FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Att skrämma honom lite behöver kanske inte vara fel!

Däremot kan man inte ta upp det inom ramen för en vårdnadstvist eftersom man under en rättegång bara kan ta upp det som rättegången gäller. Vårdnadstvist och förtal är två olika typer av mål.

Däremot kan man under en vårdnadsutredning hos familjerätten ta upp det som en del i att förklara sin inställning till den andra föräldern!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Kämpa på!

När jag läser om din fd kille och umgänget tycker jag det verkar som farmor är den som vill ha umgänge, kan det vara hon som ligger bakom?
Nästa gång sparka ut alla utom pappan.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vet du,det är exakt vad jag tror också...Pappan har inte brytt sig något nämnvärt innan utan försvinner mest när han inte har något att komma med,så den som håller i detta är hans mor...Hon har sagt exakt vad han skall gå med på och säga osv...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

[QUOTE
Sen bara att upplysa grabben om att det faktiskt ÄR förtal kanske kan göra nytta...[/QUOTE]

Det har jag sagt till honom,men han bara skriker ännu mer,men jag tyker att han skall vara medveten om det,även om jag inte tänkt att göra någon anmälan så behöver inte han veta det :devil:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vill bara säga att för några år sedan hade vi ett problem ang resor-umgänge.. Fick då reda på via kommunen att det var fadern som själv fick stå för resorna när han skulle träffa barnet..Det drogs inte från underhållet..Vet inte om det är så fortfarande men "Görel" kanske vet..? Lycka till o stå på dig ;)
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Generellt sett så brukar man säga att föräldrarna ska dela på resorna. Sen kan det vara så att den ena föräldern har en mycket bättre ekonomi än den andra, och då kan man anse att den ska stå för reskostnaderna. Bor föräldrarna först i närheten av varandra, och sedan flyttar en långt därifrån, sägs det generellt att den som flyttat ska betala umgängesresorna.

Allt är ju rekommendationer, det finns ingen lagtext som talar om vem som ska stå för resekostnaderna.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag fick tag i famrätten idag och har klartgjort saker,berättat hur jag känt mig och att jag anser att detta inte skett på sonens bästa utan för pappans bästa.

Förtydligade även att om hans föräldrar skulle vara där och prata före eller efter så kommer jag att lämna lokalen.

Hon frågade om jag ville ha ett samtal mellan mig,pappan samt han & mina föräldrar vilket jag sade nej till,vi är ju inte 6 år längre.
Hon tyckte även att jag såg klart på saken ang sonen och erkännde att hon faktiskt inte tyckte att detta umgänget som kommit fram där var till sonens bästa men tyckte att för pappan skull kunde det ske så och att han ännu inte kunde se moget på saken och då fick man göra såhär.Vilket jag motsatte mig.Någon måtta får det vara :mad:

Hon tyckte inte att jag skulle neka att lämna sonen på lördag och sa att det nog inte är så farligt.

"Men jag gör inget olagligt sa jag"

Vilket hon höll med om,Vad bra sade jag,då tycker jag umgänget kan vänta till måndag då vi skall ses på BVC här på orten,och om det var något mer kunde hon ringa min BVC sköterska.

Skall prata med BVC sköterskan då hon erbjöd mig & pappan att tillsammans träffas en timme på BVC,väga-mäta sonen samt samtala lite om barn & barns behov,ammning,mammighet och sådant.

Skall skicka ett mail till pappan så snart hon rintt mig och säga att umgänget flyttas till måndag och that´s it.
Tyvärr blir det via mail,då pappan inte kan kommunicera per telefon,och msn känns inte bra,bätre ett genomtänkt mail svart på vitt,och är det något mer får han ringa famrätten eller BVC.

Precis fått samtal från försäkringskassan där han dessutom påstår att han betalat underhåll för sonen vilket han inte har så jag får in from Nov nu,frågade om resor och underhåll,och de sade att sålänge sonen inte är i pappans vård dygnsvis så drar de inget från underhållet för det,vilket känns bra att veta.

men jösses vilket heltidsjobb detta var,och än är det inte slut,inväntar förföljelse av både honom och hans familj efter detta...:mad:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vad ledsen jag blir när jag läser detta. :cry: Men vad stark du är. Stå på dig. Massor av styrkekramar.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Bra!

Hoppas att BVC-sköterskan kan få honom att inse att han tänker fel och inte sätter sitt barns behov i första rummet utan sina egna!

Jag tycker att mail är ett bra sätt att kommunicera på då man inte kan påstå att någon sagt något som den inte gjort!

Lycka till med allt!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Vad duktig du är!! Din son ska vara glad att han har en så förståndig och stark mamma!!!!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

*kl*

Jag tycker mail inte är ett bra sätt att kommunicera då det ger utrymme för pappan att påstå att han inte fått mailet och kan komma och leva om på Lördagen. Men det är min tanke.

Följt ditt öde och lider med dig. Hoppas att det faller väl ut för alla parter trots att ngn av dem inte förtjänar det.

Mvh Mizz
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Där sa du nåt!

Zaria! Se till att få kvitto på att mailet är öppnet (går väl i de flesta mailprogram tror jag).
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hehe... risken är nog stor att du får "höra" att det är öppnat, för han kommer förmodligen bli vansinnig - med en ivrigt påhejande morsa bakom ryggen... :smirk:
Så när du får utskällningen vet du att mejlet är läst...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Haha,jo jag lär väl veta detta,även fått varningen att de Kan gå till tingsrätten efter detta,trots att jag aldrig nekat pappan umgänge.
Allt jag begär är iag att sonen skall veta VEM han åker med när han åker någonstans,det är inte för mycket begärt,när tom fam rätten säger att jag ligger på en saklig ivå som gynnar Hampus & hans pappa inte gör det...Men vem får lida.Jo sonen,de är inte RÄTT!!!

Förmodligen lär jag ju få höra detta ja.Men dels kommer jag att lämna min lägenhet,inte för pappans skull men för hans familjs skull och dels resonerar jag inte detta med Farmor,utan med pappan den dagen han är kapabel att PRATA med mig,det borde inte vara så svårt,trots allt är jag både minst & yngst i denna "försammling" och endå är jag den enda som tänker på sonen...utan att tillgodose pappans oförmåga att kommunicera och i vilket "stadie" han ligger i,jag tycker det är dags för honom att mogan till,han är snart 30...:confused: :mad:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hur skall jag annars kommunicera med pappan?
Att ringa fungerar inte såvida jag inte vill höra vilken sjuk kriminell liten f**ta jag är.
Msn: Ja då skriver han ungefär samma sak.
Brev: hinner inte komma fram
Medela någon i hans omgivning:Finns ingen förutom hans familj

Mitt förstaval hade inte heller varit mail då jag hellre kommunicerar man to man så att säga men i detta fallet fungerar det inte då pappan varken skulle kunna ta till sig något,uppfatta vad jag sa eller överhuvudtaget fatta något alls utom att han kan en massa fula ord som han måste skrika,och det fungerar ju inte heller.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

:bow: :bow: :bow:
Du är en otroligt bra mamma och stark människa!
Låt ingen tuta i dig något annat, någonsin.

Det enda tips jag har är att vänta ut skiten..
vi råkade ut för liknande grejer.
Polisanmälningar och you name it.
Istället för att göra lika tillbaka så satt vi
(utifrån sett) lugnt och stilla och trasade sönder
deras lögner med ren och skär fakta.
Det såg tingsrätten som ett plus.

Försök få igenom ett förslag i stil med
att pappan kommer hem till dig och umgås med sonen
i sällskap med någon från familjerätten medans du
är ute på stan eller hos ngn vän.
Det lär nog snart visa sig hur intresserad han är,
vilket dom på fam.rätten också ser och kan notera.
Alltså om han avbokar/uteblir ofta.

Jag håller alla tummar jag kan för att du och sonen
ska må bra! :love:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ring och tala om att du mejlat, ta anledningarna även i telefon lite snabbt tala om att du spelar in samtalet (gör det också) då har du gjort vad du kan. Alternativt gå genom soc och ring därifrån så får de höra hur pappan tar det.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Zaria skrev:
Hur skall jag annars kommunicera med pappan?
Att ringa fungerar inte såvida jag inte vill höra vilken sjuk kriminell liten f**ta jag är.
Msn: Ja då skriver han ungefär samma sak.
Brev: hinner inte komma fram
Medela någon i hans omgivning:Finns ingen förutom hans familj

Mitt förstaval hade inte heller varit mail då jag hellre kommunicerar man to man så att säga men i detta fallet fungerar det inte då pappan varken skulle kunna ta till sig något,uppfatta vad jag sa eller överhuvudtaget fatta något alls utom att han kan en massa fula ord som han måste skrika,och det fungerar ju inte heller.

Håller med dig att mail är det lugnaste och lättaste, men då jag inte är riktigt hundra på hur detta fungerar så tänkte jag att barnets pappa kunde låtsas att han inte fått mailet om att Lördagens umgänge var inställt. Han hade dykt upp på Lördagen och ställt till ett helvete för dig bara för att.
Då hade det varit enklast om man hade svart på vitt att han verkligen fått meddelandet. Sådant här är bäst att ha nedskrivet, allt som går, så man kan motbevisa. Det är sjukt att det ska behövas men när det gäller mot vältaliga personer så är det enklast så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 586
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 619
Senast: Tassa
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp