Får jag kika in på er balkong?

Sv: Får jag kika in på er balkong?

Här är lite inspirationsbilder från min balkong, från förra året.
Den är också ganska liten.

I år kommer vi äntligen lägga ett trädäcksgolv, samt byta möbler om vi har råd. Jag kommer inte ha lika många krukor med blommor i år, det blev lite väl trångt förra året... ;)

Balkongmysbild.jpg

kattbuffe2.jpg

hrnanunderifrn.jpg

balkonggardinmys.jpg

Rosen.jpg

bredblomsterbalkong.jpg

Åh nu längtar jag tills man kan sitta ute! :love:

Vi får inte ha varken vanlig grill eller elgrill på balkongerna här för föreningen. Ska vi grilla får man använda föreningens gemensamma grill.
Det är bra tycker jag, osar som sjutton in i andras lägenheter annars...

Hoppas ni får till det mys på er balkong!

Jag har dragit en gardinvire i överkanten av nätet :) Mycket enkelt. Sen har jag hängt gardinerna i små krokodilnypor, för det blev ett sånt glapp när man använde "hällorna" på gardinen.

Förresten, har du någon bra lösning på fladdrande gardiner? När det blåser så står ju gardinerna rätt ut, eller in rättare sagt... jag har nu sytt små påsar i det tyget som blivit kvar från gardiner inne som jag kapat i rätt längd. Dessa har jag fyllt med akvariegrus och fäst nypor i. Sen har jag hängt dem i nederkanten på gardinerna. Men det räcker inte riktigt...

Jag har dragit en gardinvire i överkanten av nätet :) Mycket enkelt. Sen har jag hängt gardinerna i små krokodilnypor, för det blev ett sånt glapp när man använde "hällorna" på gardinen.

Alltså nu står min hjärna still, vad menas med en gardinvire i överkanten? :confused: Vad är en gardinvire? :o

Smart med krokodilnypor, jag är inte heller helt förtjust i de långa hällorna på de gardinerna.

De gardiner jag har nu (eller jag EN, plus ett draperi av samma tyg framför krukhyllorna, som du ser på fjärde bilden jag la upp) hänger i en duschstång, en sån med sugproppar i ändarna som man tvingar in mellan två väggar. Det funkar på "korten" på balkongen, men troligen inte på längden och det är på längden jag skulle vilja ha upp gardin-häng-anordning på nåt sätt... Var så snyggt som du har!

Idag ska jag förresten försöka övertala sambon att åka till Byggmax och köpa trallvirke, de kostar bara 6 kr metern nu, perfekt. :bump:
Wish me luck ;)

Åh vad fantastiskt fint och hemtrevligt du inrett din balkong. Där skulle jag vilja bo i sommar :D

Åh vad fantastiskt fint och hemtrevligt du inrett din balkong. Där skulle jag vilja bo i sommar :D

Åh tack! :bow: Vad glad jag blir :love:

Den är lite liten men du är varmt välkommen! :D

Jag kan köpa en hängmatta åt dig!

Ja en hängmatta skulle vara perfekt! Katten skulle gärna få ligga på min magen när jag sakta gungas fram och tillbaka.

Såhär såg vår balkong ut förra året
P1010075.jpg

Nu har vi flyttat så i år har vi två altaner att fixa istället:bump:

Förresten, har du någon bra lösning på fladdrande gardiner? När det blåser så står ju gardinerna rätt ut, eller in rättare sagt... jag har nu sytt små påsar i det tyget som blivit kvar från gardiner inne som jag kapat i rätt längd. Dessa har jag fyllt med akvariegrus och fäst nypor i. Sen har jag hängt dem i nederkanten på gardinerna. Men det räcker inte riktigt...

Jag har nog tyvärr inga bra tips... Vi bor på bottenplan så det blåser inte rakt in här, bara "snett" och jag minns inte nu hur mkt gardinerna blåst... Är det när de är "uthängda" som de blåser inåt, alltså inte ihopsnurrade med ett midjeband? ;)

Det var en söt liten balkong!
Men det vore kul att se de nya altanerna? Även om de är vintriga eller stökiga fortfarande, å så får du visa kort sen i sommar med ;)

Ja en hängmatta skulle vara perfekt! Katten skulle gärna få ligga på min magen när jag sakta gungas fram och tillbaka.

Inga problem! Vi har TVÅ som älskar att ligga på ens mage, spinna, stryka kinden emot en och mysa :D Vem behöver Kanarieöarna när man kan semestra på min balkong?! :cool: :rofl:

Inga problem! Vi har TVÅ som älskar att ligga på ens mage, spinna, stryka kinden emot en och mysa :D Vem behöver Kanarieöarna när man kan semestra på min balkong?! :cool: :rofl:

Håller helt med! Man behöver faktist inte ut och resa när man får sin vila för kropp och själ hemma. Finns det något bättre och mer avkopplande än en mysig plats i hemmet, något gott att dricka och äta och en spinnande katt som slumrar i ens knä :love: Det är lycka det!

Alltså nu står min hjärna still, vad menas med en gardinvire i överkanten? :confused: Vad är en gardinvire? :o
En vire/vajer (jag som blandar ihop språken tror jag), överdragen med vit plast.... krokar i båda ändar, och så skruvar man fast små öglor att fästa krokarna i. :) Har satt den så högt det bara går, och fäst den i nätet.

En vire/vajer (jag som blandar ihop språken tror jag), överdragen med vit plast.... krokar i båda ändar, och så skruvar man fast små öglor att fästa krokarna i. :) Har satt den så högt det bara går, och fäst den i nätet.

Spiral hette det förut i alla fall. Spiraltråd överdragen med vit plast med krokar i som man liksom drar och spänner fast i öglorna. Låter svårare en det är när jag beskriver här :crazy: men jättebra och enkelt att får det spänt och snyggt.

:bow: Tack, jag med mitt fibrominne hade totalt glömt vad de hette. :o Gardinspiral var det ju såklart :o

hm, hm... hur mycket fästyta behöver den i ändarna?

Jag tror att jag fattar :p

Håller helt med! Man behöver faktist inte ut och resa när man får sin vila för kropp och själ hemma. Finns det något bättre och mer avkopplande än en mysig plats i hemmet, något gott att dricka och äta och en spinnande katt som slumrar i ens knä :love: Det är lycka det!

Så sant!! :bow:

Idag satt jag ute på balkongen i linne och solade nästippen och katterna var med därute och mös. Ibland är bra lite som gör det, men oh så lycklig jag kände mig :D

Vi har bara hakat fast krokarna i vad som fanns :) I själva räck-fästet finns ett ställe att pilla in spiralen, och sen haka fast den i sig själv. Sen har vi en krok på ett lämpligt ställe på andra sidan att fästa den i. Så vi behövde aldrig skruva upp de små krokarna. :)

Jag vill gärna få tips och råd från någon som har haft liknande problem.
Vi har två balkonger med en fantastisk utsikt. Men solen gassar (rakt söderläge), det blåser nått så förb. och vi har två nyfikna katter.

25180767.jpg

Vi har ingen balkong ovanför oss så man kan inte fästa något där. Balkongdörren öppnas idiotiskt nog utåt och äter upp halva, av den redan lilla, balkongen. Allt jag har försökt att odla där ute har bränts sönder av solen. Vi har försökt att ha parasoll på räcket men de klarar inte vinden.

Det är så trist att ha denna otroliga utsikt men aldrig kunna sitta på balkongen för antingen så blåser allt bort och/eller så bränns man sönder.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 655
Hästhantering Ja jisses vilket avslut på både min hästkarriär och veckan. Idag när jag närmade mig stallet så trodde jag C raggat upp sin gamla...
2
Svar
36
· Visningar
5 049
Senast: tinkerlover
·
H
Övr. Hund Ja, den frågan ställer man sig ju lite då och då. Men nu är den mycket motiverad för min del. Mira har börjat uppföra sig...
Svar
16
· Visningar
1 254
Senast: Aliide
·
C
Träning Finns det någon/några som kan hjälpa mig med tips och råd? Jag flyttade till Etiopien i januari i år med min familj. Jag köpte en häst...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: theresa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar