FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hej igen!

Såg nu mer vad du har skrivit och så.
Jag studerar till lärare på universitetet och har läst de nya rönen och så, ett barn som skriker och inte mogen att sova själv i vissa lägen ska man inte tvinga om du själv inte vill.
Hur det än är så ska man göra vad som själv känns bäst.
Man har ju lärt sig skillnad på barnens skrik, att det är rädsla eller ovilja med att sova själv. Detta bestämmer man själv.

Däremot är det inte bra för något barn att skrika sig hysterisk, det gäller att sätta sig ner och prata med barnet, jag tror definitivt inte på 5-minuters metoden eller sånt, barn ska inte känna sig övergivna.

Min dotter började vara en natt då och då hos sin pappa, vid 2 år var hon där en natt varje vecka och nu sedan några månader tillbaka är hon där varannan helg och det funkar toppen.

Jag blir sur när jag ser hur farmorn lägger sig i, det upplevde jag också, och familjerätten sa att de har ingen rätt att överhuvudtaget vara delaktiga i bråk eller umgånge som uppstod. Det är pappan och du som bestämmer!

Däremot är det ju bra om man har en god kontakt och barnet får lära känna sin pappas familj, men de har inga skyldigheter eller rättigheter, bara DU och PAPPAN!
Du kan be familjerätten prata med farmorn igen om du tycker det är jobbigt.

Däremot är jag nu inte säker på att jag har förstått alla dina inlägg rätt, så kanske har jag nu formulerat mig fel.

Jag hoppas allt går bra och att du snart kan känna lycka och en inre ro å att allt fungerar i samarbetet.
Min dotters pappas engagemang kom först när vår dotter kunde tala för sig själv, och nu älskar dom varandra och har kul.
Viktigt är att man har lika regler i ditt hem likaväl som i pappans hem, inklusive rutiner, annars kan vissa barn uppleva förvirrig och få det jobbigt. Barn är visserligen mycket anpassningbara, men inte alla!

Kram
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Om man vill ha kontaktperson vid umgänge vars arvode ska betalas av soc måste man ansöka om det och genomgå en utredning där behovet utreds. Man kan inte bara ringa och säga att man vill ha en och få det villkorslöst samt låta skattebetalarna stå för kostnaden.

I övrigt stämmer det du skriver.

Görel, familjerättssocionom
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

"Pappan vägrar dessutom att ha barn i sängen,och vi jag/Hampus har precis börjat att han sover i sin säng och kommer över till mig tidigt på morgonen,medans pappan & farmor mer tycker att de gott kan få ligga och skrika,att man inte skall skämma bort dem så som jag gör (dvs med ammning & samsovning)"

Inget hindrar väl att han har spjälsängen alldeles invid sin egen säng om han nu inte vill ha barn i sängen?! Huvudsaken är väl att han hör om bebin vaknar så att bebin kan få tröst. Behöver bebben exta närhet är det lät att sticka in handen och smeka eller ta upp.
Dålig stil att låta bebin ligga och skrika:( men förhoppningsvis ändras pappans inställning när det väl kommer till kritan och bebisen ska sova över på riktigt.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ja det stämmer, jag formulerade mig nog fel, jag förutsatte att hon redan var under utredning på familjerätten med fadern.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

jag tycker att Du har helt rätt i din teori om att det vore bättre om pappan börjar med nattning hemma hos er till en början. Men jag tror också att separationsfasen är väldigt relativ, vissa verkar ha den hur länge som helst och i regel är de (barnen alltså) "stöttade" av den förälder som har svårt att släppa och då BLIR det jobbigt, medan andra har ett kort fas. Om det var pappan som var emot samsovning så vore det väl en sak, men att han mamma skall lägga sig stör tycker jag, det är pappan som måste bestämma hur han och barnet skall ha det med eller utan samsovning. Ingen annan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 581
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 619
Senast: Tassa
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp