Får hem en ny häst imon - tips?

tiiina

Trådstartare
Imorgon får jag äntligen hem en foderhäst. Blir spännande med ny häst :) Har varit utan häst ett tag nu, bara varit medryttare. Har tidigare haft egen ponny och andra foderhästar.

Har ni några bra tips på hur man bygger upp en bra relation? Hur man från början får hästen att lita och känna sig trygg med en? Det är ett sto och rasen är angloarab.

// tina

Sv: Får hem en ny häst imon - tips?

Aha!!!:idea: Flamman! Kul! Hon är född här hos mej!
"Storebror" Kilroy hälsar :D
Hoppas ni kommer att trivas ihop! :)

Sv: Får hem en ny häst imon - tips?

jasså?! :) vart bor du då? har du egen uppfödning? jag ska ha henne på foder, ägaren heter emmie. ja det hoppas jag med :)

Liknande trådar

R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 672
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 326
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 423
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud