng eller vagga du kan ha bredvid sängen? Det finns "vaggafötter" att köpa till spjälsängen om du har behov av att vagga henne till sömns. Det är lätt att sticka in en arm och lyfta över eller smeka barnet om det blir oroligt utan att man själv behöver stiga upp.

Tanken om fötterna har flygit förbi i min hjärna men jag har inte greppat tanken. Nu undrar jag mest; varför har jag i all sin dar inte tänkt på det???:idea: Men det där med att ha spjälis vid min säng går nog inte, rumemt är inte tillräcklgit brett för det tyvärr.

Du måste börja med dig själv. Säga till dig själv att du gillar dig själv, att du är värd att ha ett bra liv och att du är värd att respekteras. När du gillar dig själv kommer du att hitta en man som älskar och respekterar dig (för du kommer inte att tillåta något annat).

Sluta upp med den där offerattityden, den passar dig dåligt. :mad:

Du vet mycket väl vad du behöver och vad du förtjänar, det syns tydligt i dina inlägg. Du vet vad du behöver göra men du har svårt att GÖRA det. Du vet mycket väl att om du aktivt letar efter någon som behandlar dig som en prinsessa (dvs så som du förtjänar att bli behandlad) så kommer du att hitta det. Bara du själv kan ändra på din situation.

Det finns någon för dig med men då måste du ju göra dig av med den som använder dig som dörrmatta eller hur!? Hur ska du annars hitta en som respekterar och älskar dig för den du är för det är du värd!!!!

Det är du som accepterar att dom använder dig som dörrmatta annars hade det aldrig hänt.

Hur vore det om du själv fanns där för dig? Som det är nu ägnar du hela din kraft till att behaga andra som i sin tur bara trampar på dig. Använd den kraften till att ta hand om dig själv och att stå på egna ben så kommer du att må bättre.

Hur vore det om du själv fanns där för dig? Som det är nu ägnar du hela din kraft till att behaga andra som i sin tur bara trampar på dig. Använd den kraften till att ta hand om dig själv och att stå på egna ben så kommer du att må bättre.
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
:bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
SÅ BRA SKRIVET!!

Kör då spjälisen i fotändan (eller huvudändan) av sängen och ligg själv åt valfritt håll. Vaggafötterna brukar säljas rätt billigt på tradera och blocket om du inte vill investera i nya (tror inte att de är så värst dyra).

Tanken om fötterna har flygit förbi i min hjärna men jag har inte greppat tanken. Nu undrar jag mest; varför har jag i all sin dar inte tänkt på det???:idea: Men det där med att ha spjälis vid min säng går nog inte, rumemt är inte tillräcklgit brett för det tyvärr.

Men du! Gör som jag gjorde.
Jag hängde upp en stor och djup korg i kedjor taket över fotdelen av sängen. Det tar ingen golvyta och så kunde man bara "kicka" till den vid gnäll, alternativt så satte man sig upp och fiskade upp ungen.

Vääääldigt smidigt.

Men du! Gör som jag gjorde.
Jag hängde upp en stor och djup korg i kedjor taket över fotdelen av sängen. Det tar ingen golvyta och så kunde man bara "kicka" till den vid gnäll, alternativt så satte man sig upp och fiskade upp ungen.

Vääääldigt smidigt.

Tack! Det ska undersökas. Ska kolla om taket håller och leta korg!! TAck!!:bow:

Kör då spjälisen i fotändan (eller huvudändan) av sängen och ligg själv åt valfritt håll. Vaggafötterna brukar säljas rätt billigt på tradera och blocket om du inte vill investera i nya (tror inte att de är så värst dyra).

Tack. Också ett alternativ ju!!!
:)

Du, jag har ju en korg som egentligen tillhör dig! Vill du ha den så går det alldeles utmärkt!

Du, jag har ju en korg som egentligen tillhör dig! Vill du ha den så går det alldeles utmärkt!

Den hade jag glömt:) Använder du inte den då? För använder du den vill jag ju inte ha den, det vet du;)

Men du Enya, kan du bära upp liggdelen på vagnen för trappen? Då slipper du ta upp lillfröken och lägga henne i sängen, hon kan ligga i i liggdelen och sova, själv drog jag upp min vagn med sonen sovande i för 2 trappor när han hade svårigheter att sova.

Jag hade dock en sittvagn med fullt liggläge så jag kunde inte bara ta upp liggdelen och var tvungen att dra upp allt.....han var runt 1½ och vägde fläsk redan då så det var tungt som fasen att få upp allt.

Annars kanske en vagga är något? Sover hon i spjälsängen eller med dig? Om hon sover i spjälsängen så kan det hända att hon tycker att det är för stort? Pontus sov i babykorg tills han var 8 mån och då var den nästan för trång men han sov ju som en gud i korgen.

Jag kom på en grej till ju :D Minnet är inte som det ska vara....

Syrran lät sin flicka sova i en tvättkorg som är lika stor som en liggdel till vagnen och hon bäddade med madrass och spjälskydd och kunde då ta med sig korgen lätt överallt och ändå ha uppsikt över lillkickan, hon kunde inte sova om det blev tyst så det var bäst att ha med henne överallt sp hon fortsatte sova.

Jag tror minsann att det gick in....även om det inte är nämnt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 128
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 432
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 025
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Galoppera
  • Födda -21
  • Ridskoleryttare