fälttävlansskydd

M

ms husberg

har försökt hitta en tråd men fanns så få svar :/

vad har ni för skydd när ni tävlar/tränar terräng?
har försökt hitta men utan resultat. länka gärna lr lägg in bilder på era skydd, vart ni köpt dom, pris etc. :) dom får gärna finnas i mörk/marinblått :love:
också om ngn vet vart man kan hitat blåa lr gula boots? :)

Sv: fälttävlansskydd

hittar inga bilder, men dom är mjuka, höga, svarta. jag tror många har sånna iaf ^^. inte så dyra, vet inte exakt pris men runt 200-400 eller liknande

Style runt om och globus boots runt om. Styleskydden köptes genom Eva Albert för 990 kr paret. Globusbootsen finns väl överallt, under 200 tror jag? Tycker de är helt klart bästa bootsen hittills som täcker hela hoven. Rejäla bra skydd som sitter som gjutet med skenor på rätt ställen. Skulle aldrig vilja ge mig ut i terrängen utan dem!

Alla 4:a:
PICT0998.jpg

Fram:
http://i80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Utrustning/PICT0997.jpg

Bak:
http://i80.photobucket.com/albums/j178/bmwfia/Utrustning/PICT0995.jpg

Bästa med bootsen:
DSC02288.jpg

jag har Veredus eventic fram + bakstrykkappor (ska inköpa andra skydd bak). Boots runt om på alla fyra!

070913008_1.jpg

här hade jag inte boots bak, men de va för att jag glömde dom i stallet :p

Från en annan vinkel

OBS! jag o pållen ligger på nybörjarnivå ;)

Jag har Picasso for horses. Har inte hunnit använda dom innan utan bara provat men de sitter bra. Har skenor över senorna både fram och bak.

Till gamlingen: NEW skydd runt om + Gera boots med Sprenger gummiboots över fram.

G40_0035.jpg

Unghästen (som går med stil-bedömning i terrängen): Vita Gera "plast-skydd" fram och NEW skydd bak + Gera boots med vita Sprenger boots över fram.

Gera bootsen är släta neoprene-boots med "kula" i karleden som gör att de inte glider, de täcker och är super men kostar 40 euro paret, alltså drar man på ett par gummiboots över för att inte förstöra ytan på de undre bootsen + att om man tappar en av dem så han man "reserv-bootsen" kvar :idea: vanligt bland ryttarna här nere...

ok, ja de lutar åt picasso lr n.e.w :) tack för alla svar hörni! :)

Style runt om och globus boots runt om. Styleskydden köptes genom Eva Albert för 990 kr paret.

Alla 4:a:
PICT0998.jpg

Har också Style's skydd runt om. Köptes begagnade (fast i kanonskick) av min tränare för 400kr för alla 4 :D

Sen kör jag med gummiboots runt om.

Har också Style's skydd runt om. Köptes begagnade (fast i kanonskick) av min tränare för 400kr för alla 4 :D

Sen kör jag med gummiboots runt om.

Mkt bra köp! Min tränare visste inte ens hur gamla henens äldsta var o de funkade kanon fortf :)

Skulle jag sälja mina så hade jag krävt minst 5 000 :angel: Jag älskar dem!

Mkt bra köp! Min tränare visste inte ens hur gamla henens äldsta var o de funkade kanon fortf :)

Skulle jag sälja mina så hade jag krävt minst 5 000 :angel: Jag älskar dem!

Samma här, jag har själv använt dom nu i 3,5 säsonger och han hade säkert haft dom bra mkt längre än så :)

Haha ja eller hur? med betoning på minst 5000 :D Japp, de är helt enkelt suveräna! :)

Jag har Dalmar skydd runt om, och jag kan lugnt säga att de är de bästa skydd jag någonsin köpt! Och så har jag Proffesional's Choice boots runt om, som även de är de bästa boot jag haft :)

Jag har ett par svarta neopremskydd fram, kommer dock inte ihåg vad de har för märke. Men de är bra tkr jag, bak har jag vanliga strykkappor men har tänkt införskaffa mig nya picasso for horses att ha bok till i vår :d

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 201
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 975
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 146
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar