Sv: Fär inte fatt i hästen hjälp!
Jag för står dina tankar men tror inte fallet e så. Mina hästar e ute 12-14h om dygnet i ställat för inne. Har precis köpt hene och har inte än hunnit köpa en sadel(så den kan det inte vara).
Dom två första veckorna hade jag henne(båda) i padoken, ena anledningen var för att jag vill lära känna hästen innan jag släppte ut henne i hagen(tror den e 10*400-500m). I padoken kom hon fram till mig utan problem så jag valde att släppa ut dom till hagen. Första kvällen kom hon som vanligt mot mig. Andra kvällen fick jag gå och hämta henne. Lördags(tredje dagen) skulle jag ta in henne och rida lite(barbaka) hon ville inte då låta mig ta henne(trodde det var pga att hon inte vile in). Fick då fatt i henne efter lite övertalning (hon verkade då inte nervös eller stressad, bara jaja du fick mig). senare på kvällen när jag skulle ta in dom kunde jag bara ta unghästen. Lätt henne då var själv en timme för att se om hon vill komma då. Men ikke. Så jag ringde chefen och han kom ut för att hjälpa. Tog även ut unghästen igen för att se om hon ville komma. Då vi inte fick tag i henne gav jag upp(chefen hade varit kvar där än). Igår morgse gav jag mig ut och försökte få på henne grimman(hade bara tänkt kolla till dom, sätta på henne grimman och sen gå). Lyckades inte med det utan var tvungen att hämta kraftfodret. Då efter lite tvekan kom hon. Tänkte frotfarande bara sätta på grimman/gosa. Men då hon varkade nervös valde jag att ta in henne. Sennare när jag släppte ut henne i paddoken kunde jag hämta henne som vanligt(hon kom till mig). Idag kom hon oxå fram till mig.
Fast nu e frågan: Ska jag låta dom gå i paddoken ett par dagar till eller släppa ut dom i hagen imorgon?