Sv: Fångtråd del 2
Vad är din lösning då? Jag vet inte vad som orsakade mina hästars fång. Kanske hösilaget, kanske lite frostgräs, kanske någon växt i hagen, kanske något helt annat, kanske någon av nämnda faktorer i kombination... Hur ska jag få reda på det, och vem ska tala om det för mig?
Jag håller med om att det är frustrerande att det inte finns något botemedel, men smärtlindringen fungerar tack och lov för båda hästarna. Varför det tar längre tid för den ena att bli smärtfri utan medicin och att pulsen ska minska i styrka, det vet jag inte. Och det tror jag inte veterinären vet heller, fast hon skulle säkerligen med hela sitt hjärta önska att hon gjorde det.
Nej, jag tycker inte att fång är en "slaskdiagnos" egentligen. Symtomen finns där, och det är inget att ta fel på när man tittar på röntgenbilderna heller. Det är INTE som fibromyalgi där det inte finns några prover att ta. Kronisk fång syns tydligt på röntgenbilder. Jag, och många andra, skulle dock självklart vilja att det fanns tester för orsak, samt botemedel och framför allt FÖREBYGGANDE medel! Men där är vi inte än. Hoppas bara att vi någon gång kommer dit...