FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

En ängel ringde i morse,nä inte riktigt men min bvc sköterska då pappan ringt henne för att fråga hur sonen mår.
Sonen mår utmärkt tycker min bvc sköterska,hon undrade vad jag tyckte om att pappan följde med på måndag då vi har tid och tar del av den tiden samt att hon ville prata lite om barnets bästa,dvs att hon anser att bröstmjölk är det bästa han kan få.
Hon tyckte även att jag skulle ringa fam rätten och säga som jag tyckte att detta handlade inte om sonens bästa utan om pappans bästa och inget annat,jag fick gärna be fan rätten att ringa henne...

UNDERABARA människa,självklart så skall pappan få följa med till bvc och se själv.

Nu skall jag ta tag i detta efter en sömnlös natt,jag kommer inte att ge mig,detta är INTE sonens bästa att slitas iväg såhär,och jag är glad att någon tyker som jag äntligen.

Har haft en sömnlös natt här då sonen kännt av hur ledsen jag varit och varit ledsen han också :cry:
Jag har tänkt mycket på vad som sades igår av pappan som famrätten bara svalde...Att sonen inte blir mätt på bröstmjölken,at jag har ett dåligt boende i min etta,att sonen inte kan sova här för att jag or i en etta mm Har verkligen känt mig som en usel förälder när han sade så,uppenbarligen kan jag ju enligt honom inte ge sonen något bra i livet alls.

Jag är glad att någon äntligen tänker som jag och nu har jag lite att fixa med idag innan jag tuppar av i sängen helt...

Hoppas Hoppas Hoppas...

Tack alla ni som skriver här...Ni är underbara ni också:love:
Känns jättebra det ni skriver...
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jösses !

jag häpnar ! Hur kan familjerätten som skall föreställa proffessionella sätta en omogen pappas ideér före ett barns bästa ? Det är ju inte ens orimliga krav du ställer, i själva verket alldeles självklara grejer.
Det är fullkomligt obegripligt för mig !

jag hoppas att du kan få all stöd och hjälp att få till det på ett sätt som är bra för din son !

Dessutom att underhållet skall gå till bensinkonstaden är ju rent av löjligt ! Det är väl inte sonen som vill åka bil i flera timmar ? Idioti och dessutom ett incitament för pappan att "dra ner" på underhållet till dig. Usch.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag lider med dig, tänker på dig!! Stå på dig, tänk på din sons bästa.
Skit i vad dom säger om ammningen, din son är ju inte gammal. Hoppas det löser sig för dig och din son!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ibland blir man alldeles chockad!!! Hur kan familjerätten lyssna mer på en frånvarande pappa än dig som lever med sonen dygnet runt. Det är väl självklart at du vet bättre än någon annan vad som är bäst för ditt barn! De måste ju se att du VILL att pappan ska vara närvarande i barnets liv och att du inte är ute efter att "bråka" (vilket pappan verkar vara när han försöker svartmåla dig).

Känn att du är en bra förälder som gör så gott du kan. Det finns inga perfekta föräldrar och det är så lågt av din sons pappa att leta brister hos dig.

Försök att samla kraft och ta tag i detta för både din och din sons skull.

Jag skickar massor med styrka och kramar till dig!!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag håller med alla föregående talare.

STÅ PÅ DIG!!!!

Om du inte redan har någon vid din sida, ta hjälp av någon du litar på så att du slipper gå igenom det här ensam. Om jag vore du skulle jag även rådfråga en advokat som är insatt i ämnet.

Amningen ska INTE styras av en omogen, egoistisk pappa, utan av DIN SON och dig!!! Tycker att han (pappan) skulle behöva en rejäl avhyvling av någon han ser som mer auktoritär än du, typ en advokat. För dig verkar han inte respektera ett dugg...
Han skulle behöva hjälp att flytta fokus från SITT bästa, till SONENS bästa.



Lycka till!!! *kramar*



/Jossan
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Nehopp nu sitter famrättstanten i möte tills kl 16:15,har pratat in ett medelande på hennes svarare.

En sak har jag lärt mig av detta: En pappa som när som helst försöker engagera sig i sitt barn på vilka grunder som helst skall uppmuntras,kosta vad det kosta vill,en mamma som kämpar för sitt barn och tänker på dess bästa är en besvärlig,saboterande typ...

ORÄTTVIST!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag kanske skulle ragga med BVC tanten på nästa möte?
Eller så kan jag ju göra som pappan,ta med mina föräldrar *ironi*

Nej nästa gång så tänker jag ta med någon,antar att BVC tanten är den som iaf kanske skulle kunna få vara med på mötet.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag vet inte,jag känner på mig att detta inte är hans verk,inte rakt av utan hans mammas,det är HON som vill träffa sonen inte pappan,såvida han inte slagit i huvudet hårt i något och ändrat sig helt,för viktig har sonen aldrig varit för honom,inte viktigare än att han kunnat hålla sig borta veckovis då han ledsnat sedan sonen föddes.Och vem har sedan fåt böna och be att han skall se sonen JO jag...
Han har aldrig ens ringt för att fråga hur han mår,han skyller på att jag inte går att tala med,hur vet han det när han aldrig försökt?
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

... så tror du verkligen han kommer att hämta sonen många gånger? Han har ju liksom tröttnat redan innan han börjat. Att "bråka" (i hans ögon bråka) kanske är det som håller igång honom och det går prestige i saken för honom? Om du försöker tänka efter logiskt, du känner ju pappan, vad är det "värsta" som kan hända? Hur ofta/hur många gånger kommer pappan att orka nu medan sonen är så här liten?

Kom ihåg Zaria, DU ÄR MAMMAN!! Det kan inte någon någonsin ta ifrån dig!!!! Och du är den BÄSTA mamman som finns för din son! Och!! du kan ALDRIG bli utbytt. Så din ställning är stark!
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Hoppas att du hunnit se mitt pm, men om du inte skrivit på något behöver du inte heller göra så som ni kommit överens!

Enda gången familjerätten har beslutanderätt såna här tvister är om föräldrarna undertecknat ett avtal om umgänge!

Blev du tillfrågad om du ville att hans föräldrar skulle vara med på mötet? På alla socialkontor där jag arbetat har bara personer som varit godkända av båda föräldrarna fått vara med! Och de får bara yttra sig om de blivit tilltalade.

Nu såg jag om bensinkostnader också. Tycker verkligen inte att hans kostnader ska behöva dras av på underhållet när du erbjudit honom att träffa sonen i ert hem, d v s det är pappan själv som väljer att åka bil! Ingen tvingar honom för han kan träffa sitt barn ändå!
 
Senast ändrad:
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Jag håller helt med dig ang bensinkostnaderna,det blir väldigt mycket pengar i onödan.

Hans föräldrar pratade med familjerätten före och efter samtalet,vad som sades vet jag inte,men troligtvis var det "skitsnack" om mig,med tanke på att han inte behövde lära känna sonen innan han hämtade honom vilket jag tycker är sjukt fel.

Jag har inte skrivit på något papper alls om umgänget.
Försöker som sagt få tag på famrätten idag men de verkar vara uppagna hela dagen.

Men rent krasst,kan jag ringa och säga att jag inte går med på detta och att jag vill ha ett nytt samtal?

Något är ju väldigt fel här,och förmodligen grundas detta på något pappan sagt,och vad han säger är LÖGN,det brukar vara anklagelser tagna ur luften som han tar till när han inte har något annat svar.
Och att jag skulle hoppa på honom och råna honom eller vad han nu tror är jag skall göra när han kommer vet jag inte var han fått ifrån.
Det är iaf inte något jag sysslat med tidigare :crazy:

Någon anledning att känna sig hotad har han inte,jag KAN & VILL försöka få umgänget att fungera så bra det går för sonens skull,men jag får inte ens den chansen.För pappan vill inte ha det så.Och som det känns nu är det bara det som räknas.Inte sonen.

Jag har svarat på ditt PM också...mvh Zaria
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Det här kanske låter helt hemskt men jag kunde bara inte låta bli att säga det...
som dotter till en extremt omogen pappa så tänker jag att din son kanske klarar sig bättre utan honom...:crazy:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Du behöver inte gå med på det! Man måste gå med på domar och avtal man skrivit under, men kan strunta i resten!

Skriver det här också så att andra också får veta hur det funkar.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Daegn är räddad..HAr ock inte fått tag i famrätten men det blir at jaga vidare...

STORT TACK till dig Görel....*kramar om*
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Åh så bra du är lite mer lättad nu!!!

Satt på jobbet igår så jag kunde inte vänta på dig, ber om ursäkt.

Det låter som du fått svar på en del funderingar, så håll din linje nu.

"kramar om"
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Ja det gör jag,det är lugnt med igår,blev sittandes i telefonen längre än jag trott.

Hoppas nu bara att jag får tag i tanten nu imorgon.
Tänker endå stå på mig att han får komma & träffa sonen på Lördag och sedan så skall vi ju ses på måndag också på bvc,så snuvad på något umgänge blir han ju inte,bara på själva bilåkandet (dvs den viktiga extratimmen hem till sig):mad:

Får se om jag kikar in mer ikväll,fick inget sovit igår natt varken jag eller sonen,jag grät som ett såll hela natten & sonen grät i sömnen,nu äntligen sover han,han har varit uppskruvad till max idag trots att försökt att inget visa honom så förstår han ju. :love:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Zaria skrev:
Får se om jag kikar in mer ikväll,fick inget sovit igår natt varken jag eller sonen,jag grät som ett såll hela natten & sonen grät i sömnen,nu äntligen sover han,han har varit uppskruvad till max idag trots att försökt att inget visa honom så förstår han ju. :love:


Det är ju just det som upprör.
Istället för att njuta av de viktiga småbarns månaderna, så ska de trasas sönder av sånt här.......

Tur att han har dig till mor :love:
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Utöver alla bra svar du redan fått så skulle jag bara vilja påminna om att hans anklagelser om att du skulle vara kriminell (och allt annat skit han sagt) faktiskt borde kunna gå under brottsrubriceringen förtal... han gör ju ALLT för att svartmåla dig, med diverse lögner. Man FÅR faktiskt INTE göra så!!

ANTECKNA även det, kan om inte annat vara väldigt bra att ha i framtiden... ;)
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Tyvärr tror jag knappast att en polisanmäla om förtal skulle leda någon vart. Jag känner inte till ett enda fall där någon av mina klienter har anmält den andre föräldern för förtal och fått denne dömd. Tror att det anses vara ett mycket lågprioriterat brott och att en anmälan mycket sällan leder till åtal.
 
Sv: FamiljerÄttsproblem *grÅta*

Man kanske inte behöver anmäla det, men OM det skulle gå så lång att man hamnar i tingsrätten i vårdnadstvist så gör det ju inget om man tar upp det också... :angel:
Sen bara att upplysa grabben om att det faktiskt ÄR förtal kanske kan göra nytta...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 586
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 508
Senast: Modest
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 619
Senast: Tassa
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 462

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp