Hästen har nu fått fång och blivit behandlad med finadyne en vända och nu metacam i 14 dagar, sista idag. Pulsen har försvunnit och håller tummarna att den inte kommer tillbaka.
Mina frågor:
1. Finns det någon bra hemsida där man kan läsa om fång? Eller bok kanske?
2. Har förstått att det blir lång konvalesens men hur ska man veta när hästen är bra igen och man kan börja gå korta promenader?
3. Hur har det varit för er just i ögonblicket då pulsen försvunnit, har den kommit tillbaka efter ett tag och hur länge tog det för er innan ni kunde rida igen?
4. Hagstorlek? Svårt då jag helst skulle vilja ha en minimal hage men i och med att hon är gammal och kan bli stel så måste man hitta nått mellanting. Hon har inte så stort nu.
Ska väl också säga att det är en fjording som inte är fet och är 20 år gammal.
Väldigt tacksam för allas erfarenheter
Mina frågor:
1. Finns det någon bra hemsida där man kan läsa om fång? Eller bok kanske?
2. Har förstått att det blir lång konvalesens men hur ska man veta när hästen är bra igen och man kan börja gå korta promenader?
3. Hur har det varit för er just i ögonblicket då pulsen försvunnit, har den kommit tillbaka efter ett tag och hur länge tog det för er innan ni kunde rida igen?
4. Hagstorlek? Svårt då jag helst skulle vilja ha en minimal hage men i och med att hon är gammal och kan bli stel så måste man hitta nått mellanting. Hon har inte så stort nu.
Ska väl också säga att det är en fjording som inte är fet och är 20 år gammal.
Väldigt tacksam för allas erfarenheter