M
Madelene
Sv: Fånghovar?
Enligt mina ögon så har hästen väldigt långa hovar, men det ser ändå ut som de verkats nyligen.
Min tanke är att hovslagaren kanske såg att hästen har alldeles för långa hovar och inte vågar ta allt för mycket på en gång. Har hästen gått med långa hovar ett tag så kan man ju inte bara verka dom ordentligt på en gång. Misstänker att det inte är så bra för hästens ben att få hoven ändrad för mycket på en gång.
Så jag tror visst att hovslagaren kan vara väl utbildad i detta fallet.
/M
Om hovslagaren är utbildad eller ej vet jag inte. I detta fallet litar jag mer på mitt eget omdöme än säljarens och hovslagarens faktiskt. Hästen var skodd i höstas och skorna togs av innan vintern. Hästen gick på lösdrift fram till nu och är inte verkad under den tiden. Jag har sett bilder på den som är tagna precis efter skorna togs av. Visserligen inga närbilder på hovarna men vad jag kan se så ser de inte ut såhär.
Enligt mina ögon så har hästen väldigt långa hovar, men det ser ändå ut som de verkats nyligen.
Min tanke är att hovslagaren kanske såg att hästen har alldeles för långa hovar och inte vågar ta allt för mycket på en gång. Har hästen gått med långa hovar ett tag så kan man ju inte bara verka dom ordentligt på en gång. Misstänker att det inte är så bra för hästens ben att få hoven ändrad för mycket på en gång.
Så jag tror visst att hovslagaren kan vara väl utbildad i detta fallet.
/M