Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur tror du då det blir med skor på den stackars hästn????? skon hamnar bara på hovvägen och varje gång hästen tar ett steg så bänder det nåt jävulskt i lamellagret!!!!!! Ove Wattle börjar till och med fundera på vad det är Ove Lind säger har gått på föreläsningen och allt var bara helt naturligt för mig.
Hejsan Fång är ett jobbigt tillstånd, men så länge hoven är normal, vill säga fin form låt då hästen gå ute i hage, helst en bra skogshage med hö. vid varje nedtramp hästen gör med hoven så pumpar blodet igenom hoven vilket är jättebra. vill också tillägga att varken hovbensrotation eller hovbenssänkning finns, det är för höga trakter eller för långa tår som gör att det ser ut som dessa svåra tillstånd vid röntgen.
Var har du fått det ifrån? Stämmer nämligen inte! Både hovbensrotation och hovbenssänkning existerar.
/Maria
Ja det är otroligt vad man kan bli allvetande efter en föreläsning av OL, jag har själv varit på en o halva publiken satt i trans, en av de som hade avvikande åsikter(inte jag, jag höll igen lite) fick sig en utskällning så att fradgan stänkte. M verkar dessutom fått uppfattningen att alla röntgenveterinärer är idioter.
PL
Påstår OL att han har fått OW att tänka om? Ja det är då ingen ända vad den skrävlaren kan påstå inför en okunnig publik.
Men han kom inte med en enda kommentar på hovdagarna under förra höstens veterinärmöte.
PL
Ytterligare en som förnekar vetenskapen o skiter i hur hoven ser ut inuti.- har väl röntgensyn.
du kan få se min hästs röntgenbilder
I vilken dokumenterad forskning står det att strålen är en blodpump / hästens andra hjärta???
Med 4 hovar blir det 5 hjärtan o då 5 st. aortor o borde leda till cirkulationskaos.
Har jag någonstans i mitt förra inlägg sagt att jag förespråkar skodd fånghäst? Du behöver inte överreagera, ett utropstecken räcker.
Min häst gick utan skor i 15 veckor efter att fången upptäckts. Vi lät röntga och därefter plockades skorna av för att skona hovarna. Han fick gå i mjuk sandpaddock efter att först stått fem veckor i box. Han fick skor på sig först när hovbensrotationen gått tillbaka, och hovbenet var parallellt med hovväggen. Under barfotatiden verkades han med kort tå för att underlätta överrullning och därmed avlasta hoven.
vart tar hovbenet vägen då ut genom sulan då? eller upp i benet?
Men det OL sysslar med är inte forskning. Han tar betalt o informerar iallafall inte sina kunder att det är forskningsobjekt.Nej men är öppen för ny forskning
Det finns bilder där hovbenet har penetrerat sulan.
Men det OL sysslar med är inte forskning. Han tar betalt o informerar iallafall inte sina kunder att det är forskningsobjekt.
Som han pratar kan han inte ha sett röntgenbilder på hästar med kronisk fång.
Ursäkta! Men jag tror jag svimmar...
Det finns bilder där hovbenet har penetrerat sulan.
Men det OL sysslar med är inte forskning. Han tar betalt o informerar iallafall inte sina kunder att det är forskningsobjekt.
Som han pratar kan han inte ha sett röntgenbilder på hästar med kronisk fång.
jag har aldrig sett en vildhäst som har skor hur tror ni alla att dom klarar sig???