Får jag kika in på er balkong?

Sv: Får jag kika in på er balkong?

Markis , lite dyrt men underbart att ha både när det är sol och regn.

För blåsten kan ni sätta upp skärmar i bägge hörnorna på balkongen som går jäms med hela kortsidan och en liten bit in i på framsidan. Antingen i rotting , Ikea har, eller trä. Fäst dessa i balkongen nertill så blåser de inte bort. Hoppas du förstod hur jag menade?

Med skärmarna får du både lite lä och skugga så att du kan plantera lite också. Lite fina taklökar (blåser inte bort och tål torka), nån pelargon en klätterros i hörnet (i stooor kruka)?

Wow! Vad inspirerad jag blev av alla fina balkongbilder! Jag har storslagna planer för vår balkong i år, just nu är den helt tom så det är som att börja måla på en ren duk... Har trägolv som ska läggas, o vi håller som bäst på att bläddra igenom reklamblad för att hitta snygga möbler, blommor ska det bli oxå även om vi kommer få byta ut dem regelbundet pga mina ickeexisterande gröna fingrar :( Har tänkt kaninsäkra balkongen oxå så att han ska få njuta av sol o frisk luft (är annars innekanin).

Ja, jag får väl bidra med bilder om nån månad när vi fått ordning. Ska väl börja med att städa där ute o putsa fönster...

Hittade förresten detta om grillning på hyresgästföreningens hemsida:
http://www.hyresgastforeningen.se/e...0329_090916377/documentList20070329_090916377

Tror i alla fall vi ska satsa på elgrill, men jag har inte tänkt fråga hyresvärden...

kl

det finns ju jättesmå mina grillar, runda som man kan ha på bordet i roliga färger lime, rosa, orange osv..de borde väl vara ok att ha?

Hmm... E det kolgrillar du tänker på då eller? Vi har nämligen en liten rund kolgrill som är som en hink, den är ju liten men det osar ju fortfarande väldigt mycket eftersom man eldar. Jag är sugen på elgrill, den kan man ju stänga av så fort man har grillat klart så jag tycker det verkar smidigt. En kompis till mig har en och tycker den är jättebra, smakar gott grillat oxå!

Ja en elgrill borde väl ändå vara okej? Jag menar det kan inte börja brinna av den (nåja men risken är inte större än när man steker korv på spisen) och osandet som blir av den är ju inte större än det som blir när man lagar mat i köket och har balkongdörren öppen?

Vi mailade våra hyresvärdar (privat bolag) för kanske en vecka sen och har fortfarande inte fått sva, jag blir TOKIG!!!! Jag vill ju grilla när det är såhär fint väder! Samtidigt känns det inte så kul att gå och köpa en grill som vi kanske inte ens får ha sen...

Wow vilken utsikt!

Du har ju fått jättebra tips här ovan, jag tänkte bara på en sak till, ni kan bygga en nätdörr och sätta innanför balkongdörren. På så sätt kan ni ha öppet och bara stänga för nätdörren så kan inte katterna komma ut.

Hoppas du får till en bra lösning emot vinden och solen, som du säger, synd att inte utnyttja en sån fantastisk utsikt! Själv har jag ett annat hus och en cykelväg som utsikt ;)

*kl*

Inte helt färdigt ännu, ska nog skaffa några slags växter osv.

Balkongen012.jpg

Balkongen014.jpg

Passar på att låna tråden litegrann.. Jag vill se massor med bilder på olika balkonger.. Jag har tänkt börja göra iordning min balkong snart eftersom det går ju mot varmare tider (lite senare här i norr än på andra ställen kanske.. :p )

Min balkong är "öppen", man ser rakt igenom "staketet", på alla sidor som inte sitter fast i husväggen, så man ser rakt in till grannen till vänster (är ca 1m till dennes balkong) så jag har tänkte att jag skulle sätta upp nånting som gör att man inte behöver stirra på varandra om man skulle sitta där ute samtidigt.. Tips (och bilder) på vad man kan sätta upp mottages gärna.. :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 049
Senast: tinkerlover
·
H
Övr. Hund Ja, den frågan ställer man sig ju lite då och då. Men nu är den mycket motiverad för min del. Mira har börjat uppföra sig...
Svar
16
· Visningar
1 254
Senast: Aliide
·
C
Träning Finns det någon/några som kan hjälpa mig med tips och råd? Jag flyttade till Etiopien i januari i år med min familj. Jag köpte en häst...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: theresa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023