Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man kan oxå bromsa förloppet just genom att banta den. Fettvävnaden gör den IR. Ta bort fettet o den blir bra.
Mina barns shettis är halt sedan ca 1,5 vecka tillbaka.
Han går om man ber honom om det, men stapplar fram på hårt underlag.
Haltar i trav.
Han är varm på alla fyra hovarna, men står inte i ngn typisk fång-ställning.
Han har sk fångränder djupa, vill inte gå ur lösdriften på dagarna, inte ens för att gå ut till höet.
Han har ingen feber.
Han har inte fått ngt kraftfoder på hela tiden utan endast hö, dock ganka mkt sådant då han går med vår unghäst.
Nu står han i box med bara lite hö eftersom vi misstänker fång.
Han är nyverkad och den hovisen sa ingenting om fång(han är kort i tån).
Är det fång tro?
Men du har väl ställt in hästen i box med mjukt underlag? Den ska INTE gå ut i hagen om du misstänker fång!
Ursäkta, vet att jag är tramsigt stirrig med hästen.
Belle hade bara lite förstärkt puls i benen nu på morgonen och rör sig helt OK i boxen, tycker jag. Vänder, flyttar sig än hit och än dit, etc. Cloetta däremot hade rättså mycket "dunk" i benen och verkade "obekväm" när hon vände och flyttade sig runt i boxen. Hon måste nog ha en kur medicin till... Nu har de fått en 14-dagars-kur och en 10-dagars-kur sedan klinikbesöket den 19/2. Är det mycket? Brukar de fixa att vara utan medicin efter två sådana kurer? Antar att det är väldigt individuellt - som allt annat som har med fång att göra ...
Om de verkar sämre imorgon kommer jag att gräma ihjäl mig för att jag tog ut dem, även om det inte känns logiskt att de skulle kunna bli hemskt mycket sämre av att gå några meter utanför boxen i några minuter.