FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Nej hon har nog inte gjort det skulle jag tro.:smirk:

Hon säger att jag måste tänka på att vi måste göra som pappan vill annars så kanske Hampusblir faderslös,hon erkännde även för mig i telefon när jag ifrågasatte om inte familjerätten skulle hjälpa oss föräldrar att komma fram till en lösning som var bra för barnet,att denna lösning inte var till sonens bästa,men vi var iaf tvugna att göra såhär...pratade med BVC också och hon sa att jag var tvungen att göra som de sa...för min skull,jag hade inte något val,nu skall han ju börja jobba på att få halva vårdnaden också...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Min är född i början av juli,han får gröt på morgon (tar några tuggor)...Pure till middag (tar några tuggor) samt välling på kvällen (äter kanske 100 ml)...däremellan ammas han då han börjat gå ner i vikt,jag kan ju inte göra mer än att erbjuda mat,idag åt han 200 ml välling (hör & häpna) men spydde upp alltihopa när han åt så mycket( så han verkar inte vara mogen för mera...Känns inte så iaf.
Detta vet familjerätten men de säger att han äter nog när han blir hungrig,dock skulle jag chansa rätt rejält på att han börjar skrika och att inte pappan vet hur han skall få stopp på det.
Dock vill jag ju att han skall kunna äta annan mat också,det börjar bli så dags,samt att jag vill dra ner på ammingen och gärna sluta då jag inte har så mycket mjölk kvar känns det som,och det räcker inte ens till att pumpa ut längre.

Som sagt han äter ju litegrann och verkar inte ha svårt med att svälja eller så men han vill inte ha mycket,knappt en halv portion av vad de skall ha,och om han spyr av en hel portion tolkar jag det som att han inte är redo för det än.Men just nu känns det som att enda lösningen är att han får ta med sig hampus och sedan får jag avakta hur det går...Tror att pappans lust att ta hem honom minskar drastiskt om hampus skriker hela tiden,och han vill ine ens lyssna på hur an gör för att få honom lugn,dock känns det väldigt elakt mot Hampus men som det är nu har jag inget val då de tydligen hotat med tingsrätt och hela köret...vilket jag verkligen inte har lust,ork eller råd med :cry:

Det är ungefär det som händer...

mvh Zaria
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Tjenis har läst igenom denna tråd och tycker det är förjävligt att inte familjerätten lyssnar på allas sidor (barn, mamma och pappa). Läste en bok (sann historia) för ett tag sen som påminner lite om din situation. Den heter: När blodsbanden brister. Fast i den handlade det dessutom om att pappan var pedofil, och ändå höll både soc, familjerätt, tingsrätt osv på pappan. Jag blir så arg, besviken och rädd på detta rättsystem som i så mångafall inte fungerar. Jag tycker du verkligen verkar vara en jätte stark person, som kan hålla lugnet trots att det handlar om så mycket frustation, känslor och sorg. Vet ej hur jag själv skulle ha reagerat... om man hade lyckats hålla hjärnan i trimm från att bara vilja bryta ut och skrika vad man egentligen tycker och tänker. Jag önskar att jag kunde hjälpa till på någe sätt. Sånt här måste komma upp till ytan, alla måste få veta hur det egentligen fungerar med rättsystemet. För ingen vill väl egentligen hamna i samma situation. Du kanske oxå skulle skriva en bok. Nåja iallafall, du är en stark person, stå på dig:bow: :bow: :bow: . Jag finns här om du behöver mig, Jag har inte varit med om samma situation, men jag kan lyssna och är villig att försöka hjälpa på de sätt jag kan iallafall.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Det låter ju inte så tokigt med maten. Mängden reglerar sig säkert när suget efter maten blir större än suget efter bröstet. Ammar han mycket så finns det ju inte så mycket plats i lilla magen. Tråkigt att han kräktes efter att ha ätit stor mängd välling men han fick säkert kvar i magen ändå, kräks ser oftast mer ut än det egentligen är.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Klart spyan känns enorm när man får den rätt i ansiktet som jag fick :crazy:

Det gick ganska bra idag,tror dock mest han åt efterrätt eller om pappan blandade den i maten.
När Hampus kom hem var han lite ledsen och förvirrad någon halvtimme,och hungrig (ammade länge,åt kyckling gryta samt 150 ml välling i ett huj och fick behålla det) samt väldigt mammig vid läggdags men annars verkade det gått bra,han hade tydligen hållt sig på bra humör trots att de åkt runt en hel del och hälsat på folk,hmmm...Lite lugnt hade de ju kunnat tagit det tycker jag men huvudsaken är ju att det gick bra.Hoppas det kan fortsätta så,som sagt blir ju Hampus mer och mer mammig,satt en kill kompis till mig här när han kom hem och det gillade inte Hampus alls (i vanliga fall brukar han älska folk) så han hade nog fått rätt nog för idag.

Mvh Zaria
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vad skönt att det hade gått bra! Han är ju i en period där de ofta är lite mammiga och det är klart att han vill tanka trygghet när han kommer hem. :love:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hur har det gått? Med sonen, pappa, farmor och familjerätten...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Oj,vad gulligt att folk fortfarande bryr sig...

Det har faktiskt gått över förväntan,dock ökar familjerätten umgänget väldigt fort så jag har fått sluta amma nu på dagtid.
Nu har pappan sonen en heldag men det har funkat bra,Hampus har varit nöjd och glad,han är ett väldigt tryggt barn,inte mammig förutom att han inte vill se mig gå,men han är inte blyg för andra,"ju fler destå bättre ungefär"

Vi kan kommunicera bättre och lagt "umgängesbråken" på familjerätten så vi diskuterar dem aldrig under hämtning/lämning

Vet inte hur mycket Hampus känner sin pappa eller inte då han förmodligen hade kunnat åka med vem som helst och varit lika glad endå,men det är positivt att han är sådan iaf,annars hade det varit katastrof med tanke på hur snabbt de ökat umgängestiden.

Dock misstänker jag att de vill prova på övernattning i början av Maj vilket jag personligen tycker är för tidigt,min mamma var hemma hos mig och skulle passa Hampus över natten en kväll när jag var ute,vilket inte funkade alls,på natten är det visst bara mamma som gäller...

Men vi får se,jag tycker det gått över förväntan,mycket tack vare att jag litar på min son,och mer och mer på pappan.

Han har tom börjat höra av sig under veckorna och fråga vad Hampus gör för något och det känns bra att han bryr sig....

Så hittills är jag nöjd,hoppas bara att det håller i sig nu...Misstänker dock att farmor snart är ute efter storbråk igen SUCK...

Mvh Zaria
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hampus är åtta månader nu va? Det är inte roligt men jag tycker du måste släppa taget. Jag vet inte hur gammal du är men barnen som föddes fram till tidiga 70-talet lämnades hos dagmamma redan vid 6-7 månaders ålder, och det är vanligt i andra delar av världen. De mådde inte dåligt av det :) Det jag vill säga med det är att barnen mår inte dåligt av att vara med andra människor, bara de är med trygga människor :)
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vad skönt att det fungerar okej! Och kul att pappa även intresserar sig så att han hör av sig i veckorna.

Hoppas det håller i sig nu då, lycka till!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Basilika skrev:
barnen som föddes fram till tidiga 70-talet lämnades hos dagmamma redan vid 6-7 månaders ålder, och det är vanligt i andra delar av världen. De mådde inte dåligt av det :) :)

...och det vet du med säkerhet ? :crazy:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Säker är jag ju inte eftersom jag inte kan hänvisa till några vetenskapliga studier. Men hur mår du själv? Undrar hur alla barn i resten av världen mår? Jag vet inte exakt men jag vet att det är inte många, om några, länder, som har en så generös föräldraförsäkring som vi har.

Jag mår inte heller dåligt! Det finns mycket värre saker att må dåligt av :) Och jag tror heller inte mina pojkar mår dåligt som tidigt har fått vara med sin pappa för att deras hemska mamma börjat jobba tidigt efter deras födelse ;)
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Så bra att det går så pass bra.
Jag började att jobba när min yngsta son var 8 månader.
Jag ammade innan jag åkte till jobbet och det första när jag kom hem.
Och sedan en gång före läggdags.
Det var lika mycket som jag ammade de andra barnen som jag var hemma med.

Du behöver inte alls sluta att amma på dagtid då Hampus är hos dig.
Och inte på natten heller.
Du kan amma Hampus när ni är tillsammans och pumpa ur när Hampus är hos sin pappa.
Så gjorde jag när jag åkte bort utan barn över helgen även om jag fortfarande delammade.

Pappan får då ersätta dessa mål med gos, mys, kel och napp-flaska med något gott i.
Det brukar gå alldeles utmärkt.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Skönt att höra att det går bra. Det finns barn som börjar på dagis redan vid 6 månad. Men det kanske är bra att han kan få sova med sin pappa någon gång och prova på för att vänja sig.

Jag själv ska till familjerätten på Torsdag, jag hoppas att jag slipper all bråk och krångel.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag nattammar bara nu,han verkar inte så intresserad av att amma då.
Han ammas på kvällen efter kvällsgröten vid insomning,och sedan en eller ett par gånger nattetid.
Tror inte jag har mjölk så det räcker längre att pumpa ut ett helt mål till honom (får kanske ut en 20 ml p/gång max) dagtid.
Sedan vägrar han att ta nappflaskan också.
Han gjorde det när han var mindre och pappan gav flaska men sedan när vi gick isär så så glömdes det bort,jag hade ju ingen anledning att ge flaska,försökt några månader att ge välnningflska istället för kvällsgröt på kvällen,men han vill inte ta den,annars hade det ju varit enklare.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Tycker bara det hade vart lämpligare att vänta tills hans separationsfas är över,provat att andra nattat honon här i hans hem men han vägrar och blir hysterisk...Men vi får se.
Separationsfasen kanske är över då,förr har det fungerat tex när min mamma passat honom här ibland då jag vart ute,men senast fungerade det inte alls utan han var jätteledsen,hon gick runt med honom i några timmar och han skrek sig trött och somnade och så vis tycker jag inte att han skall nattas på.

Pappan vägrar dessutom att ha barn i sängen,och vi jag/Hampus har precis börjat att han sover i sin säng och kommer över till mig tidigt på morgonen,medans pappan & farmor mer tycker att de gott kan få ligga och skrika,att man inte skall skämma bort dem så som jag gör (dvs med ammning & samsovning)

Njae jag missade det tidiga 70-talet :) Var inte ens påtänkt då,jag är 24 år.

Självklart skall pappan få han honom över natten,vilken ensamstående mamma hade inte velat ha en natt på nästan ett år för sig själv,men jag hoppas att de kan vänta tills hans separationsfas är över,det har funkat förr att andra nattat honom och kommer med all säkerhet att göra igen,men jag tycker det är dumt att det skall bråkas,stressas och skrikas nu när han är som känsligast.Det gäller ju bara ett par månader till.
Sedan är det skillnad på en pappa som finns jämt för sina barn,matar,byter,nattar än en som bara träffar honom en gång i veckan som det är nu...

Som sagt det gäller ju bara ett kort tag...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Och tack och lov att vi inte lever på 60...70-talet nu. Vi är ju alla olika individer och det är ju upp till var och en att bestämma hur man vill göra med sina barn. jag själv skulle aldrig vilja lämna iväg mina barn så tidigt...men sen finns det väl andra som det funkar hur bra som helst för.
Va bra att det ordnade sig någorlunda för dig och ditt barn och pappan, Zaira. Hoppas att det fortsätter att fungera för er och att det funkar med övernattningarna sen oxå. Hoppas att du och ditt barn får tiden att vänja er. Håller tummarna.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Skönt de känns att de inte är bara ja som har de jobbigt!
När ja läser dina inlägg känns de nästan som vi sittr och pratar me samma famrätt...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

annsi_pluring skrev:
Skönt de känns att de inte är bara ja som har de jobbigt!
När ja läser dina inlägg känns de nästan som vi sittr och pratar me samma famrätt...

Kan du inte lämna in ditt tangentbord för reparation? Det verkar vara massor av tangenter som inte fungerar.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

??? Ja har mycket svårt att förstå att de måste dra underhållspengarna för bensinkostnader.
Jag har också själv tagit hand om min dotter sedan hon var 2 månader och kämpat med en ointresserad pappa, men en som också enbart ville jäklas och att det skulle sluta ammas m.m.

Ja allt du pratar om har jag också en gång tampats med och haft kontakt med familjerätten.

Först nu efter 3,5 år ser jag de goda resultaten och mer ett samarbete, men med fortfarande många brister. Efter hur illa jag har mått tidigare som du beskriver så känns det nu mycket bättre när jag ser deras relation.

Jag läste på alla lagar, rättigheter och skyldigheter. Och vad jag kom fram till så ska fadern utöver underhållet stå för den egna bensinkostnaden om han bor nämre än 10 mil till dig. Har han inte möjlighet så får han gå till sitt egna sociala kontor och be om ekonomisk hjälp för bensin. Bor han längre än 10 mil bort så delar ni på kostnaden om du har kapacitet till det, har du inte det så betalar den som har mest inkomst eller socialen.

Du har även rätt att begära att du inte vill att hans föräldrar följer med på möten, det är din rättighet! Du kan också begära en kontaktperson som ska vara närvarande när din son och han träffas, men det måste han med godkänna annars går det inte.

Ja jag har massor innestående svar på dina frågor så kontakta mig om du behöver med råd och hjälp eller stöd!
Jag vet hur utelämnad man känner sig.

Och överlåt för guds skull inte halva vårdnaden om du nu har enskild, det ställer till med problem om han bara vill jäklas med dig. Han är ju ändå fortfarande sin rätt för umgänge oavsett vårdnad eller inte.

Lycka till! Vi är många som förstår din situation och tänker på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 581
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 619
Senast: Tassa
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp