Sv: Fångtråd del 4
Tråkigt med pålle
att han ska få stanna... men som du skrev, han har ju det bra!
jag håller med ang att Ultuna är fruktansvärt dåliga på att höra av sig
andra djursjukhus kanske också är det, jag har ju bara haft kontakt med Ultuna.
Mm, och känns för mig mycket tryggare han är där än hemma. Visst skulle jag hellre ha honom hemma så jag kunde vara säker på att han blev ompysslad, hade sin stora box, noskontakt med sin kompis etc och fick sitt dagliga öron- och pannkel osv. Istället för att stå i den där 'lilla' (säkert normal men jag är bortskämd) trälådan med gallerfront. (Och jag tackar för att det är just en trälåda med höga väggar, taskigt att inte se kompis, men ingen onödig smitta - så missförstå mig inte). Och tänk om de har - i hans tycke - äckligt torrt silage på Ultuna, och..
Men det är så otroligt mycket tryggare att veta att han står där, så det är de som får ta tag i ev kolikattacker, matstrejk osv. Jag slipper springa och kolla och oroas över att nu har han inte ätit mer än X kg på Y timmar, och nu är han orolig.
Blir det som förra gången kommer han ju svara snabbt på gastrogarden och bli sig själv, men jag skulle nog ändå vara nojig i och med att de är fundersamma om magsåret verkligen är 'hela felet'. Så skulle han kommit hem skulle jag ha tvingat Lillen stå på boxarrest för att inte uppröra alls, då skulle Lillen blivit sur och..
Så, för mig får de gärna ha honom över helgen, och så försöker jag att inte tänka på trälådan och 'inte koll på vad kräsna herrn vill äta för något' och vad han eg tycker om alla undersökningar och grejer och om de är snäll mot honom osv. Det är en gammal resvan galoppör, han reder sig säkert även om det inte är femstjärning klass. Lite extra 'bortskämning' hemma sen så är det nog lugnt.
Tror alla kliniker är lika dåliga, månne att vissa vet är lite bättre/sämre än andra. Men annan klinik och annan vet, och 'ringer så snart operationen är klar'. Hon skulle oppas på FM. Klockan 16.30 stänger kliniken, och jag ringde klockan 16 och i princip kved i luren att 'vad har gått åt helvete, hur länge ska de operera egentligen?' och får veta att hästen är opererad, kommit ur narkosen, vaken och klar sedan timmar tillbaka. Receptionisten går iväg med telefonen till vet, och jag hör honom säga att han är 'upptagen just nu men ringer om en liten stund'
Klockan 21.30 på kvällen ringer han. DÅ var jag arg..
På ett sätt får man ju förstå dem, det kommer jourfall och andra patienter osv. Men vore bra om någon - vem som helst - kunde bara ringa och säga 'vaknat ur narkos'/undersökt och mår bra, men vi vill behålla tills imorgon så du kan slappna av och behöver inte ha beredskap att hämta idag, och så kan veterinären få ringa sen på kvällen utan problem.