Får hem en ny häst imon - tips?

tiiina

Trådstartare
Imorgon får jag äntligen hem en foderhäst. Blir spännande med ny häst :) Har varit utan häst ett tag nu, bara varit medryttare. Har tidigare haft egen ponny och andra foderhästar.

Har ni några bra tips på hur man bygger upp en bra relation? Hur man från början får hästen att lita och känna sig trygg med en? Det är ett sto och rasen är angloarab.

// tina

Sv: Får hem en ny häst imon - tips?

Aha!!!:idea: Flamman! Kul! Hon är född här hos mej!
"Storebror" Kilroy hälsar :D
Hoppas ni kommer att trivas ihop! :)

Sv: Får hem en ny häst imon - tips?

jasså?! :) vart bor du då? har du egen uppfödning? jag ska ha henne på foder, ägaren heter emmie. ja det hoppas jag med :)

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 121
Senast: Claraclara
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 863
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 646
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag... 2
Svar
30
· Visningar
3 131
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka