Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad har denna medicin för biverkningar?
Jag betalade drygt 2 800:- för 300x0,25 mg Parkotil i början av januari. Vad pengar jag har förlorat under ett år...
Jag har fått lära mig av anglosaxiska vettar o hovslagare att det viktiga är hur ”löst” hovbenet blivit och därmed kunnat förflyttas olika mkt. Detta i sin tur påverkar hur sjukbeslaget ska sättas, var stödet ska vara, resp var man behöver ”lätta på trycket” för att hovbenet ska ligga på lagom plats när hovväggen runt omkring läker. Founder distance kan man ofta ana sig till redan före rtg gm att titta på kronranden. Dessa två saker förklaras i bifogade länkar.
HH
http://www.ivis.org/proceedings/geneva/2007/p178_179_Eustace.pdf
http://www.laminitis.org/prognosis.html
okej tack. funderar på om min kanske borde få det.. han är 28 år, har tjock och lång päls (ej lockig) och hålrummen över ögonen är fyllda. han har haft fång 2-3 gångar genom åren (haft honom i snart 15 år), senast för ca ett år sen och det var det kraftigaste anfallet.
samtidigt så vill man ju inte medicinera i onödan. han får örter som ska vara effektiva mot cushings och mår bra i dagsläget. men om denna medicin är så bra som det låter så kanske det är dumt att låta bli att sätta in den? (dock har nog min vet. aldrig ens hört talas om den så om han öht vill skriva ut vet jag inte.) eller ska man bara ge den till hästar som är sjuka?
Hej,
undrar bara om det Pergolid är samma sak som läkemedlet Pergolid för människor och som man hittar litet varningstecken för om man går in på läkemedelsverket (googlade och fick upp den som första).
Jag har funderat på att börja ge min häst Hormonize (munkpeppar) är det någon som prövat detta och vill dela med sig av erfarenheten?
Hälsningar
Devere
Är Pergolid tabletterna (1 mg) lätta att dela, är det en skåra på mitten? Kan bli aktuellt att jag ska ge 1,5 tablett.
För övrigt verkar det ha vänt för min häst, igår var hon mycket piggare och gick riktigt bra i sin lösdrift med spån. Men lite lite stelare idag, men jag har fått ett litet hopp nu i alla fall.