Får en reporter göra så här?

Jag blev lite överaskad och reagerade inte direkt på vad personen sa att hon ringde ifrån. Det första jag tänkte var att personen ringde som en kund och ville veta om det fanns visa möjligheter från oss som inte fanns hos andra i branschen. Hade det varit känsliga frågor så hade jag såklart frågat mer.

Tack för alla era svar :) Detta handlar verligen inte om något känsligt utan är väldigt oskyldigt. Jag blev bara lite överaskad när jag såg mitt namn när jag råkade klicka in på artikeln. Jag kände mig inte riktigt bekväm bara med att se mitt namn så offentligt eftesom jag inte heller presenterade mig med mitt fullständiga namn (vilket ju såklart inte är speciellt svårt att ta reda på heller)
Om journalisten sagt "hej jag heter XX och ringer från Y-tidningen" så räcker det som presentation.

Det är synd om du kände dig överrumplad. Märkte journalisten det så kunde hen ha klargjort sammanhanget för dig. Men det är inte säkert att hen förstod det.

Någon tillåtelse från dig att publicera behövdes dock inte.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 754
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar