Vet inte vad annat jag kan göra.
Häv köpet med hänvisning till brutet avtal, ta hem hästen och sälj till någon som har pengarna till att köpa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte vad annat jag kan göra.
Jag vill egentligen inte ha hem hästen för jag har så många hästar hemma. Men jag vill ju inte skänka bort henne. Jag kommer meddela henne på måndag att hästen ska betalas och att jag får dra det till fogden. Vet inte vad annat jag kan göra.
Är det bättre att skicka ut att avtalet bryts och hästen ska tillbaka?Och du är medveten vad det innebär och kräver osv? För- och nackdelar? Kostnad?
Alt finns i tråden. Jag har förklarat det innan och en användare har i inlägget ovan åter förklarat det.
Jag får känslan du hoppas det ska funka med "hotet om" rätten. Men inte tänkt så mycket på vad som händer om så inte sker.
Jag skulle inte skicka ett meddelande om att avtalet bryts. Då blir det du som bryter avtalet. Jag skulle snarare skriva att då betalning inte erlagts så är köpeavtalet brutet från köparens sida.Är det bättre att skicka ut att avtalet bryts och hästen ska tillbaka?
Jag skulle inte skicka ett meddelande om att avtalet bryts. Då blir det du som bryter avtalet. Jag skulle snarare skriva att då betalning inte erlagts så är köpeavtalet brutet från köparens sida.
Svar till Narsissa(vet inte hur man länkar...)Jag skulle inte skicka ett meddelande om att avtalet bryts. Då blir det du som bryter avtalet. Jag skulle snarare skriva att då betalning inte erlagts så är köpeavtalet brutet från köparens sida.
Ja! Såklart. Tack.Jag skulle inte skicka ett meddelande om att avtalet bryts. Då blir det du som bryter avtalet. Jag skulle snarare skriva att då betalning inte erlagts så är köpeavtalet brutet från köparens sida.
Jo jag vet. Det är väl egentligen bara en jurist som kan hjälpa mig. Antar att ingen i tråden är just det ...Det finns beskriver flera gånger i tråden vad de olika alt innebär och vilket som är bäst. Samt hur du bör gå tillväga juridiskt för de olika alt.
Jo jag vet. Det är väl egentligen bara en jurist som kan hjälpa mig. Antar att ingen i tråden är just det ...
Nej valet måste du göra själv.Jo jag vet. Det är väl egentligen bara en jurist som kan hjälpa mig. Antar att ingen i tråden är just det ...
Jo jag vet. Det är väl egentligen bara en jurist som kan hjälpa mig. Antar att ingen i tråden är just det ...
@Narcissa och @Alexandra_W det kan däremot bli mycket dyrt om Juristen skall lösa problemet.
Då får man räkna på om hästen är värd så mycket pengar att det ändå lönar sig.
Jag har lagt en hel del pengar på Juridisk rådgivning i samband med problem med hyresgäster. Bl.a. granskning av mina hyresavtal. Men i mitt fall så kan jag ju återanvända informationen om och om igen.
Själva processandet har jag tagit hand om själv.
Alltså. Att välja väg (hur du ska förfara) behövs det ingen jurist för. Frågan är vad du vill ha ut av scenariot. Vill du ha tillbaka din investering (hästen) eller vill du försöka få ut pengarna (trots att det riskerar investeringen).
Jag hade alla dagar i veckan tagit tillbaka hästen och förfarit enligt det redan nu. D v s meddelat att fodervärden brutit avtalet, meddelat vad som händer nu (hästen står kvar hos FV på FV´s bekostnad t o m xx-xx-xx då den hämtas av dig eller vad det nu kan vara) och snarast ombesörjt vad som behövs för att ta hem hästen.
Har du kollat fv hos KFM?
Då kan det ju i o f s vara lönt att dra igång, men ekonomi kan ju ändras snabbt. Och det går inte att lugga en skallig, som bekant...Hon har kollat och FV har inget skuldsaldo hos kfm.
Om det räcker med en timme så är det väl investerade pengar. Informationen går ju att återanvända vid alla liknande situationer.Och en timme lär vara allt som behövs för att TS ska ha sina alternativ klara för sig och kan ta ett informerat val. I
Om det räcker med en timme så är det väl investerade pengar. Informationen går ju att återanvända vid alla liknande situationer.
Men.
Det drar lätt iväg till många timmar om man inte är mycket väl förberedd.
Antagligen! Väldigt irriterande.Nej valet måste du göra själv.
En jurist väljer inte åt dig.
Det går aldrig att förutse exakt vad som händer i de olika alternativen.
Min gissning är att det blir jättetrassligt oavsett hur du väljer.
Jag har aldrig kommit undan med mindre än en heldag. Och då har jag varit mycket väl förberedd.Enda gången jag kommit undan med en timme är när jag själv gjort alla bedömningar och bara stämmer av.