Sv: Fångtråd del 2
Min är exakt likadan! Jag håller nu på att lära honom begreppet "matte bestämmer när man får äta!", det ger honom lite att tänka på när vi promenar och det går därför åt mer energi på ganska kort promenad.
Jag är övertygad om att det finns inprogrammerat i IR genen (om det nu finns ngn sådan) - leta mat - leta mat - allt går att äta - idag åt hon upp en pinne som låg på vägen!
Min ponny är ganska lustig för tillfället. När jag går promenader med henne vilket jag gör ganska ofta nu för tiden så kan hon inte riktigt fatta att hon inte får äta ngt. Men jag har börjat tömköra henne. Det förknippar hon uppenbarligen mer med ridning för då skulle hon aldrig få för sig att försöka stanna och äta ngt.
Men hon har alltid varit så hela tiden jag har haft henne. Om jag tex släpper alla fyra ut i snön på vintern så är det en häst som sparkar upp maten de andra bryr sig inte. Det står liksom leta mat stämplat i pannan på henne. och då hade hon tidigare alltid halm i boxen.
Min är exakt likadan! Jag håller nu på att lära honom begreppet "matte bestämmer när man får äta!", det ger honom lite att tänka på när vi promenar och det går därför åt mer energi på ganska kort promenad.