F
freddan
Sv: Fång tråd
När min röntgades fick jag siffror i %. Om jag fattat rätt Är 33% kraftig fång.Nu hade min över 40%. Efter ett år när jag rönkade igen hade det gått tillbak 5mm. Något som vet blev förvånad över p.g.a att han blev symtomfri så fort trodde dom det skulle vara mera som gått tillbaka. Det ska bli intresant att se hur rönken ser ut efter ytterligare 1.5 år. ska rönka snart igen. Vill bara säga att min är lika funktions duglig nu som innan fånget.
Vad menas? Antingen mäter man en vinkel – rotationsvinkeln - eller så mäter man hur många mm hovbenet har förflyttats. Om rotationen är mer än 11,5 grader eller ”founder distance”>15 mm är chansen att återvända till tidigare prestationsnivå klart reducerad. Enl Nicola Menzies-Gow, föredrag, Voorjaarsdagen 2008. Men inget föreligger ju här eller??
Sen handlar ju den terapeutiska skoningen om att hovbenet ska ligga så optimalt som möjligt under läkningen. HH
När min röntgades fick jag siffror i %. Om jag fattat rätt Är 33% kraftig fång.Nu hade min över 40%. Efter ett år när jag rönkade igen hade det gått tillbak 5mm. Något som vet blev förvånad över p.g.a att han blev symtomfri så fort trodde dom det skulle vara mera som gått tillbaka. Det ska bli intresant att se hur rönken ser ut efter ytterligare 1.5 år. ska rönka snart igen. Vill bara säga att min är lika funktions duglig nu som innan fånget.