FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Zaria

Trådstartare
Jahaja...

Kom precis hem från familjerätten (läs tidigare tråd)

Pappan har med sig sina båda föräldrar,de står och pratar med famrättstanten innan jag kommer.

Sedan på samtalet så får båda säga sin önskan om umgänge.
Mitt var att sonen kanske skulle börja träffa sin pappa här,lära känna honom och hans rutiner,för att sedan öka på mera så han till sist kan ha med sig honom hem över dagen.
Sonen har träffat sin pappa 2 gånger sedan julafton.
Sa även att han ammas och börjat med smakportioner av mat till middag samt gröt innan läggdags.

Jo de höll med och tyckte att det var bra och att sonen var såpass liten och att ett ungänge som 2 timmar av 3 bestod av bilåkning var fel.De tyckte också att det vore bra om sonen kunde umgås med sin pappa här till en början.

Men vad säger Pappan då...JO att jag är KRIMINELL (har aldrig stulit ens ett tuggummi i hela mitt liv) samt ammar sonen ENBART pga att pappan inte skall få ha honom,påstår även att han inte kan visa sin fot i min lägenhet för då skulle jag anklaga honom för att stjäla saker här...att jag ljuger om sonens matvanor...Att jag hämmar sonen i att äta vanlig mat mm

Familjerätten försker få pappan att inse att att han borde träffa sonen här först,men han vägrar...sonen skall åka bil 2 timmar av umgänget och umgås hos honom 1 timme.De försöker få pappan att innse att sonen är liten ännu,att han ammas och hela baletten.

Så famrätten fick ge sig för att sonen överhuvudtaget skall ha en pappa...Han FÅR hämta sonen så ofta han vill,han behöver inte lägga energi på att lära känna honom först,han behövde inte ens umgått med honom innan utan han skall få honom nymatad & påklädd vid dörren när han kommer och inget mer.
Dessutom så påpekas det att jag borde skynda på sonen ännu mer som är 6 månader att äta riktig mat & helst sluta amma honom så snart som möjligt.

Pengarna för de 28 milen pappan kör (7 mil hit) skall dras av sonens underhåll så det får sonen själv betala.

Just nu känner jag mig så ledsen & kränkt så jag bara vill gråta,detta är INTE för sonens bästa...Han kommer att bli hysterisk och otröstlig.Men det är visst bara jag som tänker på sonens bästa.
Kan jag uppföra mig under umgänget och inte säga vad jag tycker så tycker jag att pappan också borde kunna det...men tydligen inte,han har visst inga skyldigheter till något...Säger han att jag är kriminell & ammar på djävulskap så gör jag visst det...

Jag tycker INTE detta gått bra till alls?
Jag tycker sonen är för liten och att en 6 månaders skall få vänja sig vid mat i lugn & ro,samt lära känna de som han åker med...
Men nu har både pappan & Hans familj pratat med fam rätten & sagt detta till dem...

Kan jag göra något? Eller skall jag låta det bara ske & strunta i hur sonen mår av detta eller hur han har det,sluta amma så fort som möjligt som de vill?
Samt skriva över halva vårdnaden på denna fader som inte bryr sig ett smack...Detta är inte för att han sååå gärna vill träffa sonen utan för att jävlas med mig...för det har aldrig hänt en gång på 2 månader att han ens frågat efter hur sonen mått utan de lilla umgänge de haft under dessa 2 månader har det varit jag som tjatat mig till och gjort allt för att förska underlätta för honom...

Hur skall jag göra egentligen,just nu bara gråter jag :cry:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Men gud vad arg jag blir. FINNS det verkligen ingen som kan se till barnens bästa i det här landet? Jag hör om fall efter fall där det hela tiden är föräldrarnas jävla rätt till barnen som ska gå i första hand. BARNET DÅ?

Jag har följt din historia här på Buke och som det låter på dig och det du har skrivit så har du verkligen gjort ditt bästa för att barnets far ska ha alla möjligheter att umgås med sin son på bästa sätt för SONEN inte fadern.

Hade du med dig någon i familjerätten någon som stod på din sida som kan prata för dig som är lite insatt i vårdnadsappraten/umgängesrätt? ÖVERKLAGA!!!! Se till att få med dig någon - du ska INTE sluta amma för att anpassa dig till vad pappan vill utan du ska amma tills sonen inte behöver det längre och det passar att sluta.

Skriv inte över vårdnaden - du måste då fråga han om lov i alla fall ex pass, byta skola, flytt osv och som det verkar på dig kan han säga nej bara för att jävlas? Håll på enskild vårdnad så länge du kan och orkar.

MÅNGA KRAMAR JAVAN
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jo det känns som det bara är jag som tänker på sonen...iaf därnere.

jag har hela vårdnaden nu men han har sökt om halva.Så förmodligen lär han väl få det.
Sen att han struntar i sonens bästa spelar ingen roll,han var tydligen sååå redig som ville ha sitt ansvar.

Jo de stod på min sida och tyckte mina ide´r om umgänget var bra och försökte få pappan att gå med på det,men han bara hittade på mer och mer grejer som att han kände sig hotad här,och att jag skulle stjäla från honom mm så enda chansen att sonen skall få se sin far var väl att hålla med honom,men det blev endå inte rätt,inte för sonens skull.

Kan man överklaga vad som sägs i fam-rätten överhuvudtaget?
Jag ÄR fortfarande beredd att sammarbeta för ett bra umgänge med pappan för sonens skull,men när han nekar till det så får han ju endå som han vill,utan att någon verkar bry sig om vad som är bra för sonen...Känns som att de verkligen tror på hans anklagelser....
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Det måste man väl kunna - överklaga deras beslut? De är väl inte Gud? Ta med en EGEN person som står på din sida - han hade bägge sina föräldrar med sig så de var tre mot dig?

Säg som det är att nu hittar han på och att han inte talar sanning, dokumentera så mycket som möjlligt av den kommunikation ni har via internet ex msn och mail så du kan bevisa vad du har sagt och hans försvar.

Självklart ska du samarbeta men inte på hans eller dina villkor utan er lille killes villkor vilket du verkar vara den enda person som fattar på familjerätten....

Javan
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Men du, familjerätten har ingen beslutanderätt i såna här frågor. Det är mer som ett hjälpmedel för er föräldrar att komma överens utan att behöva gå till tingsrätten.

Jag tror att det bästa för dig, utifrån vad jag hör här är att omedelbart ta kontakt med familjerätten igen och säga att det inte alls känns bra, att du känner dig överkörd och att du inte vill att det ska vara så som det är sagt. Sen kan du kolla med ditt försäkringsbolag där du har hemförsäkring vad du har rätt till för hjälp med advokat. Därefter kanske det är dags att ta kontakt med en för att se vad du har för chanser i en vårdnadstvist.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag har varit med om det förr, så det är därför jag låtit lite vag.
Jag förstår att detta tar upp hela din tid nu och att du är förkrossad.
D måste ha varit väldigt dominant iom att de gick helt på hans linje.

TA kontakt med familjerätten igen i morgon, och huruvida de har beslutsrätt eller inte vågar jag inte svara på.

Dags att ropa på Görel.

GÖÖÖRRREEEELLLL!!!!!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Kom på en sak till. Skrev du på något samarbetsavtal eller liknande? Finns det skriftligt på att det är så här ni ska göra?
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Nej jag har inte skrivit på något alls,nästa samtal är om en månad...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Nä, vad hemskt! :( Jag håller tummarna för att det bästa skall göras för barnet! Lycka till i framtiden...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ja jag skall ringa imorgon...Om de nu skall represtentera barnet & se till dess bästa så har de misslyckats grovt...Skall skicka ett PM till Görel också så får vi se om hon svarar...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ring dem i morgon, och säg då att det känns alldeles knas detta, att du känner dig överkörd osv.

Föreslå sen precis det du föreslog där, dvs att pappan kan komma hem till dig och träffa barnet i början.

Vad jag vet, så har du rätt att neka att gå med på detta iom att barnet är så litet. Dock ska du vara tydlig med att du inte nekar umgänge, du vill bara att umgänget ska gå annorlunda till.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Kan jag göra så?
Det kommer att bli ett himla liv...
Vill inte åka dit för något.Typ umgängesabotage,jag påpekade i fam rätten 10 gånger att pappan alltid varit välkommen att träffa sonen,men han bara bortförklarade sig med att han inte ville komma hit,då sa jag att jag jag bete mig som folk här inför sonen så borde han också kunna det för sonens skull,men då var det visst ännu mer synd om honom eller vad de tyckte....
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Är inte familjerätten till för barnen framförallt?

Det himla livet ska du inte vara rädd för - lite liv har aldrig dödat någon att vilja att de ska umgås under andra former så länge pojken ammar är inte att sabotera umgänge. Han har inte direkt sprungit benen av sig för att umgås med sin pojk hitintills?

Det handlar inte om en hel evighet av endast ammning till precis.... Hur länge kan det handla om? Ge dem en tidsaspekt att gå på ex 3 månader och att han gärna får lära känna sin son hemma hos dig under tiden och sen kan han ta med sig sonen hem om ex 3 månader när du har slutat att helamma och sonen äter mat?

Måste ju vara bättre för sonen?

Javan
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Alltså, ta inte det här på fel sätt, men jag har lust att ge dig en redig "you-go-girl-spark" i arslet...

Jag blir så upprörd av att läsa om vad du går igenom, samtidigt som jag blir arg. Pappan ställer till ett helvete för dig och familjerätten lyssnar inte på dig. (som det verkar) Ring tillbaka i morgon och slå näven i bordet så det dånar! Det är SONEN som ska gå först, inte hans omogna far. (se till att familjerätten fattar det, jag vet att du sätter sonen först!:bow: )
Vill inte åka dit för något.Typ umgängesabotage,jag påpekade i fam rätten 10 gånger att pappan alltid varit välkommen att träffa sonen,men han bara bortförklarade sig med att han inte ville komma hit
Har han någon bortförklaring som verkar vettig då eller tjafsar han bara? Är det bara tjafs ska du inte vara rädd för att "åka dit", det finns ju inget du kan åka dit för!

Det kommer att bli ett himla liv...
Mycket väsen, vem bryr sig, huvudsaken är att det blir så bra som möjligt för sonen, och det är i dagsläget att träffa sin far (om det nu ska vara nödvändigt) under de villkor du ställt upp!

Så en redig styrkespark i arslet får du från mig:banana: ! Och en stor styrkekram:love: ! Det här är den kanske viktigaste fajten i din sons liv, se till att "vinna" den åt honom!

Jenny-som blir så upprörd att hon inte får fram det hon vill säga som det känns.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Usch, så ledsen jag blir över att läsa det Du skriver.

Hoppas att allt löser sig för barnets bästa och att Du vågar och orkar kämpa för att få de så.

En stor lycka till och en stark peppningskram! :bow: :banana:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Har du ingen du kan ta med dig som kan stå på sig och inte blir överöst av känslor (det är ju skitjobbigt att prata för sig själv då)? Någon som faktiskt inte vacklar när pappan pressar på.

Det här ska du INTE gå med på!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Zaria skrev:
feeeelskrivning av mig...2 gånger på 2 mån,senaste gången på julafton.:o

Först; jag beklagar verkligen din situation :cry: Och jag kan föreställa mig hur det känns för dig just nu. Och jag tycker du tänker mycket, mycket klokt när du för sonens skull verkligen har försökt med umgänge till hans far.

Men... egentligen... tänk efter... Hur många gånger tror du han kommer att hämta sonen? Om han hittills visat så här lite intresse för sonen; vad skulle komma att ändras? Vad händer om du helt enkelt spelar med och ger honom sonen? Hur ofta och hur många gånger tror du han kommer att komma och hämta honom? Ensam, oerfaren med en liten bebis som inte pratar eller går på toaletten är ju trots allt rätt utmanande. Jag antar hans mamma kommer att hjälpa honom? Men han skall väl själv köra honom i bil och lägga sin dag på det ändå? Så vad tror du?
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

:( :cry: :mad: vad upprörd och ledsen jag blir å dina vägnar:( vet inte vad jag ska säga blir mest svammel av det jag försöker få fram...
:bump: :banana: *en stooooor peppkram*:banana: :bump:
och en eloge för att du orkar kämpa på:bow: :bow: :bow:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Precis vad jag tänkte.. han visar ju redan nu att han inte bryr sig om barnet. Och dessutom så är din son på väg mot 8 månader och då blir han lite svårar att hantera för en utomstående så ditt ex kommer inte att få det så lätt och jag tror personligen att han själv kommer att inse att det är svårt och jobbigt att ta hand om ett barn och vips så kommer han att försvinna från din sons liv och förhoppningsvis komma tillbaka när han växt upp.

Tyvärr blir ju sonen lidande och det tycker jag är f*rdj*vligt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 578
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 619
Senast: Tassa
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 460

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp