Sv: Får fodervärden hyra ut hästen?
Hoppas i så fall att de bestämmer över ridningen för många som rider på ridskola vill ju rida ut i skogen och galoppera eller hoppa mycket.
Men jag tycker fortfarande att det låter oseriöst av ridskolan att hyra ut och tror inte att det är rätt att göra så.
Ganska vanligt vad jag sett att ridskolor gör så. Om hästen står kvar på anläggningen så innebär detta att ridskole eleven i princip får "prova på att ha egen häst", en vecka eller en månad eller vad det nu rör sig om. Ridskolepersonalen överåter då sådant som mockning, ridning osv till eleven som hyr. Det innebär inte att Ridskolan släpper huvudansvaret, utan basar fortfarande över att hästen sköts under de former den skas. Så ja - under sådana förhållanden är det nog helt i sin ordning att ridskolan inkluderar din häst i denna verksamhet -ja.
tycker du ska PRATA med din ridskola istället för att undra/spekulera här. blir så lätt missförstånd annars!
Hoppas i så fall att de bestämmer över ridningen för många som rider på ridskola vill ju rida ut i skogen och galoppera eller hoppa mycket.
Men jag tycker fortfarande att det låter oseriöst av ridskolan att hyra ut och tror inte att det är rätt att göra så.