Får jag skicka farmor till månen???

Sv: Får jag skicka farmor till månen???

Och ändå så lätt att ignorera...:smirk:

Jag har inget internet, datorn dog och när den gjorde det fanns inget internet när jag fick igång den.

Det senaste som hänt är att får itne han två veckors boende ( inte varannan vecka) så tar han henne ifrån mig. Han smutskastar mig, kallar mig för en massa, hånar mig och beter sig illa. Men självklart är det mig där är fel på, jag som inte samarbetar och han som inte får ha sin dotter. Allting handlar om att jag är elak och tänker på mig själv. Fölr hade jag tänkt på Elin, som ju han gör så hade jag gått med på två veckorsboende.

Men du Enya, kan du bära upp liggdelen på vagnen för trappen? Då slipper du ta upp lillfröken och lägga henne i sängen, hon kan ligga i i liggdelen och sova, själv drog jag upp min vagn med sonen sovande i för 2 trappor när han hade svårigheter att sova.

Jag hade dock en sittvagn med fullt liggläge så jag kunde inte bara ta upp liggdelen och var tvungen att dra upp allt.....han var runt 1½ och vägde fläsk redan då så det var tungt som fasen att få upp allt.

Annars kanske en vagga är något? Sover hon i spjälsängen eller med dig? Om hon sover i spjälsängen så kan det hända att hon tycker att det är för stort? Pontus sov i babykorg tills han var 8 mån och då var den nästan för trång men han sov ju som en gud i korgen.
Tack för alla dina tips. Nu senast fick jag höra att när pappan har henne är hon så tyst och lugn så det är mitt fel att hon är skrikig....

I alal fall så komn jag på att vaggafötter inte går på den spjälisen jag har, den har hela sidor. Att ta upp liggdelen har jag försökt men dels är trappan smal med skarp lutning och dels så är den så enormt svår att få loss så när jag försökte så vaknade hon..... Ska absolut försöka igen för min rygg har tagit stryk av soffan.....

Tack i alal fall!!!:bow:

Han smutskastar mig, kallar mig för en massa, hånar mig och beter sig illa.

Är detta fortfarande en "man" du vill dela ditt liv med? Att han måste vara en del av ditt liv kommer du tyvärr inte ifrån, men att ha honom som den personen man älskar och ska älskas av?

Fy fan så genomruttet att bete sig som han gör, fy FAN!!!

Ja men du, det där verkar ju jättemysigt.

Jag undrar: om du nu inser att du har problem och har haft det nu mer än ett år, hur kan du inte SÖKA HJÄLP? I don't get it.

Jag upprepar: SÖK HJÄLP.

Men nu ska ni väl snart till familjerätten igen? Eller är det jag som minns fel? Har för mig att du skrev att ni skulle dit en måned efter det att faderskapspapprena var skrivna.

Kommer han inte ihåg vad de sa om tvåveckorsboende?

*frustrerad över en, vad det verkar, fullblodsegoist till kille*

Det senaste som hänt är att får itne han två veckors boende ( inte varannan vecka) så tar han henne ifrån mig. Han smutskastar mig, kallar mig för en massa, hånar mig och beter sig illa. Men självklart är det mig där är fel på, jag som inte samarbetar och han som inte får ha sin dotter. Allting handlar om att jag är elak och tänker på mig själv. Fölr hade jag tänkt på Elin, som ju han gör så hade jag gått med på två veckorsboende.
Det som skrämmer mig är att du skriver ut detta här, och så får du goda råd och så skyndar du dig att försvara honom igen. Det är ett ständigt återkommande mönster, som egentligen började redan in "kontrollbehovstråden" för ett bra tag sen (nästan ett år sen). Det är som om du ser att nåt är helt fel, lägger in en tråd om det och sedan förnekar det. Som om du behövde andras bekräftelse/uppmärksamhet för att orka förneka, eller nåt? :confused: Som att om andra bekräftar det du redan har sett, då blir det farligt och du måste förneka att det är så? Så egentligen - vill du att vi ska säga att det är normalt, så att du får leva lugnt och må dåligt? :confused: Jag anklagar inte, jag försöker förstå och frågar frågor.

Du behöver inte ha att göra med denhär människan! Ordna pappren, träffa honom aldrig mer, eller träffa honom bara när du lämnar och hämtar barn. Lämna och hämta på neutral mark, prata bara om det allra nödvändigaste (om något av barnen har antibiotikakur el dyl).

Det som också skrämmer mig är att du verkar vara rätt godtrogen. Just nu behöver du vara knivskarp, Enya. Tyvärr. Du har helt klart råkat ut för väldigt nedbrytande människor. Du kommer att behöva hjälp med dethär.
Nej nu skriver jag inte mer, dethär har jag ju skrivit förr.

I terapin idag fick jag beröm för att jag orkar bli arg numera, och försvara mina gränser. Utan att provocera. Det har varit en lång, lång väg dit.

Jag önskar dig lycka till från djupet av mitt hjärta.
Många, många styrkekramar.

PS. Du kan ju börja försvara dig själv istället för att alltid försvara dem som använder dig som dörrmatta?

Men käre värld Enya. Sätt stopp för detta nu.

Inte det att han inte ska umgås med sin dotter men det att han sliter sönder dig och ditt liv. Med så tvära kast finns det inte en chans att hänga med.

Jag hoppas innerligt att du hänger på luren till familjerätten i morgon. Dessutom vill jag ge dig rådet att dokumentera alla hans utspel så att du konkret på papper kan visa upp vad som sagts och gjort och när. Är jättelätt att glömma bort vissa saker och när de hänt.

Hon får en massa input av mig just nu så nu blir det lite bättre.
Hon får låna min knivskarpa hjärna som varit med förr.
Enya har förövrigt insett att det är kört och att ett förhållande är totalt borta

Jag hoppas innerligt att du hänger på luren till familjerätten i morgon. Dessutom vill jag ge dig rådet att dokumentera alla hans utspel så att du konkret på papper kan visa upp vad som sagts och gjort och när. Är jättelätt att glömma bort vissa saker och när de hänt.
Håller totalt med här. Spara allt bevismaterial. Umgås endast i vittnens närvaro. För dagbok hela tiden. Skriv ner vartefter, med så exakta tidsangivelser och återgivelser av samtal som möjligt.
Om han inte litar på dig, varför skulle du lita på honom? Finns det en bra orsak till att ge honom en enda chans till? :confused: Verkar som att om du ger honom en chans, så använder han den chansen till att försöka göra livet så :devil: -ligt som möjligt för dig.
Det är hemskt att läsa denhär tråden, när jag har varit i liknande situation. Och japp, jag förnekade länge fakta också. Kanske för att jag inte blev trodd, och tvivlade på mig själv. Det har kostat mig.

Enya har förövrigt insett att det är kört och att ett förhållande är totalt borta
:bow: Jättebra!!!!!!!!!! :bow:
Jag har ju varit i en rätt snarlik situation och vet hur mycket stöd man behöver. Och hjälp att se vad verkligheten faktiskt är. Det är en tung tid. :crazy:
Lite fler :bow: :bow: :bow: :bow: för dig, Stollan! :love:

Är detta fortfarande en "man" du vill dela ditt liv med? Att han måste vara en del av ditt liv kommer du tyvärr inte ifrån, men att ha honom som den personen man älskar och ska älskas av?

Fy fan så genomruttet att bete sig som han gör, fy FAN!!!

De senaste två veckorna har vårt förhållande runnit ut i sanden liksom. Jag har inte orkat och inte velat få det att funka, har försökt lite halvt, men inte varit speciellt på. Däremot har jag försökt nå en lösning med Elin och umgänget han och henne emellan. Förra veckan slutade det varje gång varje dag med att vi skrek åt varandra i telefoenn och jag grät större delen av dygnet. För varje hårt ord så kände jag mig starkare i övertygelsen att jag itne vill vara med honom, inte som han är nu. Inte denna personen. I fredags fattade jag det slutgiltiga beslutet, skrev ett brev som jag gav honom och bad honom att ringa om han är intresserad av att försöka få allt på rätt köl. Han ringde, men han bråkade, och då tog det slut, från min sida. Sedan dess har vi bråkat och hans ord blivit hårdare och smutskastningen grym. Ja jag älskar den han var innan, ja jag HATAR den han är nu och känenr just nu inget annat än avsky mot honom först av allt. Nej vi är inte tillsammans och jag vill itne vara det med den han är nu.
Och nej, jag tror itne på en förändring från hans sida, och även om han verkligen skulle ädnra på sig för resten av sitt liv så har han sårat för mycket för att jag vill satsa på hoom igen....

Men bråken handlar om Elin och umgänget med henne från hans sida och det komemr vi aldrig ifrån även om i inte är tillsammans...

Ja men du, det där verkar ju jättemysigt.

Jag undrar: om du nu inser att du har problem och har haft det nu mer än ett år, hur kan du inte SÖKA HJÄLP? I don't get it.

Jag upprepar: SÖK HJÄLP.

Det gör jag, senast i dag pratade jag med familjerätten, men det enda hon sa var att det här med umgänget är upp till mig....

Pratade med bvc om hur han är just nu och hon tyckte det var konstigt att han beter sig så, men hann inte prata om egen hjälp till mig då hon var grymt sen..... ska dit om en vecka så jag ska ta det då. Bestämde mig också i helgen för att prata med personen som hade hand om utredningen om pojkarna på soc., kanske kan han ge sin sida av saken, tex vad som händer om en anmälan komemr in att hon inte mår bra av ett boende som Elins pappa vill.

Men nu ska ni väl snart till familjerätten igen? Eller är det jag som minns fel? Har för mig att du skrev att ni skulle dit en måned efter det att faderskapspapprena var skrivna.

Kommer han inte ihåg vad de sa om tvåveckorsboende?

*frustrerad över en, vad det verkar, fullblodsegoist till kille*

Ja , den 22 januari.

Visst kommer han i håg, absolut, men hans argument är att hon visst skulle klara det, han har ju hennes gener. Ett a hans argument alltså. Och jag säger fortfarande nej till det.

Ber om ursäkt om du misstolkade det... Det där är inget försvar, det är bara vad han säger om mig. Jag vet, och flera med mig vet, att han har FEL FEL FEL! ÄR det någon som är egoist så är det han. ÄR det någon som är elak så är det han, är det någon som är korkad så är det HAN. Och inte jag. Så det var absolut inte ett försvar, utan menat som tvärtom, typ ironi. Kanske det inte framgick;)

Jag söker inte bekräftelse utan jag berättade bara hur det ligger till nu. Snuffsan tyckte ju att hennes inlägg ignorerades... men det är svårt att svara utan internet;) OCh så verkade det som om hon ville få veta hur det går:angel:

Njaejjj... kanske inte misstolkade ändå. Men såg nåt slags mönster att vi först får höra att han har gjort dig illa och sen har du försvarat honom. Känns bra att höra att du har förstått att ett förhållande inte är värt lidandet. Visst, du kommer att lida för att du gör slut, men det är bättre än att kämpa på länge i förhållandet och SEDAN göra slut och lida. Verkligen. Och som så många andra säger: SÖK HJÄLP. Tror inte ännu att du har förstått hur mycket hjälp du kommer att behöva.
Många, många styrkekramar! :love:
Och några :bow: :bow: :bow: :bow: för att du tar tag i din situation!

Men käre värld Enya. Sätt stopp för detta nu.

Inte det att han inte ska umgås med sin dotter men det att han sliter sönder dig och ditt liv. Med så tvära kast finns det inte en chans att hänga med.

Jag försöker sätta stopp, han har försökt få sin vilja igenom men har ännu inte lyckats.Det är därför han blivit så elak mot mig nu.Familjerätten pratade jag med i dag och det enda jag får höra är att det är upp till mig, hon får inte säga vad hon tycker precis. Jag förstår itne riktigt vad hon menar, men hon erbjöd en tid på måndag istället för nästa måndag, men det ville inte han.

Jag har skrivit ner hur vi har träffats de senaste två veckorna. 8 timmar och 20 minuter fick jag av honom förra veckan, jag är ändå den han påstår älska mycket djupt! Hans dotter fick visserligen mer timmar men han är ändå inte nöjd. Han hade henne onsdag kl 10 till 20, torsdag kl16 till 19:30, fredag träffades vi en timme och söndag hade han henne 6 timmar. Han vill inte "boka" in det och han vill itne be om lov säger han, Han ska inte göra sånt när det är hans egen dotter tycker han.

Jag försöker skriva ner allt men minnet är itne bra. Fick rådet att spela in samtalen, men vet itne hur man gör... Någon som vet?

Har inte svarat så mycket i dina trådar förut, men läst troget.
Tycker att du har tagit ett mycket klokt beslut nu! Fast självklart även ett jobbigt beslut och du har förmodligen en krävande period framför dig. Sänder tröstkramar och hoppas att du ska orka tänka på ditt och dina barns bästa i första hand!

//Jarakamandan

:love: Det är tur att du finns när jag helt hysteriskt bara gråter!!!! Trots att din vanligtvis knivskarpa hjärna tror du är blond:angel: :)

Njaejjj... kanske inte misstolkade ändå. Men såg nåt slags mönster att vi först får höra att han har gjort dig illa och sen har du försvarat honom. Känns bra att höra att du har förstått att ett förhållande inte är värt lidandet. Visst, du kommer att lida för att du gör slut, men det är bättre än att kämpa på länge i förhållandet och SEDAN göra slut och lida. Verkligen. Och som så många andra säger: SÖK HJÄLP. Tror inte ännu att du har förstått hur mycket hjälp du kommer att behöva.
Många, många styrkekramar! :love:
Och några :bow: :bow: :bow: :bow: för att du tar tag i din situation!

Men kan du ge mig ett exempel på vilken typ av hjälp jag ska söka? Och vart? Kunde inte prata med bvc sist jag var där, ska dit om en vecka, den 22.... tänkte ta upp det då med henne, även om hon är sen och stressad....

Men kan man byta "tant" på familjerätten? Tycker inte att hon är så bra på att tala om för honom vad som gäller tyvärr. Lite daltande är hon tycker jag, och det är nog mycket det som gjorde att han itne lyssnar alls på mig.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 126
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 432
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 024
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Galoppera
  • Pavo be chill